NL5 BU KJo vs BB

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $10.98
      UTG: $5.43
      CO: $5.00
      Hero (BTN): $5.67
      SB: $6.15

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has K:spade: J:heart:

fold, fold, Hero raises to $0.15, fold, BB calls $0.10

Flop: ($0.32, 2 players) 8:diamond: 3:club: 5:spade:
      BB checks, Hero checks

Turn: ($0.32, 2 players) J:spade:
      BB bets $0.31, Hero raises to $0.90, fold

Hero wins $0.90

Villain speelt VP30/16 over 37 handen en heeft een WTS van 50 procent een echte calling station dus. Bovendien een AF 0.58

Flop komt niet echt hard aan en zou normaal een c-bet zijn, maar tegen deze station die ook elke hoge Ax gaat callen en zelf KQ check ik maar.
      Mooie Jack op de turn, villain donked en normaal zou ik hier callen.
      Maar ik besluit te raisen voor value omdat ik verwacht dat hij met elke Jx, elke 8 gaat callen en ook met straten en flushes. Helaas fold hij!
      Ik snap hier echt niks van omdat ik hem 2 straten met AK high heb zien callen tegen een 2/3 flop en turn bet.
  • 5 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Well played, verder niks over te zeggen. Tegen callingstations moet je dergelijke handen gewoon checken op de flop omdat een check +EV is. Turn probeer je value te halen uit slechter en callt hij zoals je aangeeft met iedere 8x, Jx, 9T, 42 en wat gutters. Ik zou wat groter raisen omdat het een callingstation is en het hem weinig uitmaakt of je naar 0.90 raised of 1.20. Probeer dit voordeel te gebruiken van calling stations door groot te betten/raisen etc.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ok, ik denk dat ik inderdaad op de sizing moet letten. Wanneer wel groot en wanneer niet. thnx
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Een check is altijd 0EV maar omdat je af en toe de Future streets wel kan winnen kan je zeggen dat het +EV is

Als je denkt dat deze station niet op multiple barrels gaat folden dan is deze play fine.

Je hoeft niet te ''begrijpen'' waarom ie hier fold, tis jammer maar je moet hier verder geen aandacht aan besteden, voorkomt frustratie

Mvg,
      Gerv
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik zou hier wel oppassen. Meestal als zo'n passieve station ineens close to pot donkt heeft ie vaak echt iets, iets wat jou al makkelijk beat kan hebben.
      Denk dat je ook niet echt draws in zn range kan gaan zetten want semibluffen doen ze bijna nooit, en als ze t al doen is t meestal absurd klein om maybe een fold te zien of iig cheap hun draw te chasen.

Vraag me ook echt af of hij zo passief als ie is ook maar ooit een 8x gaat valuebetten. T is imo bijna alleen een valueraise vs een zwakkere J, welke er ook niet super veel zijn. Als ik zou valueraisen zou ik dus wel altijd raise/folden. Maar kweet eerlijk gezegt niet of je niet beter kan callen en op een check op de R voor value betten en een flinke bet hooguit callen?

Of je moet reads hebben dat ie dus wel semibluft (wat me toch unlikely lijkt met die AF)

Ofc wel allemaal kleine sample..
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Het is inderdaad misschien beter niet te begrijpen waarom hij fold vanwege frustratie :) .

Verder heb ik niet echt reads behalve dan dat hij met any 2 called. Maar dat verhaal over zijn onvermogen tot agressie met draws ben ik het wel mee eens. Eerst meer reads alvoor deze raise!