NL4 AKs + draws vs JJ op 435 flop

• Anomic
      Anomic
      Bronze
      Hoe had ik deze hand beter kunnen spelen? Groter betten op flop en reraisen?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      CO:
      $4.00
      BU:
      $4.48
      SB:
      $1.10
      BB:
      $4.19
      UTG2 (Hero):
      $4.87
      MP1:
      $4.46
      MP2:
      $4.00
      MP3:
      $4.85

Preflop: Hero is UTG2 with A, K.
      Hero raises to $0.16, 2 folds, MP3 calls $0.16, CO calls $0.16, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.54) 4, 3, 5 (3 players)
      Hero bets $0.26, MP3 raises to $0.52, CO calls $0.52, Hero calls $0.26.

Turn: ($2.1) 8 (3 players)
      Hero checks, MP3 checks, CO bets $1.50, Hero raises to $4.19(All-In), MP3 folds, CO calls $1.82.

River: ($9.61) 7 (2 players)

Final Pot: $9.61.
      Results follow:

CO shows a pair of jacks(J J).
      Hero shows high card ace(A K).

CO wins with a pair of jacks(J J).
      Hero wins with high card ace(A K).
  • 3 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik denk dat je deze pot op de flop kunt opgeven, je zit uit positie tegen twee spelers en pocket pairs gaan op deze flop zeker niet folden. Je hebt geen stats op villains, maar een een standaard NL4 vis kan hier wel gehit hebben ook.
      Op NL4 zou ik ook geen checkraisebluff doen op de turn met een flushdraw. Je wordt op NL4 veel te vaak gecalld.

Na je cbet, zou ik de turn ongeveer iets groter dan halfpot betten en opgeven als ik geen A, K of flush hit.
    • Anomic
      Anomic
      Bronze
      Op de turn had ik nog ongeveer 40% equity tegen overpairs tot QQ (elke 2/A/K/ :diamond: ), daarmee dat ik gewoon all in ging, omdat ik toch niet ging folden en misschien ook nog fold equity had tegen minder sterke overpairs. Moest die flushdraw niet gekomen zijn, dan had ik wel opgegeven op de turn. Goede redenering of heeft hij hier te vaak een set om deze move winstgevend te kunnen maken?
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Deze flop is in deze spot altijd c/f. Je hebt hier zo goed als 0% fold equity en je kan hier zeker niet betten voor value.

Op de turn geef je jezelf nog ongeveer 40%, ...dat is een beetje optimistisch...tegen een range van overpairs tot QQ en sets, heb je ongeveer 34%. Maar, je moet er hier ook rekening mee houden dat iemand al een straight heeft...dus ook dat moet je in de range opnemen. Dat betekent dat je op de turn nog maar 29% hebt.

Je c/r op de turn is ...sja... ik ga er vanuit dat je hier 0% FE hebt. Stel nu dat de CO gelijk geshoved had op de turn dan heb je ongeveer 43% nodig om te callen...wat je dus niet hebt.

Maar goed, je brengt je zelf nu in een lastige spot door deze flop te c-betten...gewoon niet doen :)