NL5 75s BB

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $5.06
      CO: $4.31
      BTN: $6.34
      SB: $5.00
      Hero (BB): $5.25
      UTG: $9.08

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has 7:club: 5:club:

UTG raises to $0.20, MP calls $0.20, fold, fold, fold, Hero calls $0.15

Flop: ($0.62, 3 players) T:diamond: 5:diamond: 2:diamond:
      Hero checks, UTG bets $0.40, fold, Hero calls $0.40

Turn: ($1.42, 2 players) 5:heart:
      Hero checks, UTG bets $1.00, Hero calls $1.00

River: ($3.42, 2 players) 6:heart:
      Hero checks, UTG bets $2.00, Hero calls $2.00

UTG shows K:spade: K:club: (Two Pair, Kings and Fives) (Pre 79%, Flop 80%, Turn 5%)
      Hero shows 7:club: 5:club: (Three of a Kind, Fives) (Pre 21%, Flop 20%, Turn 95%)
      Hero wins $7.11

Villain speelt 28/10 over 29 handen. Ik verwacht dus niet dat zijn UTG PFR heel wijd is.

Ik call pre omdat er al geld in de pot zit. Op de flop besluit ik 1 c-bet te callen.
      De turn is mijn miracle, maar ik zie niet veel in checkraisen.
      De river is een goede kaart maar ik call hier omdat ik bang ben voor flushes.

Als ik hem achteraf een range geef in equilator:

Board: Td 5d 2d 5h 6h
      Dead:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 40,000% 40,000% 0,000% 60,000% QQ+, TT, 22, AdKd, AdQd, AdJd, AdTd, KdQd, KdJd, QdJd
      Speler 2: 60,000% 60,000% 0,000% 40,000% 7c5c

lig ik ver voor en zou een checkraise op zijn plaats zijn. Klopt deze conclusie?
  • 3 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Preflop is wel vrij loose maar ok kan mss nog wel. Ik zou hier niet checkraisen op turn. Een regular villain zal hier zijn hand zoals KK kunnen folden en er alleen maar over gaan met beter. Dus goed as played zou ik zeggen. Ik zou river wel donkleaden omdat veel villains behind zullen checken in deze spot, (sommigen zelfs met KK). Tenzij je villain op air zet en hij 3 barrels kan vuren maar je zegt zelf dat zijn UTG range vrij tight is dus donkbet lijkt me beste optie hier.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Pre vind ik t wel een fold, t is 3-way (geen 4 oid), je zit OOp dus gaat moeilijk value halen, het is een 4bb oR en t is een gapper/vrij laag.

Op de F zou ik ook folden. Hij gaat niet light cbet bluffen op zo;n board 3way. Je wil super veel kaarten niet op de T zien en als ie 1card :diamond: heeft kan ie easy barrelen.
      As played zou ik de T denk ik wel ch/r. Op een 3bet kan je folden en van zn FD's krijg je mogelijk meer value. Als ie echt super tight is kan je ook wel ch/c want dan fold ie zn overpairs en fd's.

Maar ik vind t allemaal te slechte spots eigelijk.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
      Pre vind ik t wel een fold, t is 3-way (geen 4 oid), je zit OOp dus gaat moeilijk value halen, het is een 4bb oR en t is een gapper/vrij laag.
      Inderdaad, je speel ook tegen een tighte range

Bovendien is ''callen omdat er geld in de pot zit'' geen argument om preflop te callen; je moet daadwerkelijk ook nog je tegenstander uitspelen om zo EV te vergaren

Op de F zou ik ook folden. Hij gaat niet light cbet bluffen op zo;n board 3way. Je wil super veel kaarten niet op de T zien en als ie 1card :diamond: heeft kan ie easy barrelen.
      Ben ik ook mee eens, no equity + villain cBet hier niet >90% = c/f

As played zou ik de T denk ik wel ch/r. Op een 3bet kan je folden en van zn FD's krijg je mogelijk meer value. Als ie echt super tight is kan je ook wel ch/c want dan fold ie zn overpairs en fd's.
      Zijn range bestaat uit:
      * Flushes - Bet 100% vd keren
      * TT/22 - Bet 100% vd keren
      * Overpairs+flushdraw - kan doorbarrelen (not sure)
      * Random overcards met A of K - not likely dat het gaat doorbarrelen sinds jij de Flop called

Dus als zijn range meer shiften is naar boats/made flushes, moet je hier check/folden. 25/10 zijnde denk ik dat ie AQo met Q of A de Turn terugchecked

Als je denkt dat ie vaker doorbarreled dan kan je hier check/raisen ja :)

Mvg,
      Gerv