vraag aan Pokerstars over KSA

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Ik heb Pokerstars een mail gestuurd met de vraag hoe ze omgaan met de KSA die op 1 april van start gaat.

Mailtje terug dat ik me geen zorgen hoef te maken over het geld op mijn account, daar staan ze garant voor.

Nieuwe mail gestuurd dat dat mooi was maar of ik er van uit kon gaan dat ik nog kon spelen. Waar ze normaal snel antwoorden zit ik al meer dan een dag te wachten. Vraag me af wat dit betekent.
  • 22 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hmmmmmm....
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Hmmmmmm....

Dat gevoel had ik ook.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Kan natuurlijk zijn dat dit antwoord niet in hun antwoordcomputer staat :coolface:

Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt gerust op ben.
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Zoals ik al zei: Pokerstars.nl incoming :p
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Kan natuurlijk zijn dat dit antwoord niet in hun antwoordcomputer staat :coolface:

Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt gerust op ben.
      Ik vat dit ( de KSA) op als het afpakken van mijn hobby. Dat Pokerstars kiest voor zichzelf is al gebleken. Wij zijn schapen die naar de slacht gaan, we pikken alles en dat op valse gronden.

Pokerstars is sowieso een beetje link, die volgen ook alle fora, al dan niet actief.Ik heb zat lastige vragen gesteld en daar kwam snel een antwoord op. Waarom nu niet?

als 888 speler ben je in België klaar. Willen we dit dan? Het uitblijven van een antwoord, na een imo, eerste ontwijkende antwoord, doet idd het ergste vermoeden.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Waarschijnlijk heb je nog geen antwoord gekregen omdat ze het antwoord zelf (nog) niet weten. Het is namelijk onduidelijk of de huidige poker rooms al dan niet verboden gaan worden en zo ja, of dit effectief ook betekent dat we per direct geen poker meer kunnen spelen. Poker rooms verbieden is één ding. De toegang tot al deze poker rooms blokkeren is een verhaal apart. Ze kunnen je bij PokerStars nu wel garanties gaan geven, maar de realiteit is dat niemand echt weet wat er gaat gebeuren.

Persoonlijk denk ik dat PokerStars er alles aan zal doen om de Nederlanders te behouden. Ze zijn de grootste online room ter wereld en de Nederlanders vertegenwoordigen toch een behoorlijk aantal spelers. PokerStars kan beter geen harde uitspraken doen als het gaat om de KSA, aangezien dit wel eens als een provocatie beschouwd zou kunnen worden door deze instantie. Wat je op dit moment niet wilt als pokerroom is de aandacht op je vestigen en een arrogante of negatieve instelling suggereren t.o.v. de KSA. Grote kans dat je anders de eerste bent die na 1 april aangepakt gaat worden en/of dat de kans dat je een Nederlandse licentie aan mag vragen aanzienlijk kleiner wordt.

Mijn advies aan PokerStars als het gaat om de KSA: "Smile and wave...smile and wave." Gewoon ja en amen zeggen en afwachten wat er gaat gebeuren. Vervolgens een blik advocaten opentrekken als blijkt dat de KSA onredelijke eisen gaat stellen en/of PokerStars gaat verbieden.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Denk dat wat jij zegt klopt, ze weten het zelf nog niet.Is het dan niet typerend dat er kennelijk nog weinig actie is ondernomen? Dit is het indirect geen rekening houden met je klanten. Opportunisme, kijken hoe het uitpakt en daar naar handelen. Volgens mij weten veel Amerikanen hoe dat uitpakt.

Het feit dat zo'n grote speler in de pokermarkt niet anticipeert op wetgeving is triest. Zelf een varkensboer weet z'n mega stal er door te lobbyen. Misschien wat cynisch, maar dit is voor mij kenmerkend voor een aanbieder die hoe dan ook toch zijn geld verdient ( Ik heb lang gewerkt in de verzekeringswereld en daar was de klant ook van minder belang).
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Maar een nieuwe mail gestuurd waarin ik vraag waarom, in tegenstelling tot normaal, zo lang moet wachten op een antwoord en waarom ze niet voorbereid zijn op dit. Gevraagd of ze niks zeggen om onrust te voorkomen en dat de spelers ongerust zijn sinds Black Friday en dat dat volgens mij terecht is omdat iedereen weet wat er toen gebeurt is.

Beetje een sterk kritische toon om duidelijk te krijgen. Ze gaan wel serieus in op kritiek doorgaans. Mij benieuwen.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Ze weten het niet. Dit is de mail die ik kreeg:

Thank you for your further email.

