Nl10: Kk

• karatsj
      karatsj
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      CO:
      $10,71
      Hero:
      $10,34

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (5 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with K:heart: , K:diamond:
      MP3 folds, CO raises to $0,30, Hero raises to $0,90, 2 folds, CO raises to $2,10, Hero raises to $10,34 (All-In), CO folds.

Final Pot: $12,59

Ik had villain 2 vorige handen ge3bet op zijn openraise IP en villain folde die netjes. Nu kom ik in een leuke spot terecht waar ik KK opraap en hem terug kan 3 betten IP. Ik denk dat villain hier wil laten zien dat hij niet gebullied wil worden en hij besluiten mij te 4 betten. Nu denk ik dat er weinig kans is dat hij dit met valuehanden zoals AA-1010 of big aces zal doen en dat dit een 4 bet bluf is. Is het daarom mss beter om de 4 bet IP te callen met echter het gevaar van een A op de flop?
  • 4 antwoorden
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Persoonlijk vind ik dit goed gespeeld. Denk dat die Aas op de flop niet lekker zou zijn en dat terwijl Villain ook zich idd niet wil laten Bullieen. Een verstandige Villain heeft hier als het goed is QQ+ op zijn minst nodig om te callen en misschien een AK.

Je geeft door deze re-re-raise all in bovendien aan dat je je niet laat wegdrukken. Heeft ie AA of called ie met minder en wint Villain, jammer dan.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Je verteld net dat je 2 orbits terug hem ge3-bet had. En je krijgt nu KK in de button en 3-bet hem weer, wat een heerlijke positie heb je dan. Hij 4-bet best laag terug. Lijkt alsof hij hier weinig wilt riskeren en hoopt dat je gewoon een matige hand hebt, maar zie sommige spelers dit ook nog wel met een monster doen uit positie, namelijk laag 4-betten. In dit geval neig ik sterk naar een light 4-bet omdat je al 2x hem eerder hebt ge3-bet. Tevens begrijp ik ssacr reactie niet dat hij bang is voor de Aas op de flop. Ik zal mijn conclusies geven.

1. @ Reactie sscar, de kans dat een Aas op de flop komt is namelijk niet groot. Er zitten namelijk nog maar 4 Azen in een deck van 50 kaarten (52 - 2 Koningen).

2. Door je 5-bet shove, zou zijn range wellicht QQ+ zijn gezien het speldynamiek van de orbits hiervoor. Weet natuurlijk niet precies hoe intelligent speler is. Maar weet wel dat je veel handen door zijn 3-bet te callen erin houdt waar je veel value van kan krijgen. Tevens geef je hem het initiatief van de hand, zodat die op veel flops gaat c-betten. De pot is als je zijn 4-bet callt, $4,35. En jullie hebben beiden een grove 6 dollar behind. Door een enkele c-bet halfpotsize grote zijn jullie beiden al comitted. Je domineert bovendien super veel handen als ze niet gehit hebben.

Conclusie : Door jou 5-bet shove heb je je hand teveel faced up gemaakt en heb je laten zien dat je niet van de pot wijkt. Hij kan nu veel handen folden die jij anders gedomineerd had. Tevens verwachten weinig spelers dat je hier gaat flatten met monsters, omdat het 'normaal' is dat je preflop zo snel mogelijk allin gaat met AA/KK. Vandaag flatten ik iemand met KK, gaf hem initiatief en ging broke met JJ als overcard. Daarna werd hij boos op me in de chat omdat ik hem flatten met KK. Natuurlijk een ander voorbeeld, maar probeer eens te slowplayen met je monsters, als je al een pot hebt opgebouwd preflop.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

De kans dat er een Aas op de Flop komt is 23% ( http://en.wikipedia.org/wiki/Poker_probability_(Texas_hold_'em)#Flopping_overcards_when_holding_a_pocket_pair )

Maar ik denk dat als villain een Ax heeft dat de percentage dan 3 * (3/49) is = 18%

Als je weet dat ie postflop meer kan spazzen (dus hogere EV winst) dan preflop dan kan je besluiten om te callen.

Anders schuif ik dit er gewoon in

Mvg,
      Gerv
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Ohja natuurlijk.. 4/50=0,08 maal 3 = 24. 1 OP 4 dus, dat is nog vrij groot!