NL5 AA BU, 3-way, 3bet UTG+1

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $6.18
      CO: $5.59
      Hero (BTN): $5.05
      SB: $2.82
      BB: $6.01
      UTG: $9.33

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has A:diamond: A:spade:

fold, MP raises to $0.17, CO calls $0.17, Hero raises to $0.70, fold, fold, MP calls $0.53, CO calls $0.53

Flop: ($2.17, 3 players) 2:heart: Q:heart: 5:club:
      MP checks, CO bets $1.50, Hero raises to $4.35 and is all-in, fold, CO calls $2.85

Turn: ($10.87, 2 players) 8:club:

River: ($10.87, 2 players) 7:club:

CO shows 2:diamond: 2:club: (Three of a Kind, Twos) (Pre 18%, Flop 89%, Turn 95%)
      Hero shows A:diamond: A:spade: (One Pair, Aces) (Pre 82%, Flop 11%, Turn 5%)
      CO wins $10.42

Preflop 3bet is iets meer dan de standaard 4x. de PFR speelt 55/15 over 20 handen, ik weet dus dat hij losjes is maar verder zegt het niet veel.
      De CO caller speelt 8/8 over 12 handen, dit zegt dus eigenlijk niks maar toch krijg ik het idee dat ie strakjes is.

UTG+1 call vond ik fijn, CO call begreep ik niet goed. Het ziet er als setmining, maar daarvoor heeft hij eigenlijk te weinig implied odds. Hij moet 0,53 callen om 5 te kunnen winnen. 1-10 dus, dat is inderdaad iets meer dan de kans dat hij een set hit 1-8,5.

Vervolgens donklead hij hier en heb ik maar 2 opties folden of all-in. Callen is namelijk technisch gezien ook all-in omdat ik dan commited ben op de turn.

Ik besluit all in te gaan. Het is lastig rekenen, omdat er ook nog een derde speler in de pot zit en ik dus niet simpel kan zeggen dat ik 7,5*0,7 = 5,25 dollar win en 1*5,05 verlies wanneer ik 8,5 x speel wanneer ik tegen 1 speler zou zitten.

Maar dit was wel de gedachte gang achter mijn all-in : Ik ken de speler niet maar de call preflop is raar. Ik weet niet of hij setmined of bijvoorbeel ook met AQ, KQs called. Wanneer hij alleen setmined is het niet heel erg om het er hier in te krijgen omdat dit op de lange duur licht winstgevend is voor mij, ookal is het natuurlijk nog winstgevender om te folden als hij een set heeft.

Aan de andere kant laat ik hier value liggen als ik fold en hij dit ook met KQ en AQ doet.

Door te callen weet ik zeker dat ik value haal als zijn range 22, 55 AQ en KQs is en zoniet verlies ik er niet op maar zal het soort break even play worden.

UTG+1 maakt me niet uit want ik wil het er tegen hem altijd in krijgen in een 3bet pot
  • 3 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Raise all in all day :coolface: . Dit lijkt me een goed voorbeeld van een standard cooler, je kan hem amper op 22/55 zetten en QQ is ook gwn cooler. Je gaat hier veel meer dan niet de beste hand hebben dus fine. PRF 3 bet sizing lijkt me ook goed.
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Wederom prima line en gewoon pech. Standaard cooler inderdaad, je hebt niet veel geluk met je AA precies. :)

Folden op zo'n flop is echt wel héél nitty dus ga hier ook gewoon happy broke.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Timbo,

Ik raise hem idd hier ook all-in. te kleine sample om te zeggen of ie puur setmined. Verder zal een setmine af en toe resulteren in een check/raise bij hem.

Al met al ga ik all-in hier voor value tegen flushdraws, AQ/KQ/QJ :)

Mvg,
      Gerv