At this point in time we are still assessing any potential impact the Dutch Gaming Authority Introduction will have on our players from the Netherlands. It is unfortunate that we cannot provide you with any more information at this point.

As previously stated, please rest assured that we will communicate to our players if there are any changes to our services.

Regards,

Hogan
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tsja die KSA weet zelf niet eens wat ze willen, laat staan dat Stars daar op kan gaan reageren.............
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Tsja die KSA weet zelf niet eens wat ze willen, laat staan dat Stars daar op kan gaan reageren.............
      Regeren is vooruit zien. Er komt in ieder geval een instantie die hun markt gaat controleren. Lijkt me dat het ook in het belang is van Pokerstars om in overleg te komen en dat had eigenlijk al eerder moeten gebeuren.

Hoe is het mogelijk dat zo'n groot bedrijf hier niet op voorbereid is? De KSA komt niet uit de lucht vallen. Denk ook dat de KSA al weet wat ze gaan doen.
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ssacr

Hoe is het mogelijk dat zo'n groot bedrijf hier niet op voorbereid is? De KSA komt niet uit de lucht vallen. Denk ook dat de KSA al weet wat ze gaan doen
      Dit lijkt me niet niet.
      Net zoals in België het geval was/is.
      Plan A was een instantie op touw zetten die de controle en uitvoering op zich kon pakken.
      Plan B zal het uitdokteren zijn van hoe alles in zijn werk gaat gaan.
      Ik vind het niet meer dan logisch dat Stars zich niet uitspreekt over wat gaat komen.
      Zoals reeds werd aangehaald zou dit tot averechtse effecten kunnen leiden.
      Als zij(stars) zich gaan uitspreken over zaken die niet in hun macht liggen zou dat als een provocatie kunnen gezien worden en in hun nadeel werken.
      Of je nou een groot bedrijf bent of niet heeft hier niets mee te maken.
      Kans bestaat ook dat er wel degelijk gesprekken zijn geweest met de KSA ivm de toekomst.
      Maar no way dat stars een verklaring naar buiten gaat brengen VOOR de KSA dat zelf doet.
      Ik denk dat je aan de verkeerde deur staat te bellen.
      Als je ECHT wil weten hoe het zit moet je bij de KSA aankloppen.
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Ik moet bekennen dat ik niet het laatste nieuws op de voet gevolgd heb, maar tot een paar maanden terug was dat nog wel het geval. Op basis hiervan had ik dit beeld:

Is het niet zo dat de KSA vanaf april van start gaat met het maken van een voorstel hoe de regulatie van kansspelen in Nederland er uit zou kunnen gaan zien? Op basis van dit voorstel zou de politiek dan aan de slag gaan om de concrete uitwerking van het nieuwe kansspelbeleid vorm te geven en goed te keuren. Zo uit m'n hoofd zou dit proces zeker niet voor 2013 afgerond zijn (ik kan me zelfs iets herinneren van 2015 als jaar dat destijds door Teeven is genoemd als richtlijn voor de legalisatie).

*even zoeken*

Dit artikel schreef daar destijds ook over:

http://nl.pokerstrategy.com/news/world-of-poker/Teeven-wil-de-Nederlandse-gokmarkt-openen_43778/

Ik leef dus nog met de gedachte dat de KSA dan wel in april van slag kan gaan, maar dat dat pas het begin is van de hele molen. Het is in dat geval dus onmogelijk dat er ook maar 1 partij is die nu al iets kan zeggen over de details van een eventuele legalisatie van poker.

Of heb ik ergens een belangrijke update gemist? :)
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      x
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Amnesia85
      Oorspronkelijk gepost door ssacr

Hoe is het mogelijk dat zo'n groot bedrijf hier niet op voorbereid is? De KSA komt niet uit de lucht vallen. Denk ook dat de KSA al weet wat ze gaan doen
      Dit lijkt me niet niet.
      Net zoals in België het geval was/is.
      Plan A was een instantie op touw zetten die de controle en uitvoering op zich kon pakken.
      Plan B zal het uitdokteren zijn van hoe alles in zijn werk gaat gaan.
      Ik vind het niet meer dan logisch dat Stars zich niet uitspreekt over wat gaat komen.
      Zoals reeds werd aangehaald zou dit tot averechtse effecten kunnen leiden.
      Als zij(stars) zich gaan uitspreken over zaken die niet in hun macht liggen zou dat als een provocatie kunnen gezien worden en in hun nadeel werken.
      Of je nou een groot bedrijf bent of niet heeft hier niets mee te maken.
      Kans bestaat ook dat er wel degelijk gesprekken zijn geweest met de KSA ivm de toekomst.
      Maar no way dat stars een verklaring naar buiten gaat brengen VOOR de KSA dat zelf doet.
      Ik denk dat je aan de verkeerde deur staat te bellen.
      Als je ECHT wil weten hoe het zit moet je bij de KSA aankloppen.
      Het is volgens mij naïef om te denken dat beleid plotsklaps ontstaat. Er is ook nagedacht over de mensen die er zitten en ze hebben doelstellingen.

