[45 mans] AK in BB vs UTG raise.

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      ik ben oop en ik durf hier niet te donkbetten. Villain toont echter ook niet veel kracht. Op de turn weer checken. Vond op de river een raise niet geloofwaardig, maar had wel verloren als mijn tegenstander pocket pairs heeft. Hoe beter te spelen?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $0.23+$0.02

Stacks:
      UTG DucMac81 (5,025)
      UTG+1 AlexGry1 (4,227)
      MP 7Alex7Sam7 (2,575)
      CO RollMD (7,170)
      BTN olga53 (10,053)
      SB YYYRIK57 (4,842)
      BB ssacre (4,940)

Blinds: 200/400 Ante 25

Pre-Flop: (775, 7 players) ssacre is BB K:heart: A:spade:
      DucMac81 raises to 1,000, 5 folds, ssacre calls 600

Flop: Q:diamond: 5:heart: 9:spade: (2,375, 2 players)
      ssacre checks, DucMac81 checks

Turn: 3:spade: (2,375, 2 players)

River: 10:club: (2,375, 2 players)

Final Pot: 2,375
      ssacre shows high card Ace
      K:heart: A:spade:
      DucMac81 shows
      J:heart: A:diamond:

ssacre wins 2,375 (net +1,350)

DucMac81 lost 1,025
  • 21 antwoorden
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      pre re raisen wat ik vaak doe nu niet gedaan. Wil mijn spel met AK een beetje veranderen. Anders had ik moeten shoven op het risico af een ITM niet te halen.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      het lijkt erop dat je nog met 13-15 man in het toernooi zit.
      dat is nog ver van de bubble.
      preflop 20% van je stack callen en hopen dat je hit is dus geen optie.
      ik shove pre
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      het lijkt erop dat je nog met 13-15 man in het toernooi zit.
      dat is nog ver van de bubble.
      preflop 20% van je stack callen en hopen dat je hit is dus geen optie.
      ik shove pre
      Was 1ste hand finaletafel.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      twijfel nu zelf of dat het geval is. Als het idd 13 man is is callen geen optie en heb je gelijk
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Er liggen 38.832 chips op tafel.
      das ca. 50% van het totaal in een 45 mans...

je zit met 7 man. op de andere tafel zullen er dus 6-8 zitten

en ik ga er maar even niet van uit dat het 3 tafels zijn aangezien dan die andere 2 tafels een average chipstack hebben van 5BB
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Er liggen 38.832 chips op tafel.
      das ca. 50% van het totaal in een 45 mans...

je zit met 7 man. op de andere tafel zullen er dus 6-8 zitten

en ik ga er maar even niet van uit dat het 3 tafels zijn aangezien dan die andere 2 tafels een average chipstack hebben van 5BB
      Ik snap hoe je op de conclusie komt. Heb wel gelijk een andere vraag hierbij. Dit verschilt volgens mij nog wel eens per spel in deze 0,25$/ 45 man. Soms zit je met 80 handen al op de finaletafel soms met 110. Het aantal chips scheelt dan ook.

Volgens mij hangt dit af van het tijdstip waarop je speelt of zie ik dit fout?
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      hangt van de spelers af.
      sommige proberen zich in het geld te folden waardoor het langer duurt. andere gaan helemaal los en liggen er binnen notime uit.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      hangt van de spelers af.
      sommige proberen zich in het geld te folden waardoor het langer duurt. andere gaan helemaal los en liggen er binnen notime uit.
      Klopt maar je kunt echt aan het aantal handen zien hoe hard/ soft het is. 's ochtends hard, 's middags en begin avond soft, later op de avond nacht, harder, maar niet zo als 's ochtends. In het weekend is het helemaal een malloten level. Heb ook wel eens bijna 6 uur gespeeld (0,25/ 90 man) met een hele lange HU. Werd ik nog 2 ook :)
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Push pre
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Broodjechips
      Push pre
      Dit.

as played: zoals je zegt heb je het probleem.
      donkbet je, doe je slechtere handen folden en betere handen zullen shoven,
      check je kan vilain gemakkelijk bluffen door een bet af te vuren op de flop en dan sta je daar met je AK.

