Nl2 - 55

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      preflop is standaard.

flop: Ik hit hier geen set dus easy check/fold echter villain besluit hier te minraisen dus die turn is te goedkoop
      om niet te zien ik call dus. zijn range schat ik in op Ax 9x 8x (als ie gehit heeft)

Turn: ik check weer ik hit me set maar er ligt nu ook een flush op het board besluit hier te check/callen villain bet weer maar één bigblind echter wil ik hier niet
      raisen als ik hier raise en een 3bet krijg moet ik hier simpel weg opgeven.

River: ik check weer naar hem toe de 4 vind ik niks bizonders alleen 44 komt er bij in zijn range maar dat beat ik, hij besluit
      opeens hoger te betten ik denk dat ie nu weet hoe het werkt ik zie er geen nut in om hier te folden en niet te raisen vanwegen het feit
      als hij mij 3bet ik op moet geven. ik call hier.

Wat vinden jullie van de line die ik af leg?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2
      BU:
      $1,94

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 5:spade: , 5:club:
      5 folds, BU raises to $0,06 SB folds, Hero calls $0,04.

Flop: ($0) A:heart: , 9:heart: , 8:club: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,02, Hero calls $0,02.

Turn: ($0) 5:heart: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,02, Hero calls $0,02.

River: ($0) 4:club: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,1, Hero calls $0,10.

Final Pot: $0

Results follow (highlight to see):
      BU shows (Ac 5d)
      Hero shows three of a kind, vijven (5s 5c)

Hero wins with three of a kind, vijven (5s 5c)
  • 3 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou niet te snel zeggen "preflop is standaard". Stel dat villain hier 20% stealt, dan zou ik 55 eerder folden of 3betten.

Waarom? De stealing range van villain is dan zo wijd dat je niet profitabel voor setvalue kan callen, want als je je set hit is de range van villain vaak zo zwak, dat je niet afbetaald zal worden.

De flop call ik ook nog wel. De turn zou ik echt altijd leaden of c/r. Door te c/c geef je elke :heart: een prachtige prijs om de flush te hitten. Als je hier c/r krijg je zeker nog actie van AK/AQ/AJ en alle two pair combimaties die hier op het board liggen.

Nu je besluit te callen zou ik op de river opnieuw leaden of raisen. Je hebt hier echt zo vaak de beste hand en je zal ook nog heel vaak gecalled worden door slechtere handen. Als je hier steeds c/c gaat spelen dan mis je ontzettend veel vaue.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Is een steal range van 20% vanaf de BU niet heel weinig?
      Of is dit omdat het NL2 betreft?

En darko, als dit bijv NL20 zou zijn en BU stealt 35% oid , fold je dan eerder dan dat je 3bet?
      Of kijk je dan al eerder naar c-bet% dergelijke stats? En f23bet?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Is een steal range van 20% vanaf de BU niet heel weinig?
      Of is dit omdat het NL2 betreft?

En darko, als dit bijv NL20 zou zijn en BU stealt 35% oid , fold je dan eerder dan dat je 3bet?
      Of kijk je dan al eerder naar c-bet% dergelijke stats? En f23bet?
      Ja, 20% vanaf de button is weinig. Maar deze speler heeft een PFR van 9...ik veronderstel dat hij dan ook geen 30% vanaf de BU zal openen.

Als de button 35% stealt ga ik vooral kijken naar zijn reactie op resteal kijken en zijn postflop spel (foldt hij vaak tegen c-bets, gaat hij vaak naar de SD...als ik zou callen, krijg ik dan vaak één barrel of twee,...) Dat zijn allemaal factoren die ik meeneem. Als villain erg agressief is en weinig foldt tegen resteal of c-bets, dan ga ik 55 eerder mucken (tenzij ik weet dat ik vaak 2 of zelfs 3 barrels krijg als ik hit).

Het hangt dus van heel wat factoren af.