NL 5 TT in bb

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BTN: $5.00
      SB: $5.02
      Hero (BB): $7.83
      UTG: $3.25
      CO: $4.68

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has T:heart: T:diamond:

fold, fold, BTN raises to $0.15, SB calls $0.13, Hero calls $0.10

Flop: ($0.45, 3 players) 6:club: T:club: 9:heart:
      SB checks, Hero bets $0.40, BTN calls $0.40, fold

Turn: ($1.25, 2 players) 5:club:
      Hero bets $0.90, BTN raises to $4.45 and is all-in, Hero calls $3.55

River: ($10.15, 2 players) 6:spade:

Hero shows T:heart: T:diamond: (Full House, Tens full of Sixes) (Pre 56%, Flop 72%, Turn 68%)
      BTN shows Q:spade: J:club: (One Pair, Sixes) (Pre 44%, Flop 28%, Turn 32%)
      Hero wins $9.73

Ik heb nog maar 12 handen op Villain 23/15. Ik call omdat ik TT niet graag raise, zeker niet OOP.
      Ik hit mn set en donk omdat ik de pot wil bouwen en zo iniatief krijg.
      De flush komt aan, maar dit is maar een klein deel van zijn range normaal.
      TJ/QT/KT/AT/JJ+/ QJ/ mis KQ
      Hij insta shoved over mijn bet en ik wil niet opgeven en call ( ik heb 10 outs)
      Had ik hier moeten folden?
  • 6 antwoorden
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Je hebt 35% nodig en hebt ~21%. Dus als ie altijd flush heeft wat meestal wel het geval is heb je een easy fold. Verder zou zn line met iets anders ook nergens op slaan. Een overpair met een :club: zou eerder de T callen en vaak ook gewoon de F raisen. 55 is highly unlikely en dat ie door de 5 een 2pair kreeg ook :)

Ik zou dus wel folden ook omdat er zo'n grote equitygap zit
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Er zit nogal een groot verschil tussen, 14 % dus.
      Maar als hij hier 1/5 blufft is het al +EV volgens mij. Of zou ik beter wachten met zulke calls tot ik solid reads op iemand heb.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik c/r de flop altijd. Ik ga er van uit dat hij al zijn draws wel cbet dus wanneer hij besluit niet te cbetten mis je niks.

Ik ben wel voor een call, voornamelijk omdat die 5 hem best wel veel combos geeft om mee te semi-bluffen.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Ik c/r de flop altijd. Ik ga er van uit dat hij al zijn draws wel cbet dus wanneer hij besluit niet te cbetten mis je niks.
      Depends per player bedoel als ie niet stabby is dan vertrouw ik er liever niet op en ga ik voor de bet route

Ik ben wel voor een call, voornamelijk omdat die 5 hem best wel veel combos geeft om mee te semi-bluffen.
      Ik denk dat het te ambitieus is dat je jezelf hier leveled dat BTN hier tegen een 2de barrel waarvan de 1ste multiway op zo'n board is, een semi bluff raise maakt

Ben ik trouwens de enige die van mening is dat QJ non niet in zijn range zit noch Tx omdat je Topset hebt? Betekent dat deze Turnkaart meerendeels zijn range hit. Betekent dat je niet valuebet noch bluffbet dus what about een check/call met een lead op de River waarin je je boat hit?

- Gerv
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Maar als ik c/c krijg ik geen value van overpairs want die checken behind, maar callen en leaden op de river met een boat vind ik niet heel fout, alleen is leaden op een paired river niet heel doorzichtig?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Nee want men heeft meer straights & flushes en crycallen dan? Als ik zie dat ie een overpair called op jouw lead valuebet dan gelooft ie jou totaal niet dus dan is het toch niet doorzichtig ? :)

- Gerv