Nl2 Qq

• Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (10 handed)

Known players:
      SB:
      $1.13
      BB:
      $2.08
      UTG:
      $1.95
      UTG1:
      $1.91
      UTG2:
      $2.00
      MP1:
      $1.28
      MP2:
      $5.09
      MP3:
      $3.26
      CO (Hero):
      $1.96
      BU:
      $2.00

Preflop: Hero is CO with Q, Q.
      UTG calls $0.02, UTG1 folds, UTG2 raises to $0.10, 3 folds, Hero calls $0.10, 3 folds, UTG calls $0.08.

Flop: ($0.33) 3, J, 6 (3 players)
      UTG checks, UTG2 bets $0.33, Hero calls $0.33, UTG folds.

Turn: ($0.99) 9 (2 players)
      UTG2 bets $0.99, Hero calls $1.53, UTG2 calls $0.54.

River: ($4.05) 4 (2 players)

Final Pot: $4.05.

UTG2 shows AA. Kan ik deze situatie vermijden door bijvoorbeeld preflop te raisen?
  • 4 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ten eerste moet je preflop raisen, omdat:

1 - Je hebt gewoon een sterke hand waar je value mee in de pot wil krijgen.
      2 - Je wilt niet in een multiway pot belanden met je pocket QQ.
      3 - Je wilt de flop zo duur mogelijk maken voor een hand die je preflop domineerd.

Wanneer je hier nu geraised had en hij had 4bet je dan had je denk ik kunnen shoven (allin kunnen gaan) hier op NL2.

Op hogere limieten zou je hier je QQ anders spelen, maar dit is voor jouw nog niet aan de orde.

Weet niet wat anderen er van zeggen maar denk dat een QQ op NL2 dan wel een shove is, right?
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Ten eerste wat rikvlierhuis al zegt QQ is standaard een raise van uit welke positie dan ook, mee te beginnen is 4BB een goede raisesize. Als er een limper is voor jou word het 5BB zijn er 2 limpers voor jou worden het al 6BB is er hier voor jou gebet raise je met 3x zijn bet size stel iemand opent met 4BB dan raise je naar 12BB wat 0,24$ is. Kun je overigens ook vinden in de basis artikelen. Als iemand hier jou reraist ga je alleen met handen als KK,AA all-in
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      Ten eerste moet je preflop raisen, omdat:

1 - Je hebt gewoon een sterke hand waar je value mee in de pot wil krijgen.
      2 - Je wilt niet in een multiway pot belanden met je pocket QQ.
      3 - Je wilt de flop zo duur mogelijk maken voor een hand die je preflop domineerd.

Wanneer je hier nu geraised had en hij had 4bet je dan had je denk ik kunnen shoven (allin kunnen gaan) hier op NL2.

Op hogere limieten zou je hier je QQ anders spelen, maar dit is voor jouw nog niet aan de orde.

Weet niet wat anderen er van zeggen maar denk dat een QQ op NL2 dan wel een shove is, right?
      dit en lijkt me wel een pfai ja :)
    • Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      ok bedankt voor jullie reply's