45 mans $0.50 KQ

• Cognitief
      Cognitief
      Bronze
      Kan ik dit callen of moet ik op een evt betere spot wachten?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $0.45+$0.05

Stacks:
      UTG wiszy_666 (4,130)
      UTG+1 Kropotkin909 (7,498)
      MP Sancho034 (22,955)
      CO sanrice (10,330)
      BTN hakerbow (10,368)
      SB Honest33 (8,961)
      BB Cognitief (3,258)

Blinds: 600/1,200 Ante 75

Pre-Flop: (2,325, 7 players) Cognitief is BB Q:heart: K:spade:
      wiszy_666 goes all-in 4,055, 5 folds, ???????
  • 8 antwoorden
    • solartje
      solartje
      Bronze
      je zit zelf al ITM, snapcall ogen toe en kdoe er nog mijn horloge bovenop :D
      als je fold heb je nog 2000 over , of 1.5bb en moet je nog eens de SB betalen.
      je kan echt niet langer wachten en je krijgt hier een tophand.

ik call hier echt easy any hand dat maar een beetje equity heeft.
      Ax, Kx, Qx, Jx, elke sc, elke pp, one en 2 gappers...

heb je de hand al eens in sngwiz gestoken?
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Eens moet wel callen. Bovendien raisen veel spelers die shortstacked zijn graag
      voordat ze de blinds krijgen.
    • Cognitief
      Cognitief
      Bronze
      Wist dat ik nog te tight speelde, maar deze wijde range had ik eerlijk gezegd niet verwacht. :rolleyes:

Heb nog geen beschikking over de sngwiz.
      Hoorde daarentegen wel net bij een video dat er een 30dagen trial was, zal dus wel even kijken of het gaat lukken. :D
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Instacall, je zit al in het geld en je bent de shortste + Je zit op de BB met al 1/3 van je stack erin. Dit is een call met any 2 cards.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Cognitief
      Wist dat ik nog te tight speelde, maar deze wijde range had ik eerlijk gezegd niet verwacht. :rolleyes:

Heb nog geen beschikking over de sngwiz.
      Hoorde daarentegen wel net bij een video dat er een 30dagen trial was, zal dus wel even kijken of het gaat lukken. :D

denk dat het zelf wijder kan omdat je al ITM zit. tzal niet veel schelen van een ATC call, maybe is het zelf eentje.

met <4bb en anté's heb je kwa cEV zo goed als altijd een ATC call of push.

met <6bb en anté's heb je kwa cEV zo goed als altijd een push met ATC en een call met 60-70% van je range.

Onthou gewoon dit als basis regels, waar je dan afhankelijk van bubble/icm/foldingwar eventueel je range wat kan looser/tighter maken.

Sngwiz is handig om vb in deze situatie je stacksize te veranderen en te zien hoe dit je range beinvloed.
      vanaf hoeveel BB je wat moet shoven /callen.

Ik gebruik steeds 5 key-BB-stacks, waar ik cev key-ranges (call en shove) aan koppel. Die gebruik is als basis en afhankelijk van randvoorwaarden pas ik die aan. als je ooit sngwiz koopt of de trial gebruikt, kan je dit voor jezelf ook eens opstellen. vb (geef maar wat random call% cijfers, heb het ooit eens voor meest voorkomende situaties uitgerekend).
      <13bb = +- 15% callen,
      <10bb = +- 20% callen,
      <8bb = +- 30% callen
      <6bb = +- 50% callen
      <4bb = +- 90% callen.

Nu zit je wel aan een FT waar je ICM erbij moet nemen, maar gezien de bubble al gebarsten is en je shortstak bent, zal ICM hier je <4bb ATC basis cEV range maar heel klein beetje tighter maken, en kan je dus echt massive veel callen. Ik zal het deze avond even in sngwiz zetten om je een idee te geven.
    • Cognitief
      Cognitief
      Bronze
      Thanx voor de uitgebreide reactie solartje! :D :D

Zal de post morgen als ik meer tijd/zin heb de reactie even wat beter door te nemen en proberen te begrijpen.
      Heb nu inderdaad de trial van sngwiz geïnstalleerd en dat ga ik dus ook maar even proberen uit te vogelen.

Thanx again. :D
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik wil ff nog wel verder op reageren.

Dit is natuurlijk wel ideale spot om aan een ft relatief wide te callen.

Je bent met 2veel shorter dan de rest en je rechtstreekse oponent shoved tegen je in.

Echter zou ik wel ook nog wat meer folden dan solar vb heel wat Jx, paar Qx handen, zeker ofsuit 2gappers. Dus vooral nog heel wat ofsuit rommel.
      Suited call ik hier wel quasi alles behalve de absolute crap als 72s.

Echter moet je niet vergeten dat dit 0.5 45man. Je kan er niet vanuit gaan dat utg wide gaat shoven omdat dit zijn laatste spot is met fe, als je volgende hand sb tegen bb zou shoven heb je zeker nog wel fe, er is vrij grote kans dat 2spelers random gaan clashen, ondanks dat jij quasi deadgeblind bent, ...

Maar zeker tegen je rechtreekse opponent is KQo een easy call
    • solartje
      solartje
      Bronze
      6380 in de pot, 3258 to call. 33% odds nodig, 1/3 hit je, en 10k stack als je wint = doe je zelf nog mee voor de ship. zoals donbartos zou zeggen: "bietje gamblen"