NL 10 - JTs

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      aantal vraagjes bij deze hand:

omdat de tafel vrij loose passive is, kies ik er hier voor om slechts mee te limpen met JTs, in plaats van de vis te isoleren. ik ben bang dat ik bij een iso raise nog meerdere callers krijg, en wil deze hand niet om grote potten oop spelen. is deze play oke, of kan ik hier beter raisen?

BB is een nit en zal hier in de BB enkelt raisen met handjes als AK, AQ, wellicht AJ en PP's. aangezien de vis ook called wil ik hier wel een flopje ip spelen, ondanks dat de vis niet fully stacked is.. krijg ik hier de goede prijs, of is een fold pf beter?

de BB checked de flop, wat imo vaak duidt op een miss. PP's zou hij hier waarschijnlijk wel protecten (gezien zijn AF), dus voor hem ben ik niet echt bang. villian checked behind, en dus kies ik ervoor om de flop al uit te betten, met het idee zo de pot op te pakken. achteraf gezien is een check misschien ook wel oke, maar ik denk dat dit wel een goede spot is voor een semi-bluff?

de rest van de hand speelt zich vanzelf..

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $10
      MP1:
      $5,92
      Hero:
      $10

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with J:spade: , T:spade:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,10, MP2 folds, Hero calls $0,10, 3 folds, BB raises to $0,40, MP1 calls $0,30, Hero calls $0,30.

Flop: ($1,25) 7:spade: , 6:heart: , 3:spade: (3 players)
      BB checks, MP1 checks, Hero bets $0,7, BB folds, MP1 calls $0,70.

Turn: ($2,65) K:spade: (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $1,75, MP1 raises to $4,82 (All-In), Hero calls $3,07.

River: ($12,29) K:diamond: (2 players)

Final Pot: $12,29
  • 7 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik vind preflop wel ok eigenlijk. had eerst niet goed naar de posities gekeken , maar dit kan wel i think.

Ik zou alleen de flop wel iets groter maken hoor, je bent als je hier iets hebt ook meer om te protecten tegen draws, dus mag best rond de 1 dollar.

Voor de rest gewoon goed.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Flop kan inderdaad iets groters maar vind het helemaal niet slecht om .70 te betten. Je bluff is dan namelijk goedkoper, en denk niet dat het heel veel lichter gaat callen als je minder dan 1$ bet.

voor de rest vind ik het wel een nh trouwens
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Om je bluffs goedkoper te maken , dit is altijd goed, maar nu geef je wel gelijk prijs dat je blufft dat is 1 en 2 als je dit ook dit met je made hands, geef je villian de odds om te callen.

Je kan bluffs goedkoper maken door:

1- Door op posities waar je looser opent je open-raising size wat omlaag te doen.
      2 - Door op droge flops klein te c-betten aangezien je ook hier met een madehand niet hoeft te protecten kan je dit zowel bij made hands als bij bluffs doen, zodat dit niet opvalt!
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Zit wel een kern van waarheid in dat het exploitable kan zijn, maar tegen een nit maakt het toch geen drol uit of je nou .70, .50 of 1$ bet. hij gaat namelijk toch wel opgeven als die niet heeft gehit :) Zelfde geld voor een fish trouwens, alleen zal die vaker callen dan folden natuurlijk:)
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      Zit wel een kern van waarheid in dat het exploitable kan zijn, maar tegen een nit maakt het toch geen drol uit of je nou .70, .50 of 1$ bet. hij gaat namelijk toch wel opgeven als die niet heeft gehit :) Zelfde geld voor een fish trouwens, alleen zal die vaker callen dan folden natuurlijk:)
      Ook een nit kijkt of hij de odds krijgt.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      hij krijgt niet de odds om je te floaten met AK oid? verder denk ik dat een nit zn made hands wel door zou betten en denk ik dat hij iets als AQo heeft, die hij gewoon gaat check/folden.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      preflop isolate ik wel gewoon tbh , limpen na 1 iemand is niet echt +Ev lijkt me :)
      as played easy call pre , flop is zowel bet als check niet terrible , en ja , verder speelt hand zichzelf :)