NL4, QQ, 2-way HIJ vs BU

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $10.54
      UTG: $10.74
      Hero (CO): $13.13
      BTN: $5.80
      SB: $9.21

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has Q:diamond: Q:club:

fold, Hero raises to $0.20, BTN calls $0.20, fold, fold

Flop: ($0.47, 2 players) T:club: J:spade: 4:spade:
      Hero bets $0.30, BTN calls $0.30

Turn: ($1.07, 2 players) 7:club:
      Hero bets $0.75, BTN calls $0.75

River: ($2.57, 2 players) Q:spade:
      Hero bets $1.30, BTN raises to $2.60, Hero calls $1.30

BTN shows 9:spade: K:spade: (Flush, King High) (Pre 32%, Flop 47%, Turn 36%)
      Hero mucks Q:diamond: Q:club: (Three of a Kind, Queens) (Pre 68%, Flop 53%, Turn 64%)
      BTN wins $7.45

BU speelt 13/0 over 24 handen. Dit zegt mijn dat zijn calling range breedig is.
      De flop hit zijn range goed, AT+ zal callen, QJ, KQ, KJ, QT ook. TJ beat me en 44-TT ook. Flushes zal hij ook niet wegleggen, 89 ook niet.
      Mijn sizing had dus wellicht wat groter gemogen.
      Op de turn komt 89 aan, maar ik lig eigenlijk mooi voor. Misschien had mn sizing 0,85 mogen zijn omdat het board steeds natter wordt.
      Goed op de river komt de flush aan, de 89 straat was er al en de AK straat ligt er nu ook. AK ben ik trouwens niet echt zeker van dat dat in zijn range zit. TT, TJ, KQ, QJ, QT, Q9 beat ik

Ik besluit een halve pot bet te maken omdat deze handen wss gaan callen. Ik denk te folden op een raise omdat ik hem hier haast geen bluff zie maken. Zijn complete range is hier goed dus hij called hier met 2pair of toppair en zal raisen met straat of flush.
      Helaas doet hij een minraise en kan ik mijn set niet weg leggen.

Ik denk misschien beter 1 dollar gebet te hebben en dan ook te folden op een raise
  • 5 antwoorden
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Je geeft hem hier inderdaad veel te goede odds op de flop en turn. QK is een OESD en FD is ook mogelijk, dit board hit zijn button range ofwel onzettend hard ofwel niet.

Ik bet flop en turn richting potsized zowel voor value als voor protection en bij een checkraise van villain herevalueren adhv stats/reads.

River is tricky, je complete je set maar tegelijkertijd komen er meerdere draws aan. AK hit, 98 hitte al, flush hit, ... enige zwakkere made hand waardoor je nog zou uitbetaald worden is AJ/TJ dus ik denk dat ik hier voor de c-c ga (al kan dat misschien wel te nitty zijn).
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik ben het hier met je eens over de sizings, die moeten groter.
      Over de River:
      Als ik hier check-call krijg ik denk ik minder value dan dat ik bet fold.
      Op zo'n board gaat hij AQ, KQ, AJ niet meer uitbetten. TJs, QTs,QJs, wellicht wel en zijn straten en flushes zeker. Dus zijn betting range is sterker dan zijn calling range. Als ik check call speel isoleer ik mezelf tegen het sterkste gedeelte van zijn range, terwijl als ik bet fold speel krijg ik ook value van de onderkant van zijn range. Dat ik dan mijn bet eventueel verlies tegen een raise maakt niet uit, want als ik check call had gespeeld was ik dat ook kwijt.

Is het dan niet of bet/fold of check/fold. Hierbij ga ik er wel vanuit dat hij niet bluft, anders is check/call beter.
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      De vraag is: waarvan ga je nog value krijgen als je bet-fold speelt? Welke slechtere handen gaan je nog allemaal callen op de river? AQ zal niet in zijn range zitten denk ik en van TT/JJ/44 had je waarschijnlijk wel eerdere actie gehad omdat hij ook zijn hand moet beschermen tegen een flush/straat.

Dan blijft er nog AJ/JT over. Als je daarintegen check-call speelt, geef je hem ook nog de optie om te bluffen met AT/KJ/QJ dus dan isoleer je je niet per direct tegen het sterkste van zijn range.

Met zijn minraise houdt hij het hier nog redelijk cheap op de river, maar als hij stackt moet je al bijna gaan cryfolden en heb je nog geen verdere informatie over de villain.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      AJ/KQ/KJ/ zijn handen die kunnen callen, niet raisen en wel behind checken.
      QJs/QTs/TJs is moeilijk te zeggen, ik denk niet dat hij ze raised, hij called er zeker mee, of hij behind checked of bet is af te vragen.
      Dan heb je nog zijn straten en flushes die hij bet en raised.

Ik ben het volledig met je eens dat check callen goed is als hij hier bluffed. Maar met wat gaat hij bluffen? Al zijn draws zijn aangekomen en als hij AT in een bluff veranderd gaat hij er al vanuit dat ik dus minimaal Jx heb, waarom called hij dan uberhaubt met AT als hij denkt dat ik dat minimaal heb?

Omdat ik dus denk dat hij hier haast nooit bluffed, zie ik weinig value in check call omdat ik dan alleen maar actie krijg van handen die mij beaten en alle paartjes behind checken.
      En of ik nu bet fold of check call speel, de two pair handen houd ik er sowieso in want die gaan 9/10 x callen maar niet raisen.
      Het verschil is dus dat ik met check call geen value krijg van de paartjes
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Timbo,

Als ie in staat is om licht jou riverbet te callen dan valuebet ik de River ja

Als dat niet zo is en hij bluffed//valuebet nooit slechters op de River wanneer jij checked, dan is het een check/fold

Ik denk as played neig ik meer naar een bet/fold als ie niet 2pairs ''light'' kan minraisen

Mvg,
      Gerv