NL 10 6max leaks

• 17 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj
      [.IMG]preflop[./IMG]
      Je moet even de tekst 'preflop' vervangen door een URL naar je geüploade plaatje. Je kunt een plaatje bijv. uploaden naar http://www.imageshack.us en dan de direct link die je krijgt tussen de image-tags zetten (zonder de punten)
    • karatsj
      karatsj
      Bronze

[IMG]http://img844.imageshack.us/img844/2973/postflopq.jpg[IMG]

Verbeteringen?
      Men VPIP is te laag maar ik vind moeilijk om nog spots te zoeken om dit te verhogen.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Je moet even de tekst 'preflop' vervangen door een URL naar je geüploade plaatje. Je kunt een plaatje bijv. uploaden naar http://www.imageshack.us en dan de direct link die je krijgt tussen de image-tags zetten (zonder de punten)

Danku voor de hulp :)
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Iemand?
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      18/13 is voor short handed te laag. ik speel fullring en speel zo rond de 15/12, dus dat moet echt een stuk omhoog..

3bet van 4% is ook te laag, je 3bet nu waarschijnlijk alleen handjes als AK, JJ+ ? je moet in positie wel vaker 3betten. ook speculatieve handjes in de sb / bb meer 3betten (suited connectors, af en toe wat PP's). ik heb zelf geen ervaring met SH, maar mijn 3-bet bij FR is al 5-6%, dus zal bij SH vaak wel rond de 8% liggen..

AF mag denk ik ook nog wel wat omhoog. mijn AF FR is 3,0. openraise LP van 24% is wel fine, maar kan ook nog wel een stukje omhoog (al is dit ook zeer afhankelijk van wie er in de blinds zit). als er 2 nits in de blinds zitten die nagenoeg elke blind folden op een raise, open ik any 2. Zitten er stations in de blinds dan zal je wat selectiever moeten zijn met handjes openen..

je stats komen op mij nu over als iemand die Fullring speelt aan een Short handed tafel..
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Klopt dat 3 bet % veel te laag is maar nochtans 3 bet ik in IP mijn SC wel (maar nog veel te weinig wrschlk). Ik hou er echter niet van om PP te 3 betten op NL10 omdat zo veel villains een 3 bet callen en deze handen postflop moeilijk te spelen zijn doordat ze zo vaak missen. 3 betten uit de SB doe ik vooral tegen villains met hoge fold on 3 bet% (die je amper vind op deze stake X( . Ik weet dus wel dat villains 3 bets callen met een wide range maar het probleem is dat ze postflop zo moeilijk zijn om uit de pot te drukken.
      En wat met het spelen uit de blinds? Ben ik hier te tight?
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Je speelt de btn veel te tight vind ik, je openraiset slechts 26% vd handen, dat mag wel 35% zijn. Tenzij je altijd lags in de blinds hebt. Zelfde in mindere mate voor de CO. Je 3-bet mag ook omhoog, probeer eens wat taggy/nitty btn raisers te 3-betten met blokkers
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Je 3-bet mag ook omhoog, probeer eens wat taggy/nitty btn raisers te 3-betten met blokkers

Maar in dit geval reken je er toch op dat deze bu raisers veel zullen folden op je 3 bet? Het is toch niet de bedoeling om hu oop te komen tegen een sterkere range denk ik. Postflop spelen ze nu niet zo lekker dus zou je ze niet beter IP 3 betten?
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Jup, folden op 3 bets doen ze weinig, zelfs tags, maar ze spelen hit/fold op flop dusja je c-bet zou 60% vd keren moeten werken. Handen als Ax of Kx, geen handen die je eigenlijk zou willen flatten, dus niet AJ ofzo. Als ze callen op de flop kan je de hand gewoon opgeven, ze floaten je zelden. Zoek spelers die zelf niet vaak 3-betten, die zetten je dan zelf op tightere range. En welja je wil mensen liever ip 3-betten, maar je kan de btn niet ip 3-betten. En de ranges van 20/18 spelers zijn overdreven tight in utg mp. Je kan dat bij jezelf zien: 9% vanuit utg. Vermijd denkende spelers gewoon simpelweg, zoek de abc mensen.

