QK op button gereraised

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Vraag me af of dit goed gespeeld is omdat dit ook mis kan gaan als het plan mislukt en ik dan een groot deel van mijn stack kwijt ben.

Ik heb een paar potten gewonnen en een paar keer weggelegd na een raise gecalled te hebben. Ik wil hier stelen en wordt gereraised. Mijn indruk is dat mijn plan is doorzien en dat Villaim met 3 betten zijn blinds verdedigt en de pot op wil pakken met een brede range.Ik call omdat ik niet denk dat Villain per se voor hoeft te liggen. Op de flop moet Villain betten omdat ie anders de pot kwijt is. Daarom call ik omdat ik positie heb en op de turn weg kan leggen. Check op de turn naar mij toe maakt dat ik denk dat de Aas een scared card is en dat ie wel zal denken dat ik de Aas heb omdat ik zijn re-raise tenslotte ook call en ik bet en besluit te betten. Resultaat ik win.

Ik heb echter ook het idee dat deze speelstijl nogal riskant kan zijn en dat dit de reden is dat cashgames niet mijn sterkste punt is.

Graag wat meningen.

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG TheHumr ($5.26)
      UTG+1 severus4805 ($1.88)
      CO BAKArus3 ($2.19)
      BTN ssacre ($1.67)
      SB NastyMcNast ($4.72)
      BB ANDRES77AYC ($2.26)

Pre-Flop: ($0.03, 6 players) ssacre is BTN Q:heart: K:club:
      3 folds, ssacre raises to $0.06, 1 fold, ANDRES77AYC raises to $0.18, ssacre calls $0.12

Flop: 3:diamond: A:spade: 8:club: ($0.37, 2 players)
      ANDRES77AYC bets $0.12, ssacre calls $0.12

Turn: 7:spade: ($0.61, 2 players)
      ANDRES77AYC checks, ssacre bets $0.29, ANDRES77AYC folds

Final Pot: $0.90

ssacre wins $0.88 (net +$0.29)

ANDRES77AYC lost $0.30
  • 6 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Als je denkt dat hij de A hier niet heeft zou ik flop raisen. Ofwel maakt villain zo'n kleine bet omdat hij een goede/monsterhand heeft en jou te inducen. Of hij heeft de A niet en wil niet te veel riskeren om de pot op te pakken. Daarom lijkt IMO een raise flop het beste.
      Je float flop nu maar hierbij is het belangrijk om te weten of villain een high turn bet percentage heeft of niet want anders ga je turn moeten opgeven.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Bedankt voor je reactie,

Probleem is idd een beetje dat Villain ook wel de Aas had kunnen hebben en dat wist ik niet zeker. Door de call suggereer ik dat ik een Aas heb. Had dan idd weg moeten leggen bij iedere turn bet. Vermoedde hier dat Villain met een brede range 3 bette omdat hij mij verdacht van stelen en dat hij daarom sowieso zou betten op iedere flop. Dat die bet zo klein is kan idd 2 dingen betekenen: Hij heeft me er graag nog even bij of hij is geschrokken van mijn call pre-flop. Grote probleem is volgens mij dat het allebei zou kunnen: de Monster optie of een hand die misschien een Kx,Qx of een Ax of een laag pair bevat. Kom eigenlijk tot de conclusie dat je dit beter niet te vaak kunt doen. Speel over het algemeen redelijk weinig handen en probeer dat ook zo uit te buiten. Gaat echter ook wel eens mis.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj
      Als je denkt dat hij de A hier niet heeft zou ik flop raisen.
      Dus je riskeert x om de Pot te winnen terwijli als je de Flop called, je voor noppes te weten komt of ie een Aas heeft of niet?

Natuurlijk weet je niet of ie altijd c/f wanneer hij bluffed etc.etc. maar vanuitgaande dat Villain niet tricky is, is de Flopcall beter dan een raise.

Ik raise hier alleen op de Flop als ik weet dat hij weet dat een flopraise helemaal niets representeert en hij capable is om te gaan bluff3betten

Mvg,
      Gerv
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Oorspronkelijk gepost door karatsj
      Als je denkt dat hij de A hier niet heeft zou ik flop raisen.
      Dus je riskeert x om de Pot te winnen terwijli als je de Flop called, je voor noppes te weten komt of ie een Aas heeft of niet?

Natuurlijk weet je niet of ie altijd c/f wanneer hij bluffed etc.etc. maar vanuitgaande dat Villain niet tricky is, is de Flopcall beter dan een raise.

Ik raise hier alleen op de Flop als ik weet dat hij weet dat een flopraise helemaal niets representeert en hij capable is om te gaan bluff3betten

Mvg,
      Gerv
      Maar wat vond je van de manier waarop ik het speelde? Had met dit scenario rekening gehouden en flits call op de flop om een monster te reppen. Toch is dit spel wat je niet al te vaak moet doen en goed moet timen. Graag je mening.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik denk dat ik niet snapcall op de Flop maar gewoon call, de rest is fine want je float in positie in feite

uit positie is dit lastiger en meer speculatiever

Mvg,
      Gerv
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      bedankt!