TevoTilt

• TevoTilt
      TevoTilt
      Bronze
      Een hele goededag lieve pokeraars,

Ik ben Teun, nieuw op dit forum maar niet nieuw in het poker. Ik ben 20 jaar, studeer communicatie en informatiewetenschappen aan Universiteit Utrecht. Ik poker vanaf ongeveer mijn 16e, meestal gewoon gezellig met vrienden en een biertje erbij. Rond mijn 17e/18e heb ik online wat gespeeld, had 50 euro gestort, speelde SNG's en maakte kleine winst. Na een maand of 3 a 4 had ik het gezien en cashte ik zo'n 70 euro uit.

Toen ik hoorde dat poker een veel dieper spelletje was dan waar ik het voor hield, wekte dat mijn interesse. Ik zag ergens een advertentie van PokerStrategy dus meldde me aan. Intussen heb ik de quiz gehaald en me wat verdiept in de poker-materie. Ik heb nog niet zo veel van PokerStrategy's materiaal gebruikt, maar wel Theory of Poker van Sklansky & Malmuth gelezen en ik heb een DeucesCracked abbo'tje waar ik veel profijt van hoop te hebben.

Ik ben van plan me te richten op het 6max spelletje, probleem is dat op PartyPoker geen 2NL 6max wordt aangeboden en speel nu dus underrolled 4NL. Moest mijn balans onder de $35 geraken dan switch ik toch naar 2NL FR en bouw ik mijn rol op tot $100, waarna ik veilig 4NL kan spelen. Ik ben van plan veel te posten in het hand judgings forum en zal op termijn een eigen blogje bij gaan houden, maar omdat ik nu nog voornamelijk de poker-materie aan het bestuderen ben en weinig aan het spelen zou het nu nog niet zo interessant zijn denk ik.

Bedankt voor het lezen en succes aan de tafels!

Teun
  • 1 antwoord
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey Teun! Leuke introductie! :) Welkom bij PokerStrategy.com. :)

De materie achter poker gaat inderdaad vrij ver, want het is wel degelijk meer dan een gokspelletje, zoals het door velen nog wordt gezien.

Goed dat je deze site hebt gevonden. Nu kun je echt aan de slag met leerzaam materiaal om aan je spel te werken. Bekijk vooral veel video's, lees de artikelen, post handen (zoals je zelf al aangeeft), etc.

Ook goed om te zien dat je al van bankroll management weet, want dat is wel de crux. Zeer essentieel als je langer dan een weekje of een maandje plezier wil hebben van het spel zonder elke keer bij te moeten storten. ;)

Ook al geef je aan dat je nu nog geen blog maakt, ik ben toch benieuwd wanneer het zover is. :) Je bent nu de materie aan het bestuderen en niet zoveel aan het spelen, maar ook daar kun je over bloggen. Wellicht kun je dingen samenvatten en dat met anderen delen, wellicht heb je vragen over de materie die je beantwoord wil zien, wellicht speel je toch eens een sessie tussendoor, etc. Ik denk ook dat het verstandig is om tussen het vele lezen en video's kijken door ook zelf telkens een sessie te spelen, anders zit je straks met een enorme lading aan informatie om in één keer toe te passen aan de tafels. Is misschien een beetje overload. ;)

Hoe dan ook, veel succes aan de tafels! :)