lady variance thou art a heartless **** ... person

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Kweet dat het toffer is om positieve boodschappen te lezen op het forum maar soms moet het er uit. ds als je een positieve boodschap nodig hebt stel ik voor da ge nie verder leest.

Begin jan heb ik 250$ gestort om daarmee de 3.5$ 18mans SnG's te spelen. Aangezien ik vroeger deze nog gespeeld heb en vrij winstgevend. Ongeacht, na iets meer dan een maand ziet min grafiek er zo uit:

"tof weetje" die rode blok op het einde is vanaf dak naar non-turbo ben overgeschakeld om minder variance te hebben...

en mijn winst tegenover EV van BB won ziet er zo uit:

kvin het moeilijk om hier sluitende conclusies uit te trekken, maar denk dat het toch wel buiten kijf staat dat ik slecht aan het runnen ben.

en mijn HH staat dan ook vol met handen gelijk deze

PokerStars - $3.11+$0.39|100/200 NL (9 max) - Holdem - 4 players
      Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): 7,364.00
      SB: 8,717.00
      BB: 6,175.00
      UTG: 4,744.00

Hero posts ante 25.00, SB posts ante 25.00, BB posts ante 25.00, UTG posts ante 25.00, SB posts SB 100.00, BB posts BB 200.00

Pre Flop: (pot: 400.00) Hero has A:spade: Q:spade:

fold, Hero raises to 600.00, SB calls 500.00, fold

Flop: (1500.00, 2 players) 4:club: 6:spade: 2:spade:
      SB bets 600.00, Hero calls 600.00

Turn: (2700.00, 2 players) A:heart:
      SB bets 2,400.00, Hero raises to 6,139.00 and is all-in, SB calls 3,739.00

River: (14978.00, 2 players) 5:heart:

SB shows A:club: 5:spade: (Two Pair, Aces and Fives) (Pre 27%, Flop 21%, Turn 14%)
      Hero shows A:spade: Q:spade: (One Pair, Aces) (Pre 73%, Flop 79%, Turn 86%)
      SB wins 14,978.00

en kan hier nog zo een hoop handen posten (maar ge weet allemaal wel over welk soort handen ik het heb).

Bij deze moest dat er efkes uit want kom er sleeeeeeeeeeeeeeecht van.

p.s: om toch positief af te sluiten. In plaats van te tilten en geld weg te smijten kom ik hier ragen op het forum. dus das toch al een positieve evolutie.

p.s.2: voor al die denken: gast stop mee zagen ge hebt maar 70$ verlies (20 buy-ins). der zijn er die veel grotere swings meemaken.

awel ge hebt gelijk, maar da neem nie weg dak er toch slecht van kom van heel de tijd slecht te runnen. :s_cry:
  • 13 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      die downswing in cashgraph zal wel niet van dezelfde limiet als daarvoor zijn zeker? :) of je moet 20 flips verloren hebben in 2-3k handen.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      die downswing in cashgraph zal wel niet van dezelfde limiet als daarvoor zijn zeker? :) of je moet 20 flips verloren hebben in 2-3k handen.
      ja zie nu ook net dat da nie volledig klopt, zullen nog paar MTT's tussen zitten. alhoewel dat ik inderdaad een sessie heb gehad waarin ik massas flips heb verloren in paar k handen.
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Anraxas
      ja zie nu ook net dat da nie volledig klopt, zullen nog paar MTT's tussen zitten. alhoewel dat ik inderdaad een sessie heb gehad waarin ik massas flips heb verloren in paar k handen.
      Noise bedoeld in je CASHgame graph ;)
      Daar zitten geen mtt tussen.
      Wel een uitstapje naar een hogere stake lijkt me :coolface:
      Nu jah, kan ook wel zijn dat je in een 25 a 50 handen 2400bb bent kwijt gespeeld.
      Maar dan nog lijkt het me niet zuiver ;)
      EV wise zak je zelfs nog een beetje.
      Zal wel wat variance zijn maar imo ook bad play ;)
      Ik zou je handen eens goed reviewen.
      Tenminste als je de echte reden wil vinden :P
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Amnesia85
      Noise bedoeld in je CASHgame graph ;)
      Daar zitten geen mtt tussen.
      Wel een uitstapje naar een hogere stake lijkt me :coolface:
      Nu jah, kan ook wel zijn dat je in een 25 a 50 handen 2400bb bent kwijt gespeeld.
      Maar dan nog lijkt het me niet zuiver ;)
      EV wise zak je zelfs nog een beetje.
      Zal wel wat variance zijn maar imo ook bad play ;)
      Ik zou je handen eens goed reviewen.
      Tenminste als je de echte reden wil vinden :P
      1) beide graphs zijn van SnG/MTT's (dacht dat da wel duidelijk was. mijn excuses als het zo niet was)
      2) die downswing is (hoofdzakelijk) bij 18mans turbo's dus daar kunde onmogelijk altijd voorstaan als ge all-in gaat :)
      3) en er is geen sprake van uitstapje naar hogere stakes