Alsk je een tip mag geven: als je preflop een beslissing maakt, kijk dan eerst hoe je de flop wil spelen. Werk altijd achterwaards idpv straat per straat.

pre: kijk wat je op flop kan doen en beslis dan wat je pré doet.
      flop: is al beslist pre (in functie van de board)
      turn: kijk wat je op de river kan doen en beslis dan wat je op de turn doet
      river: is al beslist op turn in functie van de rivercard.

vb.
      bekijk : wat doe je als je de flop mist. als je postflop enkel value kan halen als je de flop hit (1/3 kans) , en niet kan bluffen/semi bluffen (omdat je oop zit, of omdat je 4way zit of omdat niet diep genoeg zit en een bluf comit je ) als je niet hit (2/3 kans), heb je postflop maar weinig opties om de pot op te pakken. Dit is in dit AK hand het geval. je hit niet en kan postflop maar weinig doen en als vilain bet heb je geen idee of hij bluft of gehit heeft.

pre callen is dus niet je ideale optie omdat je postflop enkel door te hitten de pot kan oppakken, of je donkbet flop en dan fold elke hand die je beat, wat ook niet echt ideaal is om value uit je AK te halen.

-->Dan blijft er pre folden of shoven over.
      vraag je jezelf af: sta je pre voor op vilain zijn range. ja? : shoven, (hier sta je met AK zeker voor op zijn range. tenzij hij enkel QQ+ speelt), dus shoven

nee? (stel dat je 88 hebt) , bekijk hoeveel je achter staat (40-60 vb? heb je FE? doe een snelle cev berekening in je hoofd of je genoeg odds krijgt door de blinds/anté's/limpers/FE om die % dit je achter staat tov zijn range goed te maken. Ja -- shove, nee , fold.

OOP is callen 9/10 het slechste wat je kan doen. niet alleen met AK, maar zo goed als met elke hand die je kan spelen. Dan speel je passief poker.

als je HEM hebt, bekijk dan eens wat de verhouding PFR/VPIP is. die zou rond de 80% moeten zijn. misschien speel je te passief en call je tevaak, waar je moet shoven/3betten.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Beste Solartje,

Zoals jij hier zegt probeer ik te spelen: plan van aanpak bij de mogelijke scenario's. Ik ben bezig met het uitbalanceren van mijn spel met AK. Wil het niet overwaarderen, maar speel het nu juist weer te slap.

Probeer trouwens zoveel mogelijk niet te callen, maar te folden of te raisen. Heb geen HEM omdat ik nog veel andere dingen moet leren, SnG speel en maar 3 tafels ( graag een advies).

Wat betreft pocketpairs: die shove ik zeker, net zoals normaal gesproken deze hand. Dit is het proberen van een andere manier van spelen. Vind alleen mijn post flop spel hier ook minder dan matig. Geloof in gepaste agressie met spelen maar door te callen weet ik het ff niet meer en ben ik bezig om niet meer te verliezen.

Bedankt voor de reactie,
    • jeweetwelwie123
      jeweetwelwie123
      Bronze
      Even een vraagje, is dit echt een 0,25$ SNG waar jullie uitgebreid commentaar op leveren? Denk dat op die stakes namelijk niet serieus wordt gespeeld en blockbet etc allemaal niet uitmaakt hier, maar mss heb ik het fout? ?(
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door jeweetwelwie123
      Even een vraagje, is dit echt een 0,25$ SNG waar jullie uitgebreid commentaar op leveren? Denk dat op die stakes namelijk niet serieus wordt gespeeld en blockbet etc allemaal niet uitmaakt hier, maar mss heb ik het fout? ?(
      Het is dat ik altijd een woord klaar heb, anders was ik sprakeloos. Ben jij consequent in staat om het niveau te verslaan waarop jij speelt? Ook mensen die het niet als inkomsten zien nemen het spel serieus. Dit blijkt uit het feit dat spelers die ik ken en die daar zijn begonnen er inmiddels redelijk mee verdienen. Deze mensen waren in staat om eerst op dit niveau consequent te scoren.