Er zit nog andere value verscholen in een bluff 3-bet.
      Het zorgt er ook voor dat je geen 0% 3-bet hebt in een sessie. Want zolang je 0% hebt folden tags bijna altijd. Moeilijk om dan value te krijgen.

Ik neem aan dat je goal niet een NL10 reg worden is, dus probeer eens enkele dingen uit :) Call en iso-raise de vissen wat meer, dat zou je vpip/pfr wel moeten boosten
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Nee dit is idd niet de bedoeling. En wat met de sizing van cbet in 3pots? Moet deze groter/kleiner/gelijk zijn als in 2 bet pots? Verschil met oop/ip?
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Je zit niet zoveel in 3 bet pots, dus ik maak me cbets iets kleiner dan men gewone bets. (Omdat niemand een sample op je heeft in 3bet pots is een onafhankelijke sizing minder belangrijk). En ik laat het iets afhangen van het feit of ik een hand heb of niet, stell flop J82dd en ik heb overpair dan bet ik bijna pot, heb ik het niet dan bet ik eerder richting 2/3. Dat werkt bij nits, niet bij oplettende regs, maar die laatste bestaan bijna niet op micro's dus maak ik me daar geen zorgen om. IP kan je altijd nog wat kleiner betten, zeker op droge flops.

De meest ambetante flops zijn gepairde flops, daar word je soms nog eens gefloat met alle PP, en kan je evt double barrelen.

Maar natuurlijk wil je meer tegen fish spelen dan tegen nits, pas gwn op dat je zelf geen nit word. Het hangt wrs af van de persoon, maar ik weet nog toen ik vroeger nl10 op PP vrij nitty speelde, ik telkens op tilt sloeg als mijn hand gekraakt werd. Als je wat looser speelt heb je dat gevoel niet echt :)
    • karatsj
      karatsj
      Bronze

En wat voor mijn postflop stats. Is een cbet flop van 79% te hoog? Het gap tussen mijn cbet flop en turn is wel groot maar in my experience zijn er niet zo veel mensen op NL10 die dan wel gaan folden op double barrels. Daarom moet men cbet flop mss omlaag best?
      En qua reactie op cbet villains, is mss ook te tight?
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Bump iemand?
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Hey Karatsi, als je 2/3 pot c-bet moet je c-bet succes 40% bedrage om breakeven te spelen 1/2 c-bet 33% succes.. dus als je afwisselt 1/2 en 2/3 pot c-bet en je heb 40% succes dan is je c-bet profitable. Je gap is inderdaad te veel, je kan dat verkleine door een delayed cbet te maken, tege fish meestal of een flop waar ze je makkelijk kunne c/r met een draw en je dan moet folde als je hand te zwak is, meer behind checken op draw heavy board. De board is Qd9dAc je heb QJ of QK kan je behind checke om zo een c/r te voorkomen en zo induce maakt voor villian de turn te bluffe.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Op het vb board dat je geeft doe ik al delayed cbets en ook soms op A high dry boards om de A te representeren. Ik cbet nu meestal tussen 1/2 en 2/3 pot met uiteraard verschillen in hoe drawy flop is, hoeveel villains, etc... . Buiten deze oplossingen zie ik niet direct een oplossing om deze gap te verkleinen maar mss is het niet noodzakelijk/mogelijk om dit op NL10 te doen.
    • costavan
      costavan
      Bronze
      Zelf speel ik MSS mijn stats is nu c-bet 78/60 3bet/12 het helpte wel voor mij, ik had zelf veel probleme met c-bets.. en ben nog zelf nog aant leren. Mss moet je eens een video opzoeken 'How to play the flop' wanneer en tege wie je lekker veel kan c-betten en tege wie niet en deze video
      http://nl.pokerstrategy.com/video/6851/
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      allright bedankt zal hem zeker eens bekijken :)