NL 10: 99 op flush flop

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      Vreemde dynamiek ging aan deze hand vooraf.
      Ik zat met deze villain aan twee tafels en hij raist me hier op de flop voor de derde keer in enkele minuten.
      Hij speelde 24/15/1.4 over toen een 50tal handen schat ik. Hij heeft 20% raise cbet vs PFR.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($11.40)
      BB ($3.65)
      UTG ($12.06)
      Hero ($10.30)
      CO ($9.85)
      BTN ($9.70)

Dealt to Hero 9:club: 9:spade:

fold, Hero raises to $0.40, fold, BTN calls $0.40, fold, fold

FLOP ($0.95) 7:spade: 4:spade: 8:spade:

Hero bets $0.64, BTN raises to $3.50, Hero ???

Het was niet zozeer dat ik het beu was geraist te worden maar hier had ik zoiets van wtf? Hij knalt er hier zo zwaar over dat het echt vreemd lijkt. Vandaar dat ik hem niet op een flush zet. Ik denk dat ie ofwel volledig uit zijn nek kletst met air of dat hij een matige hand wil beschermen. Ik pik hier een zwak overpair op met een lage FD op en eventueel nog een backdoor straight.
      Wat doe ik? Ik neig naar een shove gezien heel de situatie. Wat jullie?
  • 8 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Als jou reads correct zijn is dit een shove ja. Maar ik weet het toch niet zo goed aangezien zen af maar 1.4 is over 50 handen. Niet echt een sample, maar wil wel zeggen dat hij die 50 handen niet zo vaak agressief was.

Ik vind zen grote raisesize verdacht. Denk je dat hij dit kan met 8x?

Handen die hij raised zijn wss flopped flush, 77 88 44, pair en flushdraw, TT JJ mss.

Dus zoals ik al aangeeft doe je het niet goed tegen zen range om deze boards te raisen. Dus ik vind een fold hiet wel de beste keuze. Ook omdat hij aangezien zen grote sizing niet van plan is de turn behind te checken.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Bill ik volg je redenering volkomen maar ik heb daar wel bedenkingen bij.
      Als hij een flush flopt denk ik niet dat hij op zo een manier raist. Deze raise zegt mij: "Ik wil jou hier weg". Met een flush wil hij dat helemaal niet. Als hij daarmee raist zou het lager zijn denk ik. Hij doet hier effe bijna x6.

Stel hij doet dit met een set, dan heb ik ALLE outs naar de flush want dan heeft hij geen :spade: in zijn hand.
      Met overpairs is dit anders maar daar denk ik dat hij eerder zou callen, zelfde gaat op voor een pair.

Hij was idd vrij passief en daarom ben ik ook in de tank gegaan voor ik besliste.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik ben er dus niet mee akkoord dat dit geen flopped flush kan zijn, passieve spelers zie ik hier zeer zeker groot raisen met een lage flush. Enkel nuts en second nuts spelen die meestal passief.

Maar goed ik heb een range opgesteld zonder de flushes. Dit zijn handen die ik dan denk waarmee hij je zo raised. Ben je hiermee akkoord? Of wil je er handen aan toevoegen of verwijderen?

Board: 8:spade: 7:spade: 4:spade:
             Equity   Winst   Split
      MP2    52.97%  52.23%   0.74% { JJ-77, 44, 87s, A8o, 87o, As7d, As7h, As7c }
      MP3    47.03%  46.29%   0.74% { 9s9c }
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Mja, kan me daar ongeveer wel in vinden al weet ik zoals gezegd niet wat hij met die overpairs zou doen, maar dan laten we ze er voor de veiligheid maar in zitten.

Ik krijg hier 47% en ik heb voor een shove "maar" 44.6% nodig.
      Borderline push lijkt me dat dan.

Ik zeg niet dat lage flushes niet zouden raisen, maar doen die dat zo hoog?
    • karatsj
      karatsj
      Bronze

Naar mijn ervaring op de micro's doen veel villains dit met lage flopped flushes.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      Mja, kan me daar ongeveer wel in vinden al weet ik zoals gezegd niet wat hij met die overpairs zou doen, maar dan laten we ze er voor de veiligheid maar in zitten.

Ik krijg hier 47% en ik heb voor een shove "maar" 44.6% nodig.
      Borderline push lijkt me dat dan.

Ik denk dat die passieve spelers dat doen omdat ze geen clue hebben wat ze moeten doen als er nog een spade komt. Dus denken ze zo snel mogelijk alles in de pot krijgen.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Die kans is reeël denk ik ja :D

Villain had hier trouwens 6 :heart: 5 :heart:
      turn was een 8 en de river een 9 :P
      Geweldige suck-out gemaakt dus maar het raisen was wel ineens gedaan, haha
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      Die kans is reeël denk ik ja :D

Villain had hier trouwens 6 :heart: 5 :heart:
      turn was een 8 en de river een 9 :P
      Geweldige suck-out gemaakt dus maar het raisen was wel ineens gedaan, haha
      Die hand was ik zelfs vergeten in men analyse, maar idd die speelt hij dus heel zeker zo:) .

nh luckbox;)