Tweede punt is dat je met deze houding iedereen die zich tot dusver hier mee bezig heeft gehouden voorhoudt dat ze zinloos bezig geweest zijn.

Ten derde, ook al denk je anders, een beetje meer respect voor een ander kan geen kwaad.

Mijn reactie betekent eerder een aanval op je houding dan op je inhoud. Je reactie neem ik weinig serieus, je houding waar dit uit voortkomt vind ik niet passen op dit forum. We hebben het hier over SnG< 3,50 en ja, dat is ook 0,25.

Of speel jij alleen nosebleeds van 3,50$? Zo ja, respect!
    • jeweetwelwie123
      jeweetwelwie123
      Bronze
      Sorry man ik wilde je echt totaal niet beledigen, ik vroeg het met alleen maar af. Naar ik weet waren er vroeger geen 25c 45s maar waren de laagste limieten 1,10$ zit dus wel een verschil tussen. Maar ik wilde je echt niet beledigen of zeggen dat het zinloos was ofzo ik vroeg het me alleen af omdat 25c zo laag is dat mensen het geen reet uit maakt hoe ze spelen, ik zelf speel nu 1,50 45s daar komt ietsje meer strat bij kijken en lijkt me ook een beter beginpunt, oftewel ik ben ook geen pro of supergoed ofzo maar de echte sng grinders die weten het het beste natuurlijk, maar ik dacht 25c 45s mmmmh apart.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door jeweetwelwie123
      Sorry man ik wilde je echt totaal niet beledigen, ik vroeg het met alleen maar af. Naar ik weet waren er vroeger geen 25c 45s maar waren de laagste limieten 1,10$ zit dus wel een verschil tussen. Maar ik wilde je echt niet beledigen of zeggen dat het zinloos was ofzo ik vroeg het me alleen af omdat 25c zo laag is dat mensen het geen reet uit maakt hoe ze spelen, ik zelf speel nu 1,50 45s daar komt ietsje meer strat bij kijken en lijkt me ook een beter beginpunt, oftewel ik ben ook geen pro of supergoed ofzo maar de echte sng grinders die weten het het beste natuurlijk, maar ik dacht 25c 45s mmmmh apart.
      Nu zijn mijn excuses op zijn plaats! Probleem hier is idd dat sommigen spelen zoals jij zegt, maar dat sommigen ook dit heel serieus nemen. Probleem is dan hoe weet je wat. Mijn aanpak is veel doen en experimenteren. Weet alleen dat je dit systematisch kan verslaan. ( probeer maar is met playmoney, intersseert ze niet en toch win jij).

Ik probeer door een structurele benadering beter te worden en het is vooral een hobby, erg leuk en ik neem het serieus. Mijn reactie komt voort uit het feit dat ik dacht dat het denigrerend bedoelt was. Gezien jouw reatie was dit niet het geval. Sorry dat ik zo fel reageerde, veel succes!
    • solartje
      solartje
      Bronze
      jeweetwelwie:

Zelf hebk een vrij grote post gemaakt (typisch me, mja) gewoon omdat ik wil helpen om de juiste manier van denken aan te leren, eerder dan gewoon "push" te typen. ik kijk nooit naar de BI (fout van me) omdat het niet uitmaakt hoe lang/kort ik reageer. de echte handjudges hier hebben ook geen tijd om elke hand super in detail te gaan. Ik heb wat meer tijd om bij bepaalde handen verder erop in te gaan, en doe het met plezier.
      Lagere bi wil niet zeggen, dat ze daarom minder info zouden moeten krijgen in de reacties van handbeoordelers.

we kunnen hier elke hand apart beoordelen, en zeggen juist/fout of push/call/fold, en dit zal ook zo blijven, want elke hand is anders, maar soms kan wat "welke vragen moet TO zichzelf stellen in standaard situaties" nodig zijn, om handposters zelf te leren denken over de hand, een pak meerwaarde geven, dan gewoon te posten: folden. leer hen dit liever al op de 0.25$ aan, zodat ze tijd genoeg hebben om het in de praktijk te leren, tegen dat ze het echt nodig hebben, 3$ en hoger.

