NL5 AA, UGT+1 3-bet, 2-way.

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: $5.00
      BB: $5.19
      UTG: $5.44
      Hero (MP): $5.00
      CO: $4.07
      BTN: $4.00

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has A:diamond: A:heart:

UTG raises to $0.10, Hero raises to $0.40, fold, fold, fold, fold, UTG calls $0.30

Flop: ($0.87, 2 players) 9:spade: K:spade: 5:heart:
      UTG checks, Hero bets $0.65, UTG raises to $1.30, Hero calls $0.65

Turn: ($3.47, 2 players) 8:diamond:
      UTG bets $1.00, Hero raises to $3.10, UTG calls $2.10

River: ($9.67, 2 players) T:spade:
      UTG bets $0.64 and is all-in, Hero calls $0.20 and is all-in

UTG shows 9:club: 9:diamond: (Three of a Kind, Nines) (Pre 19%, Flop 91%, Turn 95%)
      Hero shows A:diamond: A:heart: (One Pair, Aces) (Pre 81%, Flop 9%, Turn 5%)
      UTG wins $9.65

Villain speelt hier 50/10 over 24 handen, vrij weinig info maar als iemand 12 van de 24 handen speelt vind ik hem losjes.
      Rare size openraise, ik maak er maar 40 van. Veel meer lijkt mij overkill.

Flop is goed, geen 2pair of monstercombo's mogelijk op een gutshotflushdraw na, als TJS of QTs al in zijn range zit.

Ik besluit wat groter te betten omdat ik max value van AK of KQ wil halen en er bijna geen 2nd pair handen zijn die ik er in wil houden, alleen QQ/JJ/TT en die callen wss de flop sowieso en folden de turn.

Ik word geminraised en weet het niet goed. Heel weinig info over villain behalve dat hij loose is, maar dit is eigenlijk best sterk. Ik besluit te callen en op de turn te herevalueren.

De turn blanked en hij bet klein, ik besluit er maar voor te gaan omdat hij ook AK kan hebben en los is (al zijn het maar preflop stats het geeft een indicatie imo). zijn Af is 3.33 maar denk niet dat dat iets zegt op zon kleine sample. Als de turn een schoppen was geweest had ik misschien gefold, al weet ik niet of dat goed is aangezien er niet zo heel veel combo's zijn die flushes maken.

Had ik hier de turn moeten folden, of al op de flop of is dit tegen een 50/10 een goede play?
  • 3 antwoorden
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Preflop is goed.

Dit is gewoon een cooler. Dit schuif ik er zelfs graag op de flop in omdat dergelijke speler met Kx nooit gaat folden en zelfs nog met een draw zou callen.

Je play hier is ook niet slecht, maar als je dan toch besluit om hem op de turn te check-raisen kun je evengoed all-in gaan daar omdat je nog maar 20 cent overhoudt op de river.

Gewoon pech.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ok, folden op de turn kan dus alleen tegen tightere spelers, wat ik ook wel enigzins vermoede.

Verder checkraisde ik niet maar raisde ik op de turn. Ik heb positie op hem. Sizing was niet goed nee, ik had het druk en telde mis beter gewoon all-in geklikt
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi Timbo,

Als je denkt dat ie op de Flop light kan check/minraisen met TP en/of flushdraws dan is een Flop3bet beter

Anyways ik ben het eens met Smurf mbt Turnplay, shove all-in op zo'n kaart & zn betsizing :f_cool:

Mvg,
      Gerv