Wat is jouw voorbereiding op een pokersessie?

• LeoFey1908
      LeoFey1908
      Bronze
      Hallo pokerstrategen!

Ik vroeg me af.. hoe gaan julie pokeren? Goed voorbereid of gaan julie gewoon zitten en zien julie wel? Ik zit er aan te denken om een soort checklist te maken waar ik aan moet denken voor ik ga spelen..

Wie heeft er goede ideeen??

Deel het hier :D

Groetjes,

LeoFey1908
  • 25 antwoorden
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Ik kijk steeds eerst of mijn pc aan staat :heart:
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Gewoon niet denken en die hard door grinden ;)
    • LeoFey1908
      LeoFey1908
      Bronze
      haha niet de reacties die ik had gehoopt :P .

Bedoelde meer, ga je zitten met een lijstje met welke handen je mag spelen vanaf welke positie preflop etc. Ik heb zelf namelijk weleens dat als de concentratie wegvalt, ik handen ga spelen die ik niet moet spelen..
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Haha was maar joking. Ik speel zelf als ik zin heb en me redelijk fit voel.
      Chartlists of iets dat gebruik ik allemaal niet. Ik leg me rekenmachine naast me, wat te drinken en zet alles klaar en grind :)
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LeoFey1908
      haha niet de reacties die ik had gehoopt :P .

Bedoelde meer, ga je zitten met een lijstje met welke handen je mag spelen vanaf welke positie preflop etc. Ik heb zelf namelijk weleens dat als de concentratie wegvalt, ik handen ga spelen die ik niet moet spelen..
      Owke...lijkt erop dat mijn antwoorden nooit degene zijn die mensen hadden verwacht :f_frown:

Nog een poging dan:

Als je pas begint met pokeren en je kan niet echt onthouden welke handen je kan spelen kan je doen zoals ik ooit deed.

:spade: Je print de starthanden kaart uit

:spade: Je doet er een mooi plastiekje rond :D

:spade: Je hangt deze ergens waar je ze altijd kan zien terwijl je speelt.

Geen idee wat je eigenlijk speelt(Cashgames, SnG,...)

Midstack strategy Cashgames

Short stack Cashgames

Big stack Cashgames

SnG strategy

Hopelijk ben je nu wel tevreden :coolface:
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Nou, ik heb geen echte checklist ofzo met dingen die ik doe voordat ik een sessie opstart. Wel nog even snel naar de wc, zorgen dat ik wat te eten en drinken bij de hand heb en dus niet (te) lang bij m'n PC weg moet tijdens de sessie, etc. The usual stuff dus. ;) En inderdaad, als ik me niet echt lekker voel begin ik er al niet aan.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Nou, ik heb geen echte checklist ofzo met dingen die ik doe voordat ik een sessie opstart. Wel nog even snel naar de wc, zorgen dat ik wat te eten en drinken bij de hand heb en dus niet (te) lang bij m'n PC weg moet tijdens de sessie, etc. The usual stuff dus. ;) En inderdaad, als ik me niet echt lekker voel begin ik er al niet aan.
      Daar sluit ik me helemaal bij aan, owja ik heb nog een reserve muis liggen. Ik heb 1 keer gehad dat de batterijen van mijn draadloze muis leeg waren :facepalm: :facepalm: Geloof me dat is niet leuk als je net een grote pot speelt. Sindsdien heb ik permanent ook een muis aan een draad in de pc geplugt zitten.

idd zorg gewoon dat je alles bij de hand hebt, gsm en telefoon is ook makkelijk en blaas leeg scheelt ook een hoop stress!!!!
    • cazzz
      cazzz
      Bronze
      Ik zet altijd even de luckbox aan voor ik begin.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Mijn checklist:
      - plasje doen
      - flesje water vullen (met water)
      - software openen
      - HEM / Sidekick open
      - SHC erbij en knallen maar
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Ik zweer bij een ochtendwandeling van een uur. Daarna koud afdouchen terwijl je ademhaalt als Wim Hof a.k.a. the Iceman ... en dan ben je heel de dag fit zo als een hoentje!

Verder schijnt 16 graden Celsius de ideale nadenktemperatuur te zijn. Dus down met die thermostaat. Gewoon goed koud stoken, want ook dat is weer +EV in de long run.

Als laatste wil ik even kwijt dat dit beter werkt dan welke stressbal dan ook:
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Ik merk juist dat ik beter speel als ik lekker comfortabel voor de houtkachel zit.
      Temperaturen boven de 22 graden.
      16 Graden is echt kut als je stilzit, volgens mij kon je wel ziek worden dan.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het verschilt bij mij enorm wàt ik ga spelen.

