NL10: AK oop

• karatsj
      karatsj
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $11,11
      MP3:
      $10,26
      CO:
      $10,24

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (5 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:spade: , K:diamond:
      MP3 raises to $0,40, CO calls $0,40, BU folds, Hero raises to $1,70, BB folds, MP3 calls $1,30, CO folds.

Flop: ($3,90) J:heart: , 8:spade: , 7:club: (2 players)
      Hero bets $2,35, MP3 raises to $4,70, Hero folds.

Final Pot: $10,95

PRF standard 3 bet spot lijkt me (kan men sizing hier mss groter?). MP3 callt, slechts 56 handen op maar aan de stats te zien zou hij dit wel eens met een wide range kunnen doen. Mis flop en oop tegen villain met zeer hoge AF 8.0. Ik had wel het gevoel dat een cont bet van mijn kant niet veel tot een fold zou leiden maar is aan de andere kant c/f niet te weak hier? IMO gaat hij hier veel betten wnr ik flop naar hem toe check. Of kan een c/r hier overwogen worden?
  • 7 antwoorden
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Dat duurt lang voor je een antwoord krijgt, ben ook wel benieuwd. Aan mijn kijk heb je weinig omdat ik dit ook zo gespeeld zou hebben en ook denk dat je het verder goed inschat. Het enige hier is folden of erover heen omdat je hem eerder zet op een move dan op een monster. Je had misschien ook c/r kunnen spelen of c/c maar of dat veel uitmaakt.
      Misschien had je pre alleen kunnen callen en op de flop c/r. Bekende situatie en ik ben ook benieuwd.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Tegenstander is een Maniac en ziet overal bluffs. Hij probeert je elke hand uit de pot te drukken als hij denkt zwakte te zien. Hij speel totaal niet met ranges en boardstructuren dus ziet ook niet of jou hand supersterk is of niet. Maar met AK is dat een lastige situatie. Ik zal wellicht het volgende spelen tegen een maniac uit positie met AK.

1. Je kan hem callen zodat je zijn hand waarschijnlijk domineert en veel value kan krijgen op flops als Kxx en Axx door hem simpelweg te check/raisen, hij callt vaak met toppair/mindere kickers.

2. Je kan hem 3-betten, ik verwacht vaak een call omdat hij denkt dat je zijn raise stealt. Echt waar deze gozers denken alleen in agressie en bluffs. En met jezelf af te spreken alleen te c-betten wanneer je gehit hebt. Want hij gaat het je lastig maken als je niet gehit hebt omdat hij vaak je c-bet callt/raist en als je niet hit moet je vaak checken en gaat die je aanvallen omdat hij weakness ziet. In deze hand zie ik hem ook wel check/raisen met AJ/ JK omdat hij denkt dat je blufft.

Uit positie is super lastig te spelen tegen Maniacs, al helemaal met AK omdat als je niet hit super veel tegengas te verwachten krijgt van hem. En andere plays maken dus callen met AKo is echt niet verkeerd hoor. AKo betekent niet dat je altijd moet 3-betten, met callen hou je pot control -> wat heel verstandig is tegen een maniac. En kan je er zelf voor zorgen als je gehit hebt om value te krijgen van de maniac.

Na deze move call 3-bet OOP, c/raise Jxx dry flop, zal ik zeker een notitie maken.

Ik ben benieuwd wat de Judge zegt!
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Je hebt 56 hands op hem. In feite zegt de AF helemaal niets over deze situatie.

AF is berekent door de (#bets + #raises) / (#calls). Hier betekent het dus dat ie 8keer zoveel bet & raised. Logischerwijs is zijn PFR16 dus redelijk tight als ie raised, betekent dat ie dus vaker kan cBetten als ie PFR is => hogere AF.

Er valt dus vrij weinig te bewijzen dat zijn hoge AF dus ook zegt dat ie vaak op cBets raised, dat weet je dus niet door enkel naar de AF te kijken.

Dus moeten we meer kijken naar zijn openraise/call op 3bet range. een J87r board hit hem/haar vrij hard behalve KQ/AQ. Verder zal TT-99 een cBet van jouw kant wel callen

Dus ik denk dat ik de Flop meteen opgeef

Mvg,
      Gerv

PS misschien food for thought: Hoe kijk je naar de AF als je hier IP bent en Villain check/raised jou?
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Dus moeten we meer kijken naar zijn openraise/call op 3bet range. een J87r board hit hem/haar vrij hard behalve KQ/AQ. Verder zal TT-99 een cBet van jouw kant wel callen

Maar het probleem hierbij is dat ik slechts 59 handen heb op villain en dus geen stats op zijn call to 3 bet %. Daarom zit je vrij hard in het donker omzijn preflop range te bepalen hier. Je kan je enkel baseren op vermoedens. Dus c/f is idd wrschlk de beste play in dit geval.

PS: In dit geval is de AF wel van belang en zou een AF van 8 betekenen dat villain een zeer wijde c/r range heeft. Hoop dat dit een beetje klopt :s_cool:
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj

Maar het probleem hierbij is dat ik slechts 59 handen heb op villain en dus geen stats op zijn call to 3 bet %. Daarom zit je vrij hard in het donker omzijn preflop range te bepalen hier. Je kan je enkel baseren op vermoedens. Dus c/f is idd wrschlk de beste play in dit geval.
      Dit kan jezelf doen mbt ranges in Equilab

PS: In dit geval is de AF wel van belang en zou een AF van 8 betekenen dat villain een zeer wijde c/r range heeft. Hoop dat dit een beetje klopt :s_cool:
      Nope dit is fout, misschien kan je zelf nog een keer kijken waar je fout zat!
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Logischerwijs is zijn PFR16 dus redelijk tight als ie raised, betekent dat ie dus vaker kan cBetten als ie PFR is => hogere AF.

Dit snap ik dus niet goed. Houdt de AF ook rekening met de PRF activiteit? Ik dacht dat het enkel rekening hield met de postflop activiteit.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      AF gaat zover ik weet ook alleen over PF.

Je zou wel AF per street kunnen bekijken, net als c-bet / call en ch/raise % op de F. Iemand kan idd gewoon erg veel cbetten over meerdere streets maar zo goed als nooit ch/r of raisen over een c-bet. Of bijvoorbeeld alleen op weakness betten door een hoge bet IP/OOP (floaten en in positie bets).

Maar deze hand zou ik ook gewoon ch/f omdat het zn range vrij goed hit als ie wat normaal speelt en als ie echt zo agro is wil je hier niet moeten bet/folden omdat dat dan vaak zal gebeuren.