k9s deep oop tegen maniac

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Ik speel normaal fullring maar door omstandigheden zitten we hier tijdelijk 6 max. Stats zijn dus van fullring speler!!!!!

btn speelt 47-36 met wtsd van 16 en 3bet percentage van 22% over 400 handen. zijn raise cbet percentage is 40%

Zijn flop bet vind ik weak en ik denk dat er nog genoeg draws en jacks in zijn range zitten waarmee hij nog gaat callen.

Turn is interessante kaart, raisen heeft hier geen zin denk ik.

River is denk ik easy call.

Grote vraag is of je hier niet deep oop de flop kan raisen voor value van zijn draws?

River
      BTN: $1,234.25 (308.6 bb)
      Hero (SB): $666.35 (166.6 bb)
      BB: $400 (100 bb)
      UTG: $400 (100 bb)
      MP: $400 (100 bb)
      CO: $653.30 (163.3 bb)

Preflop: Hero is SB with K 9
      3 folds, BTN raises to $14, Hero calls $12, BB folds

Flop: ($32) J K 5 (2 players)
      Hero checks, BTN bets $12, Hero raises to $51, BTN raises to $90, Hero calls $39

Turn: ($212) 9 (2 players)
      Hero bets $159, BTN calls $159

River: ($530) 6 (2 players)
      Hero checks, BTN bets $265, Hero calls $265

Results: $1,060 pot ($4 rake)
  • 1 antwoord
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Hey,

excuus voor late judging, ik was ziekjes afgelopen dagen.

Ten eerste zou ik preflop gewoon folden. K9s speelt lastig OOP en zeker als je zo diep zit. Je wordt gewoon heel makkelijk outplayed.

Die stats die je geeft van 3bet% en raise cbet% zijn allemaal niet van belang omdat er geen 3bet is in deze hand en bovendien is hij de preflop agressor dus is raise cbet% al helemaal niet van belang.

Op de flop heb je denk ik een probleem met je denkwijze. Je suggereert hier in jouw post om de flop te raisen om value te krijgen van zijn draws, maar je houdt geen enkele rekening met je equity tegen zijn gehele range. Met K9 op een KJ5ss flop ga je geen favoriet zijn als jullie het geld erin krijgen op de flop. Elke made hand heeft jou compleet dominated en tegen draws flip je meestal, dus ben je een dikke underdog tegen zijn range. Ik snap ook niet goed waarom je OOP deep een grote pot wilt bouwen tegen een al dan niet competente (iig iemand die het geld er graag in trapt) tegenstander. Door de pot zo groot te maken OOP laat je hem wel heel makkelijk terug spelen omdat het diep genoeg is zodat hij implied odds heeft om met alles te callen. Vervolgens min3bet hij en dan zie je dus in wat voor een shitspot je jezelf brengt. 50bb's in de pot met een shitty toppair OOP met nog eens 100bb behind.

Turn hit je dan wel een 'ok' kaart en besluit je maar af te stacken door te donken en de river uiteindelijk te check/callen om I guess draws te laten bluffen?

Beetje een trainwreck deze hand imo. Ik zou preflop gewoon lekker folden want je kunt deze hand echt niet +EV spelen OOP deep tegen een maniac.
      As played zou ik lekker check/callen op 3 straten zodat hij mooi kan doorbluffen want in de meeste gevallen heeft hij niet bar veel.