maar toch bedankt voor uw input ;)
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Is die 2e graph überhaupt relevant? Je zegt dat het een SNG/MTT-graph is, maar je hebt hier dan de losse handen uitgezet tegen de bb's. Bij SNG/MTT's draait het uiteindelijk om het resultaat, niet zo zeer om de losse handen.

Neem bijv. de situaties waar je een -EV move maakt, omdat die +$EV is in een SNG/MTT.

En vanaf waar begint die graph waar je handen tegen bb uitzet? Is dat over het hele stuk? Of is dat 'ingezoomd' op die downswing?

Kun je overigens niet bij de bovenste graph een EV-line zetten? Lijkt me iets meer relevant dan bij die tweede.

Overigens weet ik niet zo goed wat de waarde is van EV bij SNG's. Klopt dat überhaupt een beetje?
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Overigens weet ik niet zo goed wat de waarde is van EV bij SNG's. Klopt dat überhaupt een beetje?
      Goeie vraag. Het is niet echt een EV line zoals bij cash games iig.
      Zo zou ik $200 hebben volgens die lijn terwijl ik maar aan 125 zit.
      Ik zal wel eens een betere hand verloren hebben maar won er ook wel slechtere.
      Dus ik denk dat die lijn toch een iets andere betekenis heeft :f_confused:
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Ja, het punt is namelijk dat als je een hand op miraculeuze manier wint, terwijl je bijv. maar 2 outs had, dat je dan nog in het toernooi of in de SNG zit, terwijl als je een AA verliest tegen een KK, je er misschien wel uit ligt. Een hand verliezen kan al snel het einde van je toernooi of SNG betekenen, maar een hand winnen garandeert nog geen profit. Dat maakt het wat lastig om EV-lijnen te interpreteren voor SNG's, want weet niet hoe die statistiekprogramma's daar mee om gaan.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Ja, het punt is namelijk dat als je een hand op miraculeuze manier wint, terwijl je bijv. maar 2 outs had, dat je dan nog in het toernooi of in de SNG zit, terwijl als je een AA verliest tegen een KK, je er misschien wel uit ligt. Een hand verliezen kan al snel het einde van je toernooi of SNG betekenen, maar een hand winnen garandeert nog geen profit. Dat maakt het wat lastig om EV-lijnen te interpreteren voor SNG's, want weet niet hoe die statistiekprogramma's daar mee om gaan.

de ev graph loopt gelijk met de hele "winst" graph en is dus nergens op ingezoomed ofzo. het zou inderdaad handig zijn om gewoon een EV lijn te hebben bij mijn eerste graph, maar dat lukt mij niet. ofwel omdat ik zuig met pt4 of om dat dit gewoon niet kan (als iemand weet hoe dit wel kan dan laat maar weten)

dus ik heb dit er bij gezet omdat dit het enige is wat toch enige indicatie kan geven naar mijn bad run. En zoals ik eerder al zei is het inderdaad nogal moeilijk om daar iets van sluitende conclusies uit te trekken. Mij ging het gewoon eerder om het feit dat ik dikwijls voor lig bij het all-in gaan, maar toch steeds aan het kortste eind moet trekken...
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze

als iemand weet hoe dit wel kan dan laat maar weten
      Enige dat ik vind is "Overlay Net Adjusted" waar je normaal bij cashgames de ev aanvinkt ;)
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze

Enige dat ik vind is "Overlay Net Adjusted" waar je normaal bij cashgames de ev aanvinkt ;)
      ja da had ik ook gevonden, maar dat doet precies niets...
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      dit zijn dan geen 20 flips maar 20 2outers od
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze

bij mij toch wel :P

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze

bij mij toch wel :P

Nieuwe update van pt4 gedownload en nu krijg ik een EV lijn die perfect gelijk loopt met mijn gewone lijn, wat mij zo goed als onmogelijk lijkt over bijna 600 SnG's... Kan ik dit ergens zelf omzeep geholpen hebben?