NL10 AQ op de button, raise of call?

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Stats villian: 39/15 hands 40

Ik call hier omdat ik positie heb op villian.

Op de flop hit ik 2 pair.

ik ben hier aan het slowplayen, maar dat was het niet de flop voor zie ik, met 2 harten met ook nog de SB die in de hand gestapt is. Ik moet hier offcourse protecten en value in de pot krijgen.

Op de kwam ik op het geweldige idee om wel value in de pot te krijgen en te protecten tegen FD. :f_biggrin:

Ik word hier geminraised en shove. Enige hand in zijn range die mij hier beat zijn denk ik AA,QQ, right?

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players

Hero (BTN): $10.15 (101.5 bb)
      SB: $10.32 (103.2 bb)
      BB: $11.42 (114.2 bb)
      UTG+2: $3.01 (30.1 bb)
      MP1: $5.07 (50.7 bb)
      MP2: $11.26 (112.6 bb)
      MP3: $10.36 (103.6 bb)
      CO: $4.48 (44.8 bb)

Preflop: Hero is BTN with A Q
      3 folds, MP3 raises to $0.50, CO folds, Hero calls $0.50, SB calls $0.45, BB folds

Flop: ($1.60) Q 6 A (3 players)
      SB checks, MP3 bets $0.60, Hero calls $0.60, SB folds

Turn: ($2.80) 6 (2 players)
      MP3 bets $0.40, Hero raises to $2.40, MP3 raises to $4.40, Hero raises to $9.05 and is all-in, MP3 calls $4.65

River: ($20.90) J (2 players, 1 is all-in)
  • 5 antwoorden
    • erikdon
      erikdon
      Bronze
      Hero heeft een mooie 2 pair gehit.
      Toch zijn er veel handen die de 2 pair kunnen verslaan en bedreigen:
      1. Pocket A, Q, 6
      2. AQ, A6 of AQ (= split pot)
      3. Flush draw
      4. Straight met K10, KJ of J10

In mijn analyse zie ik 3 opties
      1. MP3 hit een monsterhand en zet een val op door na de flop en turn min te betten (vooral om actie en value te krijgen)
      2. MP3 gaat met een suited connector een hoge pf bet doen in de hoop na de flop een sterke hand en drawkansen te krijgen (wat in dit geval ook gebeurd is). Vandaar dat hij na de flop en turn voorzichtig speelt om goedkoop alsnog de winnende kaart te krijgen.
      3. MP3 is onzeker over zijn hand (bv KK, of AJ) en speelt voorzichtig. In dit geval lijkt de raise van Hero (pas na de turn) op een bluff. Ja verwacht dat Hero met een sterke hand direct na de flop zou raisen (waarom een minraise callen?). Vandaar dat MP3 reraised en meegaat tot all-in.

In de eerste 2 opties wint MP3 in de laatste optie wint Hero. Kunnen we dit nog verder beredeneren zonder informatie over de speler? Ik ben nu wel benieuwd wat de hand van MP3 is geweest?
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door erikdon
      Hero heeft een mooie 2 pair gehit.
      Toch zijn er veel handen die de 2 pair kunnen verslaan en bedreigen:
      1. Pocket A, Q, 6
      2. AQ, A6 of AQ (= split pot)
      3. Flush draw
      4. Straight met K10, KJ of J10

In mijn analyse zie ik 3 opties
      1. MP3 hit een monsterhand en zet een val op door na de flop en turn min te betten (vooral om actie en value te krijgen)
      2. MP3 gaat met een suited connector een hoge pf bet doen in de hoop na de flop een sterke hand en drawkansen te krijgen (wat in dit geval ook gebeurd is). Vandaar dat hij na de flop en turn voorzichtig speelt om goedkoop alsnog de winnende kaart te krijgen.
      3. MP3 is onzeker over zijn hand (bv KK, of AJ) en speelt voorzichtig. In dit geval lijkt de raise van Hero (pas na de turn) op een bluff. Ja verwacht dat Hero met een sterke hand direct na de flop zou raisen (waarom een minraise callen?). Vandaar dat MP3 reraised en meegaat tot all-in.

In de eerste 2 opties wint MP3 in de laatste optie wint Hero. Kunnen we dit nog verder beredeneren zonder informatie over de speler? Ik ben nu wel benieuwd wat de hand van MP3 is geweest?
      Een behoorlijke analyse, beetje uitgebreid, je noemt alles ongeveer op wat zou kunnen gebeuren, maargoed.....

Ik kan zijn range niet bepalen op de turn aangezien ik op de flop gewoon call.
      Nu kan die nog wel met een A6 zitten en ben ik beat op de turn.

Gewoon slecht gespeeld, gezien de flushdraw die er op de flop ligt.
    • erikdon
      erikdon
      Bronze
      Ja, gezien de situatie had Hero gewoon na de flop moeten reraisen (en stevig ook) om zijn 2 pairs te beschermen en meer zicht op de range te krijgen.

1. Reraist MP3 kun je ervan uitgaan dat hij een erg sterke hand heeft, en kun je zelf gerust (beter) gaan folden (verlies beperkt).

2. Callt MP3 je raise, is het waarschijnlijk dat hij op een monsterdraw zit. Het mooie van je reraise na de flop is dat de 6 na de turn weinig extra complicaties veroorzaakt en dus de hand van de tegenstander niet verbeterd (Je kan ervan uitgaan dat MP3 met een 6 op zijn hand de postflop reraise niet gecalled had !)

Dus met een 6 op de turn kun je nu makkelijker opnieuw raisen om de druk verder op te voeren. De winstprognose voor Hero zien in dit spelverloop veel beter uit, toch? Lijkt mij dat MP3 nu beter kan gaan folden of hij moet een erg duur gokje wagen,...
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      tough hand op deze manier Rik. Vind ook echt dat je op de flop moet raisen, turn play vind ik zelf heel awkward (van villian) maar ik neig naar een call.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Rik,

de call preflop is prima (3betten is onder sommige omstandigheden zeker een optie).

Sja, op de flop moet je ook raisen he, dat maakt de rest van de hand ook een stuk eenvoudiger.

Nu, as played, ga ik hier ook zonder al te veel problemen broke. Ja, hij kan hier AA, QQ of 66 hebben...tuurlijk...maar hij kan hier ook AK, AJ, AT, A9 hebben. Hij kan zelfs nog een slechtere Ax hand hebben en denken dat hij hier zal splitten (aangezien er een Q op het board ligt).

Trouwens, slowplayen is alleen maar goed als er geen of weinig kaarten kunnen komen die jouw hand zullen beaten én als je tegenstander door de turn of river nog kan verbeteren tot de second best hand. Dat is hier dus absoluut niet het geval :)