QJ second nut flush

• Drawinator
      Drawinator
      Bronze
      I]Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:[/I]

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is BU with Q, J.
      UTG1 folds, UTG2 calls, MP1 calls, 3 folds, Hero calls, SB calls, BB checks.

Flop: (5 SB) 8, 3, K (5 players)
      SB checks, BB checks, UTG2 bets, MP1 calls, Hero raises, SB folds, BB folds, UTG2 3-Bets, MP1 folds, Hero caps, UTG2 calls.

Turn: (7 BB) J (2 players)
      UTG2 checks, Hero checks.

River: (7 BB) 7 (2 players)
      UTG2 bets, Hero raises, UTG2 3-Bets, Hero caps, UTG2 calls.

Final Pot: 15 BB.

Mijn vraag is of ik hier kan cappen. Ben redelijk zeker van wel.
      Er zijn een hoop andere flushes die 3 betten op de river met flush miss nog verdwaalde sets of to pairs en bluffs.
      Enige tegen is dat zijn cap op de flop toch wel voor een redelijk sterke flushdraw pleit. En de dan snel op een Axs uitkomt, maar op deze limiet zitten denk ik genoeg malloten die de river slecht spelen.
      Mee eens met de cap?

Alvast bedankt
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Cap op river kan ik me prima in vinden er is in principe maar 1 flush die jouw hier beat namelijk Axs en of ie die na de actie op flop nog heeft betwijfel ik.

Maar waarom cap je hier de flop? Raisen lijkt me nog wel ok, al zou ik het zelf niet doen, omdat je draws graag tegen veel mensen speelt), maar om daarna zijn 3-bet te cappen lijkt me niet handig.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Flop raise is wel goed, omdat je met zoveel man wel een gemiddeld equity voordeel hebt. Ook kan je de turn dan behind checken als je niet hit.

Helaas fold hierna iedereen en kijk je tegen een 3-bet van UTG2 aan. Om de reden dat je de turn misschien behind kan checken als je capped en hij de turn niet donked, vind ik de cap op de flop hier ook goed.

De cap op de river vind ik ook wel prima. Hij gaat wel af en toe A:hx hebben, maar zoals je zelf ook al zei, zie ik hem (op dit limiet) toch vaker een slechtere flush hebben en soms zelfs nog iets slechters.

Als je weet dat het een goede speler is zou ik de cap niet plaatsen.