NL20 T9o 2 pair

• GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Wat is hier mijn play? Villain is degelijke reg met 23/20/13.9

In mijn ogen beat ik alleen AK en een FD.

Prima, $0.10/$0.20 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Hero (BTN): $26.59 (133 bb)
      SB: $26.84 (134.2 bb)
      BB: $33.52 (167.6 bb)
      UTG: $20 (100 bb)
      MP: $27.10 (135.5 bb)
      CO: $15.50 (77.5 bb)

Preflop: Hero is BTN with T 9
      3 folds, Hero raises to $0.60, SB calls $0.50, BB folds

Flop: ($1.40) T K 9 (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.80, SB raises to $3, Hero raises to $7.20, SB raises to $26.24 and is all-in, Hero folds

Results: $15.80 pot ($0.79 rake)
      Final Board: T K 9
      Hero mucked T 9 and lost (-$7.80 net)
      SB mucked and won $15.01 ($7.21 net)
  • 2 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      T9o lijkt me een standaard open vanuit de Button.

De flop is wel een gevaarlijke. Je hebt 2 pair, maar wellicht ben je al beat. Elke extra :diamond: vormt een gevaar. Een c/bet lijkt me standaard, al zou ik die wel wat groter maken. Elke :diamond: gaat toch wel callen. Ik denk overigens niet dat hij hier vaak AK gaat hebben, want die zou hij vanuit de SB wel 3-betten denk ik.

In dit geval check/raiset de SB. Dit hoeft niet perse een sterke hand te zijn, aangezien dit zo'n gevaarlijk board is en er vele draws mogelijk zijn. Echter, als je besluit te 3-betten na zijn check/raise denk ik niet dat je dit doet met het idee om daarna nog te folden. Wat was jouw gedachtegang op de flop, waarom besloot je zijn $3 raise te reraisen? Ik denk dat je op dat moment min of meer naar een all-in aan het werken bent. Tegen elke :diamond: lig je voor, tegen een straight of een flopped flush heb je nog enkele outs. Daarbij denk ik dat hij na zijn check/raise nog vele draws kan hebben.

Ik weet niet zo goed wat je op een flop als deze zou moeten doen eigenlijk... ?(
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Preflop is fine.

Op de flop loopt het wel wat mis, want je maakt gwn een bluff van je 2 pair als je daar van plan bent om te foldne op een shove. Waarom raise je dan zen 3bet als je niet broke wil gaan?

Dat even terzijde. Om op de flop broke te gaan moet je hier weten van villain of hij in staat is om iets weaker dan jouw 2 pair broke te gaan.

Ak heeft hij idd wss niet omdat hij hoog 3bet percentage heeft. Je bent beat door K10 QJ flush. Het enige dat je eigenlijk beat is een A highflushdraw die hij mss gaat raisen. Maar dat kan perfect A10 zijn of A9. Dus ik vind folden op zen raise op de flop helemaal niet slecht. Zeker als je weet dat villain een degelijke reg is.