NL5 UTG+1 AQo vs SB

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: $4.09
      BB: $9.51
      UTG: $4.00
      Hero (CO): $5.98
      BTN: $5.59

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has Q:diamond: A:spade:

fold, Hero raises to $0.20, fold, SB calls $0.18, fold

Flop: ($0.45, 2 players) 8:spade: 7:diamond: 6:heart:
      SB bets $0.05, Hero calls $0.05

Turn: ($0.55, 2 players) 2:heart:
      SB bets $0.10, Hero calls $0.10

River: ($0.75, 2 players) J:heart:
      SB bets $0.15, Hero calls $0.15

SB shows A:diamond: K:diamond: (High Card, Ace) (Pre 75%, Flop 84%, Turn 93%)
      Hero mucks Q:diamond: A:spade: (High Card, Ace) (Pre 25%, Flop 16%, Turn 7%)
      SB wins $1.01

SB speelt 57/14 over 7 handen, weinig info dus maar wss is het geen tight bastard.

Flop komt laag maar wel aaneensluitend dus als zn range wat weider is hit hij hier toch wel. Dan maakt villain een mini donk en weet ik niet meer goed wat te doen. Het is voor mij duidelijk dat dit zwakte is, maar ik weet niet of hij ook makkelijk op gaat geven want dat is een tweede merk ik vaak. Ik besluit maar te callen vanwege de simpele odds, hetzelfde op de turn en dan op de river weer een kleine bet. Ik besluit hier te callen voor info en winst tegen Ax maar ik weet het eigenlijk niet goed
  • 6 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Wellplayed. Dit zijn gewoon callingstations. Misschien dat je zelfs op de river kan folden want zie callingstations alleen hier betten met een pair. Maar als je denkt dat hij hier ook met air bet en er wat handen zijn die je dus beat kan je hier callen. Ga nooit hier in de fout door te bluffraisen omdat ze je toch met any pair callen. Alleen tegen draws is dit +EV, maar het probleem is dat je zijn draws niet gemakkelijk eruit haalt.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Het is inderdaad moeilijk om hier niet te gaan blufraisen, omdat je redelijk goed weet dat hij zwak is. River vind ik inderdaad ook een eventuele fold
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Waarom open je met AQo en JJ (andere hand) 4BB vanuit de CO en in die hand met 76s en maar 3BB vanuit CO?

Zou voor iedere postie dezelfde sizes aanhouden anders wordt je een beetje leesbaar als iedere AT+ en 99+ 4BB is en de rest maar 3BB :)
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Zelf doe ik UTG en MP 4BB en CO en BTN 3BB, ongeacht wat ik open :)
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Heeft vooral met de tafel dynamiek te maken. Aan deze tafel speelde ik wat minder handen omdat er losse spelers aan zaten. Ik size mn raises dan 4 BB voor value.

In die andere hand was ik veel meer aan het raisen, omdat er preflop minder werd gecalled en als er werd gecalled gaven ze sneller op op de flop.
      Was dus zeer wijd aan het raisen en wilde vooral blinds en potjes oppikken en was minder geinteresseerd in grote potten. AQ zal ik aan deze tafel waarschijnlijk ook 3 BB groot geraised hebben.

Natuurlijk kan het ook per tafel verschillen. Wanneer de station UTG zit en ik UTG+1 en hij fold raise ik loose 3 BB. Zit hij de volgende ronde in de BB, wordt mijn PFR tighter en zal ik 4 BB raisen. (en niet alleen omdat ik dan UTG zit ipv UTG+1, maar vooral omdat ik nu sowieso tegen de station zijn blind raise)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Op zo'n coordinated board is deze play fine, op een ander board kan ik mezelf nog wel is vinden om te bluffraisen met een barrel op de Turn

Misschien handig om in je OP te zeggen dat je 4bb raised omdat X,Y,Z :) Dat doe ik namelijk altijd als ik handjes post

Mvg,
      Gerv