Rushpoker MTT speelde ik het best slapend :D
      Gewoon rushpoker: zie cashgames, maar dan was 15 minuten tijd genoeg

Maar serieus: wanneer ik echt serieus een MTT wil spelen bereid ik me er wel degelijk op voor.

- Uurtje in bad met wat strategieartikelen erbij
      - Mok koffie klaar en flesje water erbij
      - Bordje 'niet storen' op mijn deur en duidelijke instructies aan de rest van het gezin :D
      - Wanneer het een game is die ik niet goed ken: starthandenkaart erbij
      - paar minuten op de crosstrainer (herhaal ik elke pauze)
      - Gezellige kleurenlamp in mijn office en alle ruimte om me heen

Voor cashgames (speel ik weinig) is de voorbereiding anders:

- Eigen strategietool bij de hand
      - Mok koffie erbij + flesje water
      - Minimaal half uur de tijd hebben en liefst alleen thuis

Voor niet-serieuze games (zoals de Stars freerolls) volstaat in mijn bed gaan liggen en de software op de laptop opstarten.
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door zazizo
      Ik merk juist dat ik beter speel als ik lekker comfortabel voor de houtkachel zit.
      Temperaturen boven de 22 graden.
      16 Graden is echt kut als je stilzit, volgens mij kon je wel ziek worden dan.
      Op mijn oude school was het altijd 16 graden in de examenlokalen. En sommige examens duurde 3,5 uur max. Nooit ziek geworden hoor. En juist door de kou sta je af en toe op om te bewegen waardoor er zuurstof naar je hersenen stroomt. Te comfi en ik val in slaap. Maar guess dat dit iets persoonlijks is.

edit: alleen tijdens de examens mochten we nooit opstaan om te bewegen. Daarentegen sponsorde de school verse kruidenthee :]
    • killer007brian
      killer007brian
      Basic
      Als ik achter me pc zit, poker speel of actief op fora ben, lig ik in bed. Me setup is fucked-up. latop met kapotte monitor, daarom heb ik een oude 16''/17'' blok monitor ernaast.

Ik neem zoveel mogelijk spul mee naar me kamer. sowieso een maatbeker limonade, fruit en koek. ik starts PS en Elephant en start alle holdem mtts onder de 20$ die elkaar overlappen. Elke pauze ga ik naar me vader of broer om updates te geven en maatbeker te hervullen

Life of Brian.
    • Benji009
      Benji009
      Bronze
      Ik zorg dat ik me fris en wakker voel. Gezicht wassen met koud water, proper ondergoed, eventueel een red bull erbij en huppakee, grinden.

Ook zorg ik ervoor dat ik het eerste uur niets anders te doen heb, zoals bijvoorbeeld de vriendin die even op bezoek moet komen.

Het verbaast me eigenlijk wel dat zoveel spelers de starting chart nog gebruiken. Jullie spelen toch al langer, niet?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      ahdvv Mental Game ben ik mn warming up aan het verbeteren.

Normaal was het wat ''poker related'' dingen doen zodat ik mijn mind een beetje activeer

Nu is het:
      * Luister naar mijn favo liedje
      * Review mijn mindset strategie als ik me daarop focus om te verbeteren
      * Review de leaks die ik gefixed heb en schrijf ze snel op
      * Dingen die ik aan mjin hoofd heb (bijv. zeurende klasgenoot) schrijf ik even op een wordPad zodat ik er niet aan hoef te denken. Dus bijv. * Annoying classmate en paf weg in je mind
      * Eventueel snel een pokervid kijken met refreshing concepten
      * Beetje actief rondspringen, squats & pushups
      * WC // Water
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv

* Dingen die ik aan mjin hoofd heb (bijv. zeurende forumgenoten) schrijf ik even op een wordPad zodat ik er niet aan hoef te denken. Dus bijv. * Annoying Forumjunky en paf weg in je mind
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Benji009
      Het verbaast me eigenlijk wel dat zoveel spelers de starting chart nog gebruiken. Jullie spelen toch al langer, niet?
      Al is het maar voor de randgevallen die niet vaak voorkomen, denk dat ik 85% wel uit hoofd kan, maar wat kan het kwaad om voor die overige 15% een A4tje te printen en af en toe op te kijken bij twijfel?
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      In PT3 had ik alle charts en odd-tabellen als pop-up in m'n HUD verwerkt. Keihandig. Ff uitvogelen hoe dat met HEM2 werkt.
    • 1
    • 2