Mijn mening is dat dit bedoelt is om online gokken te reguleren, en dat poker voor het gemak onder deze noemer valt en ook dat de beeldvorming omtrent poker ( grote inkomsten, belastingvrij) hierbij een rol spelen.

Pokerstars had net als ieder bedrijf rekening moeten houden met de randvoorwaarden zoals wetgeving. Een gebruikelijke manier om op de hoogte te blijven is een lobby. Pokerstars en de andere aanbieders hebben dat niet gedaan. Mijn indruk is dat niemand daar mee bezig was omdat het geld makkelijk binnen kwam en men daar geen geen belang bij had, c.q. men dat onderschat heeft.

Wij als spelers laten ook steken vallen en houden onze mond om te kijken wat ons gaat overkomen. Ik speel 0,25$ SnG's en dit gaat men aanpakken. Voor de meesten is dit een hobby maar dat laten we ons afpakken naar mijn mening. Blijft gokken tenslotte!
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Arjon
      Ik moet bekennen dat ik niet het laatste nieuws op de voet gevolgd heb, maar tot een paar maanden terug was dat nog wel het geval. Op basis hiervan had ik dit beeld: "......"
      Eigenlijk is de situatie omtrent de KSA één grote onduidelijke bedoening. In het bericht wat jij aanhaalt lijkt het er inderdaad op dat de KSA pas vanaf 2013-2015 echt een beleid gaat hanteren, echter staat er onderaan dit bericht het volgende:

"Er wordt wel verwacht dat de KSA vlak na hun introductie snel in actie zal komen. Ze zal naar alle waarschijnlijkheid met een aantal harde acties de boodschap proberen over te brengen dat er niet te spotten valt met deze nieuwe autoriteit. Dit was ook zichtbaar bij de introductie van soortgelijke instanties, naar verwachting zullen de acties van de KSA zich in het begin vooral richten op de meest duidelijke overtredingen van de wet."

Voor hetzelfde geld zegt de KSA vlak na 1 april: "Vanaf nu is online poker spelen op een room die geen Nederlandse licentie heeft verboden." en wordt er vervolgens met een fikse boete gedreigd voor individuele spelers en/of gedreigd dat pokerrooms die Nederlandse spelers toegang blijven verschaffen in de toekomst geen aanspraak kunnen maken op een Nederlandse licentie. Als de KSA vervolgens een paar jaar gaat doen over het vormen van een beleid alvorens licenties uit te geven zouden we wel eens 1-2 jaar zonder online poker kunnen komen te zitten.

Begrijp me niet verkeerd, ik speel hier even advocaat van de duivel en schets het meest dramatische scenario voor de online pokerspeler in Nederland. Het is heel goed mogelijk dat er (lange tijd) na 1 april feitelijk niets verandert aan de huidige situatie en dat we pas over een aantal jaren te maken krijgen met Nederlandse licenties, etc. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat we eigenlijk niets weten en dat de uitkomst heel slecht, heel goed en alles er tussenin kan zijn. Oftewel: "Het kan vriezen, het kan dooien."

Ik kan me er persoonlijk niet zo druk om maken. Ik heb recentelijk besloten dat ik niet de tijd, energie, mogelijkheid en skills heb om een poker pro te worden. Het huidige Nederlandse kansspelbelastingstelsel is een dusdanig grote drempel dat er voor mij andere manieren moeten zijn om meer geld te verdienen. Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om naar een land te verhuizen met een gunstiger belastingklimaat is poker voor mij een stuk minder interessant geworden. Voor poker pro's (in spe) zoals CowboyKoen en anderen die poker als bijverdienste beschouwen hoop ik dat de situatie gunstig uit zal pakken. Ik duim voor jullie :) .
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      :) we zullen zien idd
    • Knien12
      Knien12
      Silver
      Het kan iig geen kwaad om half maart een groot deel van je roll te verplaatsen naar moneybookers/netellers oid.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Knien12
      Het kan iig geen kwaad om half maart een groot deel van je roll te verplaatsen naar moneybookers/netellers oid.
      vrijwel alles, waarom niet? Waarom een risico lopen? Lekker weer een stortingsbonus erbij. Moeten ze zich maar actiever opstellen. Stemmen met je voeten noemt men dat.
    • 1
    • 2