NL10 AA UTG allin of 4bet?

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Stats villian: 13/13 Hands: 60

Kan hier denk ik de results wel bijzetten voor een keer, gaat niet zozeer om wat hij heeft, maar om mijn pre-flop play.

Ik raise UTG en word gereraised, ik denk dat als ik hier 4bet vanuit UTG het wel heel sterk overkomt, dus besluit ik allin te shoven en hoop ik dat een eventuele AK hier een fout maakt en called, ik zet hem hier onder druk , zodat hij een fout kan maken.

Zo speel ik hem overigens normaal niet, maar word ook niet vaak geraised als ik AA UTG heb.

vond het zelf wel een nice play :f_cool:

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players

BB: $8.24 (82.4 bb)
      Hero (UTG+2): $11.14 (111.4 bb)
      MP1: $14.21 (142.1 bb)
      MP2: $1.64 (16.4 bb)
      MP3: $11.26 (112.6 bb)
      CO: $4.07 (40.7 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      SB: $4 (40 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with A A
      Hero raises to $0.40, 4 folds, BTN raises to $1.15, 2 folds, Hero raises to $11.14 and is all-in, BTN calls $8.85 and is all-in

Flop: ($20.15) T J J (2 players, 2 are all-in)
      Turn: ($20.15) K (2 players, 2 are all-in)
      River: ($20.15) 7 (2 players, 2 are all-in)

Results: $20.15 pot ($0.91 rake)
      Final Board: T J J K 7
      Hero showed A A and won $19.24 ($9.24 net)
      BTN showed A K and lost (-$10 net)
  • 5 antwoorden
    • Anomic
      Anomic
      Bronze
      Nice hand, moet ik ook eens proberen - gewoon shoven na een 3bet als ik AA heb :D
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      dat je nu tegen AK aanloopt is natuurlijk nice, maar in de long run is deze move denk ik - EV.

VB: als villian met stats speelt, en hij ziet dat jij vaak fold op 3bets, kan hij hier ook nog wel eens any 2 raisen, omdat hij weet dat je toch vaak fold pf. als je hem hier vervolgens weer klein 4bet naar 3$ ofzo, heb je kans dat hij je alsnog probeert weg te bluffen via een shove pf, of door te callen en de flop te gaan donken.. doordat jij nu zelf shoved, ontneem je hem die kans.

ook handje als JJ - QQ zie ik hem hier nu vaak folden, terwijl als je tegen een wat lossere speler zit (dus niet tegen deze 13/13 tag) dan wil hij nog wel eens kiezen om een kleine 4bet te callen om een 'floppie te zien'..
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      dat je nu tegen AK aanloopt is natuurlijk nice, maar in de long run is deze move denk ik - EV.

VB: als villian met stats speelt, en hij ziet dat jij vaak fold op 3bets, kan hij hier ook nog wel eens any 2 raisen, omdat hij weet dat je toch vaak fold pf. als je hem hier vervolgens weer klein 4bet naar 3$ ofzo, heb je kans dat hij je alsnog probeert weg te bluffen via een shove pf, of door te callen en de flop te gaan donken.. doordat jij nu zelf shoved, ontneem je hem die kans.

ook handje als JJ - QQ zie ik hem hier nu vaak folden, terwijl als je tegen een wat lossere speler zit (dus niet tegen deze 13/13 tag) dan wil hij nog wel eens kiezen om een kleine 4bet te callen om een 'floppie te zien'..
      Ik heb natuurlijk wel nagedacht over mijn table image en die is solide, ik weet dat hij weet dat ik niet met crap open UTG en ik heb tot nog toe mijn KK/AA altijd ge4bet, ik zette hem hier op een sterke hand, een pair als KK called hier altijd en ik wilde hem hier juist een fout laten maken door te callen met QQ, AK die hij op een 4bet denk ik vaak fold of called(omdat ik dit altijd doe met mijn AA/KK) en niet verder gaat op de flop tenzij hij hit.
      door hier allin te gaan, zou hij wel eens kunnen denken dat ik niet zo sterk sta en 4bet shove als bluff.

Maargoed jij hebt een punt en ik heb dit nog nooit gedaan en zal het ook niet zomaar weer doen, maar het leek mij hier een optie.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik vind het eigenlijk wel een goede move. AK heeft niet veel outs postflop dus als je "normaal" 4bet zal hij dikwijls callen en folden op de flop. Een all in straalt ook meer uit dat je wil dat hij fold, dus je zal wel af en toe gecalled worden door JJ-QQ-AK denk ik. Daarbij denk ik ook dat villains die tight spelen zelfs JJ of QQ dikwijls folden tegen een normale 4bet.

Om te weten of het een +EV move is zou je eigenlijk het gewoon een paar keer moeten doen en vergelijken met de keren dat je AA "normaal" speelt.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Tegen sommige spelers is dit prima....dat zijn dan de spelers die erg loose afstacken.

Tegen deze speler vind ik het eerlijk gezegd minder, omdat hij toch een redelijke speler lijkt. Zeg nu zelf, jij raised UTG (dat is al sterk) en vervolgens ga je over een BU-raise heenshoven...als dat niet sterk is dan weet ik het ook niet meer.

Je kan je hier wel gaan levellen en denken dat het lijkt alsof je wil dat hij foldt...maar een minderheid van de spelers op NL10 zullen meegaan in dat verhaal. Door je shove geef je hem hier de kans een juiste beslissing te maken, namelijk folden.

Persoonlijk verkies ik hier gewoon een kleine 4bet...waarom:
      - je geeft hem nog de kans te callen met slechter
      - je geeft hem nog de kans om te bluffen
      - je geeft hem nog de kans om te shoven met AK/QQ/JJ en missschien TT.

Het pakt hier nu goed uit (gelukkig), maar op lange termijn is dit imo nooit +EV tegen zo een speler.