Nl20 Aa

• GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Informatie over villain: 20/13/7 en redelijk agressief. In een vorige sessie callde ie mijn 5-bet shove met TT.

Maar wat beat ik hier nog buiten een bluff? En als ik c-bet moet ik toch broke gaan? Mijn 4-bet had wel wat groter mogen zijn.

Prima, $0.10/$0.20 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

BTN: $18.40 (92 bb)
      Hero (SB): $20 (100 bb)
      BB: $21.20 (106 bb)
      UTG: $34.64 (173.2 bb)
      MP: $20.80 (104 bb)
      CO: $26.67 (133.4 bb)

Preflop: Hero is SB with A A
      4 folds, Hero raises to $0.60, BB raises to $2.20, Hero raises to $5.20, BB calls $3

Flop: ($10.40) J T Q (2 players)
      Hero checks, BB bets $5.20, Hero folds

Results: $10.40 pot ($0.52 rake)
      Final Board: J T Q
      Hero mucked A A and lost (-$5.20 net)
      BB mucked and won $9.88 ($4.68 net)
  • 5 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Ik denk niet dat een 4bet perse groter moet. Een 3bet maak je vaak inderdaad 3x de raisesize, maar een 4bet is vaak niet meer dan 2,5x de 3bet meen ik.

Maar waarom c/bet je niet? Ben je bang dat je al beat bent? Je hebt hier het initiatief en een overpair. Je kunt hier dus gewoon voor value c/betten. Er zijn diverse draws mogelijk, of pairs. Indien hij een set heeft met TT, JJ of QQ heb je nog outs naar een straight of een betere set.

Ik zou hier dus zeker c/betten, en als hij raiset, en jij zegt dat hij agressief is, dan zou ik waarschijnlijk ook afstacken.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Lastige spot deze. Even wat uitrekenen

Als hij je 4bet loose gaat callen kom ik op dit.

Board: Q:heart: J:spade: T:club:
             Equity   Winst   Split
      MP2    49.97%  45.83%   4.14% { TT+, AQs+, KQs, AQo+, KQo }
      MP3    50.03%  45.90%   4.14% { AhAs }

Dit is tegen een tightere range.

Equity   Winst   Split
      MP2    52.90%  46.11%   6.78% { QQ+, AQs+, AQo+ }
      MP3    47.10%  40.32%   6.78% { AhAs }

Ben je akkoord met die range? Of denk je dat hij andere handen ook durft 4betcallen?

Je krijgt hier wel 1 op 3 op de flop voor een call dus denk dat je daar welk moet callen. Ik cbet hier ong helft van de pot op. Als hij dan shoved heb moet je nog 9.6 callen op een pot van 25.2 als ik met niet vergis. Dan heb je 38 procent vr een call. Dus ik zal daar ook eens een range voor opstellen als jij cbet en hij shoved. Zal niet veel verschillen van de huidige range.

Equity   Winst   Split
      MP2    53.06%  46.30%   6.76% { QQ+, AQs+, AQo+ }
      MP3    46.94%  40.17%   6.76% { AdAh }

Dus ik denk dat de conclusie is dat als je cbet je altijd broke moet gaan. En ik zou ook altijd cbetten op deze flop net omdat aq en kk in zen range kunnen zitten. Dus Cbet broke hier met andere woorden.

Als je nog opmerkingen hebt hoor ik het wel:) . Een grote motivatie om hier broke te gaan is omdat hij ook een 5bet shove called met TT dus hij is te loose in dit soort situaties.
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Net het gegeven dat ie loose is weerhield me hier om een cbet te plaatsen aangezien KK hier niet meer in zijn range zal zitten. Als hij al TT gaat 4betten en een 5bet shove ermee called, zal ie KK zeker 5bet broke spelen denk ik.

Ik zie hem niet in staat om zijn plays te variëren. AQ zou ie nog wel kunnen flatten en heel misschien een klein PP, maar dat heb ik hem nog niet zien doen.

Dusja, inderdaad lastige spot deze. :)
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Zwak gespeeld van villain zeg: 4 bet oop callen voor 25% van je stacksize :s_confused:
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door GroteSmurf
      Net het gegeven dat ie loose is weerhield me hier om een cbet te plaatsen aangezien KK hier niet meer in zijn range zal zitten. Als hij al TT gaat 4betten en een 5bet shove ermee called, zal ie KK zeker 5bet broke spelen denk ik.

Ik zie hem niet in staat om zijn plays te variëren. AQ zou ie nog wel kunnen flatten en heel misschien een klein PP, maar dat heb ik hem nog niet zien doen.

Dusja, inderdaad lastige spot deze. :)
      Ik denk gwn dat je je hier tegen deze speler niet moet focussen dat zen range enkel zou bestaan uit AK QQ JJ TT. Ik denk dat hij ook wel eens KQ kan laten zien en AQ. En zodra die handen erbij zitten is het profitabel om broke te gaan.