NL5 2 AQs en J9s

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Hier 2 handen die zich kort achter elkaar afspeelden. Ze hebben met elkaar te maken dus post ik ze achter elkaar.

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: $7.42
      BTN: $6.00
      SB: $10.52
      Hero (BB): $11.39
      UTG: $3.48

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has A:heart: Q:heart:

fold, fold, fold, SB raises to $0.10, Hero calls $0.05

Flop: ($0.20, 2 players) 5:diamond: Q:spade: 2:heart:
      SB bets $0.10, Hero calls $0.10

Turn: ($0.40, 2 players) 4:spade:
      SB bets $0.10, Hero raises to $0.55, SB calls $0.45

River: ($1.50, 2 players) 5:club:
      SB bets $2.00, Hero calls $2.00

SB shows 3:spade: 5:spade: (Three of a Kind, Fives) (Pre 38%, Flop 23%, Turn 36%)
      Hero mucks A:heart: Q:heart: (Two Pair, Queens and Fives) (Pre 62%, Flop 77%, Turn 64%)
      SB wins $5.27

VIllain speelt 59/24 over 24 handen WTS is 18%

Ik besluit te callen om me niet te isoleren zijn de bovenkant van zijn range. Hij is wel loose , ik verwacht hem eigenlijk niet heel loose 3bets te callen.
      Flop is standaard, geen raise omdat ik me niet wil isoleren tegen beter.
      Turn is natte kaart, hij bet klein dus ik raise voor bescherming/value.
      Akelige river en een dikke donk, ik ben flabbergasted en call met tegenzin.
      Misschien beter niet? AF= 2,5

Paar handen later weer een blind battle.

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $12.12
      CO: $5.00
      BTN: $6.09
      SB: $12.81
      Hero (BB): $5.20
      UTG: $2.93

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has J:heart: 9:heart:

fold, fold, fold, fold, SB calls $0.03, Hero raises to $0.20, SB calls $0.15

Flop: ($0.40, 2 players) J:diamond: J:spade: Q:spade:
      SB checks, Hero bets $0.30, SB calls $0.30

Turn: ($1.00, 2 players) 2:heart:
      SB checks, Hero bets $0.85, SB calls $0.85

River: ($2.70, 2 players) 7:spade:
      SB bets $11.46 and is all-in, Hero calls $3.85 and is all-in

SB shows 4:heart: Q:heart: (Two Pair, Queens and Jacks) (Pre 57%, Flop 9%, Turn 5%)
      Hero shows J:heart: 9:heart: (Three of a Kind, Jacks) (Pre 43%, Flop 91%, Turn 95%)
      Hero wins $9.97

In de tussentijd geen actie geweest tussen ons, dus de vorige hand zit nog vers in ons geheugen (ook in de zijne kan haast niet anders).
      Ik raise hem hier omdat ik de blinds op wil pakken en omdat ik hem denk uit de pot te kunnen duwen en J9s een fijne hand is IP.
      Ik hit mn miracle flop en maak iets grotere c-bet doordat hij ofwel of nie iets heeft op deze flop.
      Turn maak ik groot omdat Q gewoon gaat doorcallen en om tegen flushes te beschermen.
      Op de river komt de flush aan en hij instashoved. Met de vorige hand in het achterhoofd zou je zeggen dit doet hij met made handen. Maar dit is nog maar zo kort geleden, dat hij weet dat ik weet dat hij dat met made handen doet. Ik call met tegenzin.

Kan ik hier ook gewoon altijd folden op een schoppen, omdat het niet uit maakt dat hij afentoe blufft. Als ik altijd fold op een schuif op een schoppen win ik volgens mij op de lange duur omdat de schoppen maar 1/4 x komt terwijl hij maar 2.18 : 1 krijgt. Maw, hij gaat dus niet vaak genoeg de kans krijgen om te bluffen/valuen op een schoppen river om de turn call profitabel te maken.
      Terwijl wanneer ik af en toe ga callen op de river adhv metagame dingen hij wel genoeg implied odds krijgt.
  • 3 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Durrr volgens mij heb je dezelfde hand gepost :D

Zou je even de andere hand ook willen posten :D
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Foutje, OP is aangepast!
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Met de AQs hand, ik denk dat zo'n speler wel loose 3bets gaat callen hoor dus of ik 3bet preflop. Of ik raise de Turn veel groter

Wanneer ik weet dat Villain vaak nonQx handen called op een Flopraise, dan raise ik de Flop

De River is voor mij een call want dit ziet er zo raar uit dat het of een random 5x is of een bluff

In de 2de hand krijg je 3.85+2.7 : 3.85 = 37% dus hij moet 37% vd keren bluffen. Je hebt bovendien hetzelfde min of meer gezien met de AQs hand dus je kan in theorie hier folden. Ik blame je niet als je de River ook niet fold maar de reads waren er wel

Mvg,
      Gerv