Ik geef je gelijk dat iemand op de 0.25$ te leren over rangemerging, polarisatie, blockbets, smallball, longball, 4betbluff's, regadjusting etc weinig nut heeft. een hand zien op zijn geheel eerder dan 1straat per keer, lijkt me dan wel weer nuttig.

ssacr heeft problemen met zijn big slick handen. Hij doet veel moeite en post hier vrij veel handen om het bij te leren. Als het een heel specifieke situatie is, dan is extra info maybe niet nodig en heeft TO meer aan die hand specifieke uitleg, maar dit zijn standaard AK handen waar hij problemen mee heeft en dus is het +ev om hem std gedachtengang van een hand aan te leren, dan enkel op 1 specifieke hand te beantwoorden. Waarom zou hij geen recht hebben op een uitgebreider antwoord dan enkel : ¨Push op de 0.25$ alles gewoon preflop AI , ze callen toch met ATC.

Als hij dan ooit de 3.5$ speelt, moet hij dan plots alles weer veranderen want AK voor 150BB pre pushen is niet maxev, en op de 7's dan weer anders en op de 15$ nog anders. Bedoeling is om hem aan te leren , welke vragen hij zichzelf moet stellen, zodat hij zelf een correcte beslissing kan nemen, zodat hij zelf leert hoe in std gevallen AK gespeeld moet worden.

Denk dat hij nu al wat beter weet hoe hij de flop moet spelen. Hij beseft dat in deze hand op de flop OOP en dit board cbetten niet echt veel nut heeft, en een bet callen ook niet echt ideaal is... maar het probleem zit hem nog steeds preflop alsk de handen zie die hij post. Als niemand hem duidelijk zegt bv dat de preflop beslissing afhangt van zijn flop-lijn, zal hij nooit de juiste preflop line kiezen en kan hij nog 10.000 handen posten bij manier van spreken.

Of int kort samengevat: don't give a man a fish, but teach him how to catch them (ofzoiets :tongue: )
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      wil het idd gewoon goed leren zonder kosten en vind het gewoon erg leuk. Snap ook dat op dit niveau straight forward het beste is. Probeer systematisch te werken aan mijn spel. Ben pas tevreden als ik dit makkelijk
      Post nu idd veel AK omdat dit verschillend gespeeld kan worden en daarmee experimenteer. Zelfde voor JJ. Lastige handen als je wat verder kijkt.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      AK kan je preflop wel flatten, maar je moet dan deep zitten. Best 50+bb, iets minder kan nog wel en ook redelijk postflop spelen.

Hier ben je helemaal niet deep en dan is AK bijna altijd een easy shove.

Dit als algemeen advies om AK te spelen, wat ondanks dat het sterke hand is voor velen best lastig te spelen is
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      de echte handjudges hier hebben ook geen tijd om elke hand super in detail te gaan. Ik heb wat meer tijd om bij bepaalde handen verder erop in te gaan, en doe het met plezier.
      Lagere bi wil niet zeggen, dat ze daarom minder info zouden moeten krijgen in de reacties van handbeoordelers.
      Waarom niet wisselen?

En no offence, maar ik vind sommige reacties van handbeoordelaars toch een beetje kort van stof. Redelijk ervaren spelers weten ook wel waarom er aanbevolen wordt om bijv. preflop te pushen. Maar een regeltje of twee waarom de push het beste is zou toch wel mogen.
    • 1
    • 2