hoe evalueren jullie jullie handen.

• jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      ik ben bezig met het poker serieuzer aan te pakken. Strakker BRM, handen terugkijken, veel lezen en video's kijken.

ik heb holdem manager gedownload en wil daarmee mijn handen terugkijken.
      het is me best tegengevallen. het gaat niet echt snel en leuk vond ik het ook niet.

mijn vraag, hoe kijken jullie je handen terug? ik bedoel hiermee hoe weten jullie welke handen je wilt terugzien of verder berekenen. hoeveel doen jullie er? (ik speel sng's) en schrijven jullie wat bij jullie handen. en als jullie ideeen hebben. hoe maken jullie het wat leuker om te doen?
  • 6 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      bij sngs check je bubbleplay + of dat je verlies draait uit elke spot (behalve de blinds) gezien dat eig niet mag pre-ante zeker iig

cash check je vooral je small / medium pots imo
    • TevoTilt
      TevoTilt
      Bronze
      Wat ik sowieso zou doen als ik jou was is Hold 'Em Manager's active session tab gebruiken. Op die manier zie je makkelijk de laatste handen die je hebt gespeeld. Telkens als je in een positie komt dat je jezelf er op betrapt dat je niet precies weet wat je moet doen of dat je niet zeker bent of je de juiste play gemaakt hebt, kun je het meteen (tijdens je sessie) op het forum posten.

Verder speel ik cash games, en ik sorteer alle handen aan het eind van een sessie op bedrag gewonnen/verloren om makkelijk te kunnen zien of ik de handen met grote pots goed heb gespeeld. Misschien kun je sowieso iets gelijkwaardigs doen met jouw handen?

Succes!
    • jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      bedankt voor de goede reacties. ik ga er zeker mee aan de gang. meer tips en verhalen zijn meer dan welkom .
    • K2AA72
      K2AA72
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      ah, interessant, ik check meestal vooral mijn grote pots... ik denk dat je van medium pots inderdaad ook wel veel leert..
    • kardago
      kardago
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door K2AA72
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      ah, interessant, ik check meestal vooral mijn grote pots... ik denk dat je van medium pots inderdaad ook wel veel leert..

zo doe ik het ook als je 1000 handen hebt gepeeld dan kijk je alleen naar de grote pots wat je goed of fout hebt gedaan en zo probeerd ik beter te worden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Het probleem met alleen je grote potten nakijken is dat dit vrij vaak gewoon standaard stack-offs zijn. Je loopt een keer tegen een betere set aan, je hit je monsterdraw niet, fish blijkt toch een keer de top van z'n range te hebben als jij TPTK afstackt, etc.

Juist die kleinere en middelgrote potten zijn interessant, afhankelijk van hoever je met de hand gekomen bent. Was je c/bet wel terecht, was je fold op zijn raise wel terecht, was je 3-bet/fold wel terecht, had je niet ergens iets meer value op eerdere streets kunnen halen, etc.

Ik denk ook dat de middelgrote potten meer zeggen dan de grote potten.

Een andere valkuil is dat mensen alleen naar hun verloren handen kijken en deze posten. Kijk vooral ook net zo vel naar je gewonnen handen, met name de handen waar je geen hele stack gewonnen hebt. Had je wellicht meer value kunnen halen op eerdere streets? Thin value bet op de river wellicht? Dat soort dingen. Betsizing ook heel belangrijk om te controleren. Had je niet beter $0,70 kunnen betten in die pot van $0,90 in plaats van $0,60?

Enzovoorts, enzovoorts... :P