Nl 10 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wederom een lastige AK spot. ik had de hand hiervoor met een setje villian al een halve stack afhandig gemaakt, dus ik had het idee dat hij een beetje steamed was.

na mijn raise besluit hij te 3betten en gezien zijn 3bet percentage van 5% (in de blinds waarschijnlijk nog wel wat hoger), besluit ik hier ip te 4betten, omdat ik denk dat ik nog vaak genoeg voorlig op zijn range.

villian besluit te callen, waardoor zijn range toch wel beperkt wordt door veelal PP's en wellicht handjes als AK of AQ. met handjes als QQ, KK en AA zie ik hem hier pf wel broke gaan, dus dat zit imo niet in zijn range.

aangezien ik zelf aan deze tafel ook een vrij nitty image heb, denk ik dat na mijn 4bet villian mij ook vaak wel op een handje als AK of iets van een PP zet.

moet ik op deze flop c-betten om een overpair te reppen? en zoja, hoeveel dan. ship ik hier de turn zelf? er zit weinig in zijn range wat ik nog beat (split tegen AK), maar villian heeft nog maar zo weinig behind dat ik hier as played bijna niet kan folden.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $13,3
      BU:
      $8,08

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:heart: , K:spade:
      3 folds, Hero raises to $0,30, BU raises to $1,00, 2 folds, Hero raises to $2,50, BU calls $1,50.

Flop: ($5,15) 7:diamond: , 5:heart: , 2:spade: (2 players)
      Hero bets $2,8, BU calls $2,80.

Turn: ($10,75) 8:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU bets $2,78 (All-In), Hero calls $2,78.

River: ($16,31) K:heart: (2 players)

Final Pot: $16,31

Results follow (highlight to see):
      Hero shows one pair koningen (Ah Ks)
      BU shows (9s 9d)

Hero wins with one pair koningen (Ah Ks)
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Als hij wat steamed is en 5%+ 3bet heeft vind ik de 4bet/broke line zeker goed.

Verder zou ik niet cbetten omdat ik ervaar dat ze praktisch niet folden op een cbet na een call op 4bet

EDIT: Laten we aannemen dat je op de turn tegen JJ/QQ en soms KK/AA zit dan moet je zeker wel folden.. Je krijgt de odds niet als je enkel tegen QQ zit ... 14.84% heb je tegen overpairs en je hebt 17% nodig
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Je zit OOP :)
      Dan zou ik dus niet 4betten nee :) want 5% is nog behoorlijk narrow , en je weet ook niks over zijn shoving range
      Postflop heb je ook zowieso geen ruimte om te spelen , zie stacksizes :)
      Als hij called heeftie AK of een PP , en gezien je zelf al een AK blockt , en hij AK soms nog 5betshoved zal ie dus bijna altijd een PP hebbe , wat nooit fold op 1 barrel , dus ik geef gewoon op , maar in de eerste plek zou ik dus niet (zo klein) 4betten oop tegen iemand met 80bb :-)