NL5 3-way ; sb TT vs UTG raise/bb call

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $12.45
      UTG: $13.04
      MP: $5.57
      CO: $2.29
      BTN: $4.46
      Hero (SB): $11.25

Hero posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has T:heart: T:club:

UTG raises to $0.17, fold, fold, fold, Hero calls $0.15, BB calls $0.12

Flop: ($0.51, 3 players) 8:club: T:diamond: 5:spade:
      Hero checks, BB bets $0.24, UTG calls $0.24, Hero raises to $0.85, fold, fold

UTG speelt 28/20 over 272 handen en bb is onbekend.
      Ik flat TT omdat ik wil setminen, ik verwacht veel value te kunnen halen omdat UTG een went to showdown heeft van 36, een loose indruk op me maakt en we bovendien >200 bb deep zitten.

Daarnaast heeft de hand ook goede equity tegen de PFR range van UTG en verwacht ik niet dat hij gaat 3 barrelen op overcards, dus denk ik dat TT winstgevend kan callen OOP omdat ik best durf te spelen met eventueel 2nd of underpair.

Ik hit mijn wonderflop en ik ben van plan om te checkcallen. Nu donked de bb en called UTG, actie dus en ik verwacht dat minstend 1 iemand een holding heeft. Ik besluit te checkraisen om de pot groot te maken. Helaas folden ze allebei.

Vervolgens begin ik natuurlijk te twijfelen of dit wel de beste aanpak was. Het board is vrij droog, er liggen wel veel straightdraws maar geen flushdraws, dus een checkraise kan nogal sterk overkomen.
      Volgens mij heeft 1 v/d 2 hier minstens iets want anders zou het geen donk/call zijn.
      Speel ik mijn hand hier nu te face up of heb ik gewoon pech dat ze allebei 2nd/3rd pair hebben?

Als ik had gecalled had ik deze handen erin gehouden, maar was de pot klein gebleven en kon ik niet beschermen tegen straitghts, welke zeker in de range van UTG zitten 67s, 97s, J9s ( 20 procent openraise). Bovendien heb ik op de turn weer geen initiatief en moet ik gaan donken of een checkdown riskeren.

Dus wat is nu, op dit board in deze positie tegen deze speler, belangrijker :
      1 Zoveel mogelijk handen erin houden door te callen.
      2 De pot groot maken door te checkraisen.

Hierbij moet ik opmerken dat ik soms het idee heb dat spelers ook gewoon toppair of overpairs folden op deze move. Dit kan natuurlijk ook gewoon paranoia zijn want ik zie de kaarten niet, maar ik krijg weinig actie 9/10 keer.

Kan ik hieruit concluderen dat raisen met air op zo een flop profitabel kan zijn, als is het maar om wat te balancen? Het is NL5 en mensen zouden daar niet over na moeten denken, maar toch heb ik het idee dat er veel gefold wordt!
  • 6 antwoorden
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Hallo,

Mijn mening is dat een check/raise hier veel te sterk overkomt. Ook op dit niveau heb je zat spelers die 20 tafels te gelijk spelen en het is sowieso gevaarlijk om te denken dat men op dit niveau geen benul heeft van hoe te spelen. Een standaard regel op micro niveau is dat een c/r sterke handen betekent, dus is folden logisch.

Om te denken dat men ook overpairs foldt is volgens mij wel een stap te ver. Ga maar na, leg jij op dit board AA, KK, QQ, weg? Denk ook dat je de mogelijkheid op een draw niet moet overschatten en dat je hier met je trips waarschijnlijk de nuts hebt.

Ik zou zeggen callen en hopen dat ze er allebei in blijven, AA of KK zou mooi zijn.Valt er een kaart die de draw waarschijnlijker maakt zou ik check/ raisen en waarschijnlijk all-in. Heeft men dan een made hand had je toch verloren, drawt men dan moeten ze betalen.

Als er een A , Q, J of zoiets valt zijn er 2 mogelijkheden: een betere set of een AK of iets als dat ( 2 top pair). Persoonlijk denk ik dat dit een perfecte spot is om Villain in de val te laten lopen, misschien allebei.

Ben er zelf met KK een keer flink ingelopen, ook tegen TT. Deze hand heb ik hier gepost. Volgens mij als KK slecht gespeeld? De mening was vooral pre meer raisen en verder vooral pech. Denk dat jij hier zo'n klap uit had kunnen delen.

