Nl2 99

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      $0.01/$0.02 No Limit Holdem
      iPoker
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($2.43)
      UTG+1 ($4.51)
      MP1 ($1.06)
      MP2 ($1.72)
      MP3 ($1.37)
      CO ($2.09)
      BTN ($0.94)
      SB ($3.06)
      Hero (BB) ($2)

Pre-Flop: ($0.03, 9 players) Hero is BB 9:spade: 9:club:
      2 folds, MP1 raises to $0.06, MP2 calls $0.06, 4 folds, Hero calls $0.04

Flop: 6:diamond: 2:diamond: 2:heart: ($0.19, 3 players)
      Hero checks, MP1 checks, MP2 checks

Turn: 4:diamond: ($0.19, 3 players)
      Hero bets $0.15, MP1 folds, MP2 folds
  • 6 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Preflop kun je prima 3 betten, maar een call is ook wel nice omdat MP1 met een 50BB stack speelt. Wil je op de flop check/raise spelen? als dat zo is, nice, als je check/call wilt spelen WRONG. Donkbetten zou je hier ook kunnen overwegen maar ben ik zelf niet zo'n fan van. As played vind ik de turn wel een slechte kaart om te betten, de turn complete namelijk echt een hoop draws. Ik zou gewoon check/fold spelen denk ik op de turn. Is misschien wat zwakjes maar je hebt geen idee waar je staat door het PF en flop spel.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Ik zelf zou het denk ik ook zo doen. Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat Villain geen monster heeft gezien het feit dat er zelfs geen C-bet volgt. Dat Villain hier op de turn een draw volmaakt kun je denk ik wel uitsluiten. Ik denk dat je hier het voordeel hebt dat je in de BB zit, wat goed maakt dat je een hand als A2 of A4 kan spelen. Je hebt hier een overpair en het is ook als Villain een paar heeft of een Ax tot zelfs een AK heel moeilijk om hier te callen.

Ik denk ook dat als er wel een bet was geweest op de flop dat je die had kunnen re-raisen. Dan heb je als Villain callt wel kans dat je met een Aas, of een andere overcard op de turn een moeilijke situatie krijgt: je zit uit positie en de kans is dan groot dat Villain een hit heeft en dat je achter ligt. dan hangt het ervan af of Villain jou zet op een goed gehitte flop. Ik denk dat ik hier als er een bet was zou callen en met deze turn een check/ raise zou maken. Denk niet dat je tegenstander hier een monster heeft en dus weg moet leggen. Persoonlijk let ik hierbij op het bet gedrag van mijn tegenstander. Als iemand niet een % van de pot bet, maar een standaard bedrag op de flop en de turn, dan is dat vaak een teken van zwakte. Dit weet je dan zeker als je check/ raised op de turn. Callt Villain of erger, hij raist dan wordt het lastig om door te spelen, tenzij je denkt dat hij bluft.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      preflop 3bette met 99 is me wat te loose, ik speel nog volgens de basis regeltjes en een hoop via de chart dus een call lijkt me prima, en zo voorkom ik een shove of 4bet. Het is een goedkope call om te gaan setminen dus zie het nut er niet in om hier te gaan 3betten zodat villain de kans heb om hier zijn overpair/bighand(als je er van uit gaat) te gaan shoven of 4betten. Dan moet je simpelweg je 99 folden.

Op de flop donken lijkt me een zeer slechte play een check/call lijkt me hier prima ik zie er niet in waarom een check/call "WRONG" is MP1/MP2 kan hier makkelijk een fullhouse hebben geflopt met 66 misschien trips met A2.. zoiso een flushdraw niet uit te sluiten die hij slowplayd. check/call lijkt mij de beste optie zo hou je draws erin en voorkom je een 3bet of shove.

De turn moet ik jullie gelijk geven maar ik denk niet dat het een zeer verkeerde move is, ze checken allebei door op de turn als er een draw ligt wouden ze daar vermoedelijk value uit halen denk ook omdat ze door hebben gecheckt niet echt iets gehit hebben, ik besluit hier flush te reppe met mijn bet en villains folden.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dutchy187
      preflop 3bette met 99 is me wat te loose, ik speel nog volgens de basis regeltjes en een hoop via de chart dus een call lijkt me prima, en zo voorkom ik een shove of 4bet. Het is een goedkope call om te gaan setminen dus zie het nut er niet in om hier te gaan 3betten zodat villain de kans heb om hier zijn overpair/bighand(als je er van uit gaat) te gaan shoven of 4betten. Dan moet je simpelweg je 99 folden.

Op de flop donken lijkt me een zeer slechte play een check/call lijkt me hier prima ik zie er niet in waarom een check/call "WRONG" is MP1/MP2 kan hier makkelijk een fullhouse hebben geflopt met 66 misschien trips met A2.. zoiso een flushdraw niet uit te sluiten die hij slowplayd. check/call lijkt mij de beste optie zo hou je draws erin en voorkom je een 3bet of shove.

De turn moet ik jullie gelijk geven maar ik denk niet dat het een zeer verkeerde move is, ze checken allebei door op de turn als er een draw ligt wouden ze daar vermoedelijk value uit halen denk ook omdat ze door hebben gecheckt niet echt iets gehit hebben, ik besluit hier flush te reppe met mijn bet en villains folden.

Mm, aangezien MP1 (een vrij vroege positie) als eerste raiset kun je hier inderdaad misschien beter set minen. Zeker als je zonder stats speelt.

Je zegt dat villian makkelijk een full house geflopt kan hebben. Dat is niet helemaal waar, de enige logische hand waarmee hij dat gehit kan hebben is 66. Dat is maar één van de zovele handen in zijn range, het is mogelijk maar de kans is helemaal niet zo groot als jij denkt. De kans is namelijk 0,7% , ofwel 1 op 136 keer. Denk je trouwens ook dat MP1 A2 speelt? Lijkt me vrij sterk.

Check/call lijkt me hier helemaal niet zo prima, want wat ga je dan doen als de derde ruiten komt? Check/folden? Ookal heeft hij geen flush is dit best een mooie bluff kaart voor hem, voor jou (je speelt OOP) word het een guessing game als je check/call op de flop speelt, dat vermijd je liever.

Vind dat je hier echt wel moet check/raisen of moet donken om je hand te beschermen, zo sterk komen je tegenstanders nou ook weer niet over:

Voordelen donken:
      1) De pot wordt minder groot als bij een check/raise
      2) Villian kan niet behind checken (en dus een free card pakken)

Nadelen donken:
      1) Je rept vrij weinig, waardoor villian je je makkelijker kan floaten bij c/r

Voordelen check/raise:
      1) Je laat villian tegen een duurdere prijs drawen

Nadelen check/raise:
      1) Als MP1 shoved heeft hij je bijna altijd crusht maar moet je hem bijna wel altijd gaan callen vanwege de odds.

In principe zou ik dan voor de donk gaan, gezien de voordelen van de donk beter zijn dan de voordelen van de check/raise.
      1)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      mogelijkheden in de hand zijn al uitvoerig besproken , hand is goed gespeeld :)
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Ik denk dat ik hier, afhankelijk van hoe vaak villian Cbet, donkbet of checkraise. Yoshiwa je zegt dat de mogelijkheden uitvoerig besproken zijn(wat ook zo is) maar kun je ook zeggen welke keuze je in deze situatie maakt afhankelijk van villians speelstijl/stats ed.?