nl10: ak

• karatsj
      karatsj
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $14,67
      BB:
      $3,1
      Hero:
      $10
      BU:
      $12,65

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:club: , K:heart:
      2 folds, Hero raises to $0,30, BU calls $0,30, SB calls $0,25, BB calls $0,20.

Flop: ($1,20) A:spade: , 7:diamond: , 2:heart: (4 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets $0,65, BU folds, SB raises to $1,80, BB folds, Hero calls $1,15.

Turn: ($4,80) 8:club: (2 players)
      SB bets $2,9, Hero folds.

Final Pot: $7,70

Villain is 24/21 over 47 handen en AF 8.0 (is af trouwens het beste om te gebruiken voor inschatten van postflop play?).
      AK standard openraise en pik spijtig genoeg 3 callers op niet ideaal. Flop is super dry en standard cbet lijkt me (maar half pot aangezien hier niet echt veel is om tegen te protecten). SB raist hier flop en folden met tp tk lijkt me zo weak hier? Uiteraard wanneer ik besluit de flop te callen as played had ik sowieso turn moet callen (snap niet wrm ik dit niet deed maar anyway doet er niet zo veel toe).
      Zou het beter zijn geweest om flop al te folden?
  • 7 antwoorden
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Dit is echt wel veel te nitty imo. Geen FD of SD dus het enige wat je beat heeft is een set of 2 pair en dan neemt ie wel een rare line aan om op de flop al te 2betten.

Door je veel te kleine cbet (die mag zelfs groter voor value als je niet moet protecten) laat je ook een teken van zwakte zien dus er zullen ook nog wel wat pocketpairs in zijn range zitten waar die dit mee doet. Een AF van 8.0 is echt wel redelijk hoog.

Op zijn minst downcallen tot de river.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Maar dan zit je tegen de river voor stacks te spelen en uiteindelijk stack je dan af met slechts tp tk in een 4way pot flop. Het feit dat het 4 way zit maakt het veel meer aannemelijker dat er iemand echt een monster heeft.
      Stel dat er iemand zit met een gemiddelde Af van 2 tot 4 ofzo, call je dan ook flop?
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Alvast groter openen als er vis aan tafel zit en zeker groter betten op de flop. Je zit multiway en je heb een sterke hand. Daar moet je value uit halen.

Ik zou ook eens kijken hoe vaak deze knakker bets raist op de flop (al is je sample behoorlijk klein) maar zijn AF doet me vermoeden dat dit wel eens het geval kan zijn. Hij zou dit dan ook met sterke azen kunnen doen en die heb je beat.

Je gaat wel moeten beslissen of je hier broke wil gaan met die hand want ik zie hem ook nog de river betten als je de turn callt.
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj
      Maar dan zit je tegen de river voor stacks te spelen en uiteindelijk stack je dan af met slechts tp tk in een 4way pot flop. Het feit dat het 4 way zit maakt het veel meer aannemelijker dat er iemand echt een monster heeft.
      Stel dat er iemand zit met een gemiddelde Af van 2 tot 4 ofzo, call je dan ook flop?
      Met TPTK ga ik op dit board sowieso broke. Nu zit je nog in the dark wat betreft zijn range om flop cbets te gaan raisen, dus moest je verliezen weet je tenminste met wat ie dat doet.

Maar door het feit dat je zwakte toonde door je te lage cbet en zijn AF (op weliswaar een kleine sample) kan ie dit evengoed doen met een weak ace.

Denk dat ik hem zelfs zou 3betten op de flop en dan herevalueren naargelang zijn actie, maar tegen zo'n villain ga ik happy broke op de flop met AK.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Hoeveel beter wil je eigenlijk floppen om het geld er in te krijgen?
      Je kan pre meer folds krijgen door groter te openen. En als iemand een monster heeft dan gaat die multiway normaal gezien niet slowplayen tenzij het een oen is :D
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ok is een dry board, vs zeer agro villain. AF is vooral om te kijken hoe creatief spelers zijn. Iemand met een hoge AF zal veel betten en raisen.

Hij raised hier dus hij repped eigenlijk 77 22. Vs een passieve speler kan ik me hier zeker in een fold vinden. Maar door zen grote agressie heb ik hier wel de nuts vast.

Line die ik neem is call flop, call turn call river.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik zou buitenom AF goed naar zijn ch/r en raise flop% kijken. Kan goed dat dat super clean is en hij als n maniac cbet en OOP/IP bets maakt vs missed cbets!

Verder zou ik flop groter betten omdat je dan meer value van Ax krijgt, balancen hoeft ook niet want zulke spots komen niet elke minuut voorbij en 4-way ga je toch bijna nooit bluffen.

Anyways, als je die stats niet bij de hand hebt en alleen zn AF moet je wel 3x callen.