Misschien is de reden dat je deze hand ( te) defensief speelt wel omdat je vaak genoeg hebt meegemaakt dat je trips tegen een straigt aanlopen en dat je ze evengoed niet meer weg kon leggen.Moeilijk soms, maar dit zijn uitzonderingen en die onthoudt je beter.Ik zou zeggen lekker meeliften en een niet te weigeren raise op de turn. Ook goed voor je table image.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Ik zou hier wel een donklead overwegen. Tenzij je deze move anders nooit maakt en het een signaal zou geven aan de villains dit je supersterk bent.
      C/r tegen 2 spelers gaan ze zoals je zelf zegt heel veel folden tenzij ze overpair of lagere set hebben wat niet zo veel gaat zijn.
      C/c maakt het dan weer moeilijker om grote pot op te bouwen nu je juist zo diep zit.
      Daarom verkies ik donklead hier omdat dit niet zo sterk overkomt als c/r en c/c als tweede keuze.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj
      Ik zou hier wel een donklead overwegen. Tenzij je deze move anders nooit maakt en het een signaal zou geven aan de villains dit je supersterk bent.
      C/r tegen 2 spelers gaan ze zoals je zelf zegt heel veel folden tenzij ze overpair of lagere set hebben wat niet zo veel gaat zijn.
      C/c maakt het dan weer moeilijker om grote pot op te bouwen nu je juist zo diep zit.
      Daarom verkies ik donklead hier omdat dit niet zo sterk overkomt als c/r en c/c als tweede keuze.
      Waarom als je dan handen als AK, AQ, lage paren weg zal jagen. Iemand met AA, KK, zal zich veilig voelen en een draw kun je later aanpakken. Ik ben van mening dat lekker callen het meeste value oplevert. Compleet met kleine raises op de laatste 2 straten. AA etc. legt niet weg daar en als het meezit zet een AK je all-in als er een A valt.

Door gelijk te raisen hier verspeel je de value van je nuts hand. Belangrijk is wel om te beseffen dat dit nu de nuts is (flop) en dat je op latere straten mogelijk nieuwe beslissingen moet maken inclusief wegleggen.

Vooralsnog zie ik op dit punt geen reden om te re-raisen en kun je veilig dooer te callen en op latere starten te re-raien, misschien alleen op de river ( all in om te reppen dat je je wanhopig probeert je spel door te zetten om de hand op te pakken.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Waarom als je dan handen als AK, AQ, lage paren weg zal jagen. Iemand met AA, KK, zal zich veilig voelen en een draw kun je later aanpakken. Ik ben van mening dat lekker callen het meeste value oplevert. Compleet met kleine raises op de laatste 2 straten. AA etc. legt niet weg daar en als het meezit zet een AK je all-in als er een A valt.

Hier hangt het er van af wat cont bet % is van villain. Als deze hoog is dan is een donklead idd niet zo slim maar als dit zeer laag is kan een donklead wel interresant zijn IMO omdat sommige villains graag doorcallen met enkel overcards of agressievelingen blufraisen.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik zou hier nooit check/call spelen; je zit deep en als Villain 1/2 pot bet ga je van zn lang zal zn leven never nooit max value halen. Verder kan men Turn+River pot controllen en dan loop je nog meer value mis

Dus de vraag die je moet stellen is:
      Gaat men extra value in de pot gooien als ik hier check/raise dan wanneer ik lead?

Als je ziet dat men te vaak fold op een c/R of het enigzins perceived dan is een lead veel robuuster. Verder moet je gaan kijken of men uberhaupt overcards hier bluff cBet, doen ze dat niet dan ben je beter af door zelf te leaden.

Ikzelf lead hier hoogstwaarschijnlijk

Mvg,
      Gerv
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik denk dan dat ik vaker ga leiden. Dit is omdat ik denk dat heel veel mensen folden op checkraises, zelfs iemand met 36 WTS.
      Zou ik dit dan ook enigzins moeten balancen met bluffs of draws?
      Ik denk namelijk dat spelers VEEL nadenken op NL5. Of ze hebben gewoon een goed standaard spel oid.
      Ik heb in ieder geval niet echt het gevoel meer dat het easy money is op NL5 itt 4/5 jaar terug.
      Bedankt voor het advies