Nl4 AQ

• TevoTilt
      TevoTilt
      Bronze
      Hoi, ik heb het gevoel dat ik hier mijn AQo heel slap speel omdat ik niet goed weet wat ik ermee aan moet. Moet ik hier pre-flop raisen?

Stats van villain: 38/18

Party, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

CO: $4.75 (118.8 bb)
      SB: $4 (100 bb)
      Hero (BTN): $4 (100 bb)
      MP: $1.40 (35 bb)
      UTG: $5.30 (132.5 bb)
      BB: $4.71 (117.8 bb)

Preflop: Hero is BTN with Q A
      UTG raises to $0.16, 2 folds, Hero calls $0.16, 2 folds

Flop: ($0.38) 9 T 4 (2 players)
      UTG checks, Hero checks

Turn: ($0.38) J (2 players)
      UTG bets $0.18, Hero calls $0.18

River: ($0.74) J (2 players)
      UTG checks, Hero checks

Results: $0.74 pot ($0.03 rake)
      Final Board: 9 T 4 J J
      ?????
  • 4 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Preflop call is fine IMO. 18% raise is niet zo hoog en hij opent UTG. Flop zou ik zeker betten omdat hij weakness laat zien, mss niet als hij een hoog check/raise % flop heeft.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt hoe villain verder speelt. Called hij je 3-bets vaak, dan kan je 3betten preflop tegen 18 %.
      Als hij hoge WTS heeft kan je ook callen met AQo denk ik omdat je veel value kan halen uit handen die je domineert. Is hij echter agressief maar lage WTS kan je beter folden denk ik, omdat je dan geen actie van hem krijgt maar je wel vaak moet opgeven.

Ik vind postflop niet zo heel fout als villain je vaak zal check callen met 2nd pair ofzo.
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      Wat is er mis met folden?

Volg de starthandenchart en dan zou je een 4bb raise van UTG kunnen respecteren en deze hand folden. Hij is niet suited en je ligt achter tegen elke pockets en AK

Niet dat je niet zou kunnen 3betten maar je kunt ook betere spots afwachten zonder hier risico te lopen als je (nu) niet weet wat je moet doen.

Het hangt er ook vanaf wat jouw image is aan de tafel en hoe jouw tegenstander over je denkt. Of hij zijn hand kan wegleggen etc, Je moet je plan in elk geval al klaar hebben wat je op de flop gaat doen.

Ik zet villian op KK of QQ of misschien stiekem op A9 of K9.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Als dit de Top van je folding range is 3bet ik dit als bluff

Nu vind ik dat AJs in de Top van mn folding range zit dus AQo call IP is fine , vooral als hij hier zo zwak speelt

Ik denk dat ik de Flop begin met een bet en de River daarmee meestal eindig :P

As played moet je de River min of meer betten omdat ik zeker ben dat je Ace hi niet zo vaak de SD gaat winnen maar wel de pot kan stelen wanneer je bet

Mvg,
      Gerv