A9s ... FD @turn

• Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Villian is een regular (21/17). Had ik beter pre kunnen 3betten? Flop moeten betten? ... And as played, turn nu raisen? -> Wat doe ik op de turn als Villian 3bet na mijn raise?

(De bedoeling was om de flop terug te checken om zodoende iemand de A te laten bluffen. Tevens omdat ik BD flush equity heb en een A met een klote kicker. Als Villian flop niet Cbet heeft hij zelden de A ... toch?)

Poker Stars, $0.01/$0.02 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $1.17 (58.5 bb)
      SB: $2.08 (104 bb)
      BB: $1.15 (57.5 bb)
      UTG: $1 (50 bb)
      MP: $2.05 (102.5 bb)
      Hero (CO): $3.90 (195 bb)

Preflop: Hero is CO with 9 :club: A :club:
      UTG posts BB OOP, UTG checks, MP raises to $0.08, Hero calls $0.08, 2 folds, BB calls $0.06, UTG folds

Flop: ($0.27) 2 :club: A :diamond: K :heart: (3 players)
      BB checks, MP checks, Hero checks

Turn: ($0.27) 7 :club: (3 players)
      BB checks, MP bets $0.18, Hero ???
  • 2 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      call PRF is fine, als villain een hoog fold to 3bet % heeft zou ik hier wel 3 betten denk ik maar met een call is niets mis IMO.
      Flop zou ik wel altijd betten zeker omdat je last to act bent en 2 villains naar je toe gecheckt hebben.
      As played zie ik liever een call op turn omdat je goede equity hebt en een raise zou je alleen maar isoleren denk ik. Als 1 vd villains besluit om jou raise te raisen zal je moeten opgeven en dit wil je niet.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Pfr is dit een fold of een 3bet. Je kan hier imo A9s niet gaan flatten pre omdat zoals postflop ook blijklt je niet goed weet wat doen als je tp hit.

As played, ik bet de flop, als iedereen hier weakness gaat tonen denk ik dat je de beste hand hebt en wil ik daar gwn de pot oprapen omdat ik niemland extra outs wil laten hitten op de turn.

jij checked behind en nu moet je natuurlijk zijn turnbet gaan callen met tp en een shitload aan equity.

Raisen op de turn is je gwn isoleren tegen een betere hand dus dat doe je beter niet. Maar overall speel je deze hand gwn wat te passief.