NL5 3-way, UTG QQ vs SB/BB

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 4 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: $10.17
      BB: $4.83
      Hero (UTG): $5.82
      BTN: $1.72

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has Q:heart: Q:spade:

Hero raises to $0.20, fold, SB calls $0.18, BB raises to $0.80, Hero calls $0.60, SB calls $0.60

Flop: ($2.40, 3 players) 9:spade: J:club: 8:diamond:
      SB bets $1.60, fold, Hero calls $1.60

Turn: ($5.60, 2 players) 3:heart:
      SB bets $1.15, Hero calls $1.15

River: ($7.90, 2 players) 8:club:
      SB bets $1.15, Hero calls $1.15

SB shows K:heart: T:heart: (One Pair, Eights) (Pre 32%, Flop 32%, Turn 20%)
      Hero shows Q:heart: Q:spade: (Two Pair, Queens and Eights) (Pre 68%, Flop 68%, Turn 80%)
      Hero wins $9.78

BB speelt 24/11 over 38 handen en SB speelt 83/0 over 6 handen. Het spel is 4-handed op dit moment. Daarom en omdat ik positie heb en omdat QQ gewoon een goede hand is call ik de 3bet. De SB called tot mijn verbazing ook, samen met zijn prille stats geeft dit een enigzins losse indruk.

SB donked vrij groot en ik voel me niet goed op deze flop en ik tast in het duister. Ik heb wel een overpair in een 3bet pot dus vind dat ik niet al op de flop kan opgeven.
      Ik houd nog 3,40 over wat eigenlijk een beetje weinig is maar ik vind nog dat ik kan folden. Nu maakt villain een kleine bet en besluit ik te callen.
      Ik weet nog dat ik op dat moment niet erg hard over zijn range aan het denken was en eigenlijk aan het stationnen was omdat ik QQ gewoon niet op wilde geven. Dit kwam ook omdat ik de SB niet helemaal serieus nam met zijn rare preflop call spel.
      Goed de river kan ik dan vervolgens ook niet meer folden.

Had ik niet beter kunnen pushen op de flop of moeten folden? De turn had ik sowieso moeten pushen of folden maar niet callen.
  • 2 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Ik kan er eigenlijk niet zoveel over zeggen vanwege de weinige reads/samplesize. SB = een fish dat lijkt me duidelijk. Ik kan je ook met zekerheid zeggen dat fish heel vaak de bb gaat flatten ongeacht jij fold of callt. Ik kan je ook vertellen dat ik QQ 3-way geen fijne hand vind. De kans is 41 procent dat een Aas of een Koning op de flop valt als jij geen A of K vasthoudt. Als er een A of K op de flop valt is je hand nagenoeg dood en win je de hand vaak alleen door een barrel te callen of de hand uittechecken. Zeker tegen de squeeze van de BB is het geen fijne flop. Verder hoeft de squeeze van de BB niet altijd een monster te zijn, AA/KK maar op NL5 verwacht ik niet dergelijke spelers. Dus denk dat dit gewoon zo'n valuerange is. Ik zou dan ook fold/4-bet spelen, alhoewel QQ folden wel erg nitty is. Probleem is gewoon als je met QQ callt dat je vaak een 3-way pot krijgt plus grote kans op overcards. Denk toch dat de conclusie van de hand is, te kleine samplesize/reads om een oordeel te geven.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik denk dat ik vaak 4handed QQ hier gewoon 4bet , naast Kxx, Axx flops heb je natuurlijk ook supercoordinated boards like 897 die je niet leuk gaat vinden vooral omdat de SB meestal ook meedoet

As played call ik ook down maar kheb liever een 4bet pre

Mvg,
      Gerv