verkeerde stats ?

• Rienk
      Rienk
      Bronze
      hoe kan dit ?

dit is een voorbeeld maar het geld voor elke speler waar ik tegen speel

elke speler heeft een 10x grotere sample bij het zelf 3 betten dan het folden van een 3bet (waarbij je de beide waardes van het folden opteld)

en alle waardes die je vind bij het folden op 3betten zijn abnormaal laag voor een FR game.. wat zie ik over het hoofd of geeft PT3 verkeerde stats af ?

ik gebruik PT3.11.8

voorbeeld:

• 15 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Misschien even aangeven waar die percentages die jij noemt in je HUD staan? Zie zoveel getallen dat ik geen idee heb om welke het gaat.

Overigens, ik denk dat de stats wel kloppen, maar dat er ofwel verkeerde stats in je HUD staan, of dat het spel zodanig anders geworden is sinds je terug bent. ;)
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      je snapt me probleem niet

je ziet dat diegene een sample heeft van 414x 3betten
      en 15+25 = 40x gefold heeft op een 3bet

het maakt me niet uit wat de statswaardes zijn maar het klopt toch niet dat iemand 414 keer de kans krijgt om te 3betten maar zelf maar 40 meer word ge3bet ?

daarom denk ik dat ze fout zijn want dit geld voor iedereen.
    • Gabba1988
      Gabba1988
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rienk
      daarom denk ik dat ze fout zijn want dit geldT voor iedereen.
      Waarom niet?
      Op iedere actie voor hem kan hij toch 3betten?
      En heus niet iedere keer dat er iemand hem gaat 3betten of dat er een 3bet voor hem is.
      Lijkt me de verklaring, kan er ook langs zitten :)
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      hij kan in feite dus ook door iedereen ge3bet worden die na hem komt. dat is het dus niet.
      ik kom er nu achter dat er een stat is ''fold to 3bet PF'' en ''fold to 3bet PF when raised''
      ik heb dus de laatste, maar volgens mij moet ik de eerste hebben..

zal ze nu beide opnemen in me HUD en

iemand die trouwens weet hoe je de codes van hoe ze opgebouwd zijn kan zien ? want zo kan ik er veel sneller achterkomen
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Je wordt nou eenmaal veel minder vaak ge3bet dan dat je kansen krijgt om zelf te 3betten.
      Verder zou ik gewoon algemene fold to 3bet toevoegen.
      Als PT CO als steal ziet mis je BU vs CO 3bet stats.

Verder lijkt me 72% van de keren folden niet heel gek?
      Lijkt me niet dat je heel veel meer moet gaan folden anders wordt het +EV om any2 te 3betten vs zijn raises?
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      daheist bedankt ik snap het ! zie nu in dat de sample op kansen dat je gaat 3betten veel hoger is want je kan namelijk 3betten elke keer als je achter iemand zit die openraised wat heel vaak voorkomt. en het komt minder vaak voor dat jezelf ge3bet word !

nu je dit zegt kom ik er achter dat de stat ''fold to 3bet'' die ik altijd heb gebruikt vroeger op NL100 een foute stat is en ik altijd eigenlijk de stat ''fold to 3bet when raised'' had meoten gebruiken. vandaar dat ik altijd zoveel ging 3betten op NL100. die stat geeft namelijk 20% hogere indicatie aan dan fold to 3bet wheen raised..
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Mja je haalt dus 2 dingen door elkaar.
      De ene 3bet stat met 414 sample is het aantal keren dat hij zou kunnen 3betten.
      414x heeft er dus voor hem iemand geraist en daarvan heeft hij er 5% daadwerkelijk ge3bet.

De andere stats gaan erover dat hij geopend heeft en dat hij werd ge3bet door een andere speler.
      De keren dat hij opende uit EP en MP en ge3bet werd heeft hij 72% gefold.
      Van de keren dat hij opende vanuit een steal positie heeft hij 60% gefold op een 3bet.
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      daheist bedankt ik snap het ! zie nu in dat de sample op kansen dat je gaat 3betten veel hoger is want je kan namelijk 3betten elke keer als je achter iemand zit die openraised wat heel vaak voorkomt. en het komt minder vaak voor dat jezelf ge3bet word !

nu je dit zegt kom ik er achter dat de stat ''fold to 3bet'' die ik altijd heb gebruikt vroeger op NL100 een foute stat is en ik altijd eigenlijk de stat ''fold to 3bet when raised'' had meoten gebruiken. vandaar dat ik altijd zoveel ging 3betten op NL100. die stat geeft namelijk 20% hogere indicatie aan dan fold to 3bet wheen raised..
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      ik zie nu dus in dat ik altijd een stat heb gebruikt waarbij ik zelf niet eens de openraiser hoefte te zijn om in aanmerking te komen voor een fold to 3bet PF

dit staat btw los van het probleem wat ik had hoor..
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Kej mooi dus je snapt het nu?

Verder is 15x raise op zijn steal niet heel gek omdat hij op een 1200 sample ws maar zo'n 100 keer gestealt heeft.
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      weet iemand waar ik de codes kan bekijken van alle stats zodat ik precies weet welke stat wat doet

het echt domme is dat ik dus 600k handen heb gespeeld met een hele hoge 3bet range omdat ik altijd dat dat mensen 70% folden op 3bets waar ze bijv maar 50% folden
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Google is your best friend zeg ik altijd:

http://www.pokertracker.com/guides/PT3/general/statistical-reference

General guides en dan de onderste...
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      ah thnx.

jah ik heb altijd deze gebruikt

Fold to [PF/F/T/R] 3Bet (Folded to Pre-Flop/Flop/Turn/River Three Bet)
      Description: The percentage of times the player folded when facing a 3-bet (re-raise) in total, or preflop or on the flop, turn or river. This includes all folds when facing a 3-bet, regardless of any previous action the player has or hasn't made.
      Formula: [ Total Times Player Folded to 3Bet on (PF/F/T/R) / Total Times Faced 3Bet on (PF/F/T/R) ] * 100

waarbij je bij het dikgedrukte dus niet eens de openraiser zelf hoefte te zijn..

ik heb nu de goede: fold to 3bet when raised stat maar volgens mij heeft elke PT3'er vroeger dus de verkeerde stat gebruikt..

wie gebruikt hier PT3 en welke fold to 3bet preflop stat gebruik je ?
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Dan moet je inderdaad die laatste gebruiken.
      In die eerste stat zitten ook situaties waar UTG opent en UTG+1 3bet waarna je obv bijna alles fold.
      Die stat gaat je dus weinig nuttige info geven.

Ik heb trouwens zelf HM waar jouw 2e stat gewoon de std fold to 3bet stat is.
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      ah gelukkig je snapt me :)
      die verkeerde stat heb ik dus 600k hands gebruikt hehe