NL5. Ajo, CO vs bb

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $5.07
      UTG: $5.12
      Hero (CO): $5.02
      BTN: $3.92
      SB: $4.14

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has J:spade: A:club:

fold, Hero raises to $0.20, fold, fold, BB calls $0.15

Flop: ($0.42, 2 players) 3:club: 4:diamond: 2:heart:
      BB checks, Hero bets $0.25, BB calls $0.25

Turn: ($0.92, 2 players) 5:club:
      BB checks, Hero bets $0.50, BB calls $0.50

River: ($1.92, 2 players) 3:diamond:
      BB checks, Hero checks

BB shows 8:heart: 8:diamond: (Two Pair, Eights and Threes) (Pre 56%, Flop 63%, Turn 8%)
      Hero shows J:spade: A:club: (Straight, Five High) (Pre 44%, Flop 37%, Turn 92%)
      Hero wins $1.84

Ik openraise hier standaard. Villain is 18/13 over 196 handen AF=0.83 en WTS 25. Opent dus tegen het losse, maar called zeker tight. Zo'n vijf procent verschil tussen PFR en VP, dit is mooi een range van 22-TT en soms AQo en KQs.

de flop hit hij vrij had. Alleen KQs mist volledig. Maar ik besluit toch te c-betten omdat ik een heleboel op de turn of river kan laten folden en ik 5 of 8 outs heb. De turn is een goede kaart voor mij. Ik beat nu zijn gehele range behalve 66. Bovendien is zijn range nog steeds sterk (sets of overpairs ). Ik besluit om door te betten voor value.

De river paired het board. Nu zie ik niet meer veel in een river value bet. Ik zie hem best een set slowplayen door zijn lage AF en door zijn WTS 25 weet ik niet of hij met 77/88 called en verder heeft hij alleen 99/TT om misschien te callen.

Aan de andere kant, als ik zijn range AQ, 22-66, TT maak geeft equilator
      49 vs 55 voor mij. Als ik 99 toevoeg wordt het 39 vs 61. Misschien toch een bet van 1 dollar hier en dan folden op een checkraise (wat ik moeilijk vind omdat ik een straat heb)
  • 4 antwoorden
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      WTS van 25 en een AF van maar 0.83 = callingstation. Hier zou ik zeker gewoon 2 streets betten voor value na je c-bet op de flop.

De kans dat hij hier een overpair gaat callen is groot genoeg en de kans dat hij je nog gaat raisen als hij je beat heeft zal niet zo groot zijn omwille van zijn erg lage AF.

Als je cbet op dit board, zou ik hem wel groter maken naar 0.30 ongeveer zodat je als je hit op de turn je er 0.90 van kunt maken. Als het board dan pairt zoals nu kun je nog evalueren of je hem 22-66 geeft en behind checken voor value of er nog een 2/3 potbet tegenaan gooit.

Hoe kom je er eigenlijk op dat zijn callingrange 22-TT en KQs+ is? Met een VPIP van 18 is dat wel wat wijder hoor, zeker op de BB met een CO open.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ok ,dat wist ik niet. Vanaf welke WTS is iemand dan tight tav naar de showdown gaan? Als hij inderdaad calling station is moet ik mijn hele analyse herzien, want dan zal hij ook zijn overs callen op de river ja. Maar ik dacht dus dat WTS 25 = tight naar showdown.

Verder is volgens mij je calling range het verschil tussen VPIP en PFR. In dit geval dus 5 procent. 5% komt ongeveer overeen met die range van 22-TT en AQ, KQ.

Hoe ik hier bij kom? VPIP is 18 procent en dat komt uit 35/196 handen gespeeld. Daarvan heeft hij 13 % ofwel 26/196 geraised. 9 handen heeft hij dus wel gespeeld maar niet geraised, dus gecalled. 9/196*100 = 4,6 %.
      Zoals je ziet is 9 niet echt een sample, krijgt hij toevallig 4 x een pp in 5 handen wordt het al 13/201*100 = 6,5 % maar goed het is wel een indicatie dat hij tight called. Toevallig is 5 procent ook precies de range 22-TT/JJ iets wat aangeleerd wordt om mee te callen. Om dit iets op te krikken zet ik er KQs en AQo bij omdat het BB is, maar veel meer dan dat gaat het niet zijn als zijn calling range 5 % is omdat je zeker weet dat hij de pp's called.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Timbo,

Ik barrel de Turn groter en de River is voor mij ook een valuebet. Dit is niet een obvious one maar ik ben vrij zeker dat je nog vaak value kan krijgen van de PPs als je 40-50% pot bet

Als ie check/raised , is het een simpele fold natuurlijk. Soms lead ie de full houses op de River dus hij hoeft niet 100% te gaan check/raisen in frequency

Mvg,
      Gerv
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      OK bedankt, ik merk dat ik regelmatig op mn sizing moet letten. De river is dan typisch zo'n spot waar je juist weinig moet betten. thnx