NL2 AK troubleshooting

• Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      1)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $3.74
      BU:
      $2.00
      SB:
      $2.76
      BB:
      $1.00
      UTG1:
      $3.77
      UTG2:
      $1.62
      MP1:
      $0.37
      MP2 (Hero):
      $2.32
      MP3:
      $3.34

Preflop: Hero is MP2 with K, A.
      3 folds, Hero raises to $0.08, 2 folds, BU raises to $0.24, SB calls $0.23, BB folds, Hero calls $0.16.

Flop: ($0.74) 4, 3, J (3 players)
      SB bets $0.50, Hero folds, BU folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.74.

2)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP2:
      $3.61
      MP3:
      $1.15
      CO:
      $2.09
      BU:
      $5.00
      SB:
      $2.78
      BB:
      $0.94
      UTG1:
      $1.02
      UTG2:
      $1.09
      MP1 (Hero):
      $1.83

Preflop: Hero is MP1 with A, K.
      UTG1 folds, UTG2 raises to $0.06, Hero raises to $0.18, 2 folds, CO raises to $0.63, 5 folds, 4 folds, 3 folds, 2 folds, Hero folds, CO gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.27.

In deze spots wist ik niet goed wat de beste move is. En met AK ga ik niet graag preflop all-in tenzij het een echt een lose player is die 45-15 speelt ofzo.
  • 3 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Eerste hand is gewoon goede fold as played. Je moet je overigens wel afvragen of je met AK uit positie zijn 3 bet wil flatten, dat is althans wat mij verteld is. Dit komt omdat je heel vaak check/fold zult moeten spelen op de flop, aangezien je moet hitten wil het een intressante hand worden. Dan kan het ook nog eens zijn dat als bijvoorbeeld de flop Kxx is en villian QQ heeft dat je heel weinig actie gaat krijgen.

4/bet of folden zou het best zijn. Om deze beslissing te maken zijn stats erg handig.

---------------------------------------------
      2de situatie

In principe vind ik 3bet/fold hier wel een redelijke line als je geen info hebt op villian, hij raiset namelijk van UTG+2. Als het een fish is kan je hier trouwens makkelijk broke meegaan preflop. Als villian ook maar enigsinds decent stats heeft word het een lastig verhaal.

Moraal van het verhaal: Stats zijn zeer belangrijk in situaties als deze :D
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      1e hand: 3bet callen oop is vrij terrible. je moet hier echt of pre folden, of 4betten. als villian echt een nit is, fold ik hier na zijn 3bet. als villian zeer loose is kan je rustig 4betten ..

2e hand: nh. dat villian hier 4bet neigt vaak wel naar een sterke hand. ook hier zijn stats weer belangrijk, maar 4bet is wel vaak iets als JJ+ (als het al geen QQ+ is) of AK.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze handen heel moeilijk kan beoordelen zonder info over villain.

Die eerste hand vind ik dus zeer villain-afhankelijk. De tweede hand vind ik wel prima.

Op zich moet je je gewoon afvragen of je nog voor value kan 4betten of niet. Een 3bet callen OOP is soms (eigenlijk meestal) niet goed, maar soms doe ik het ook wel hoor. Waarom? Ak is een tophand om te spelen, maar folden kan soms te zwak zijn, terwijl je je door te 4betten isoleert tegen betere handen...dan call ik liever en speel ik de pot OOP. Het is uitzonderlijk, maar het gebeurt wel.