NL10 Q9s Volgens mij is dit een call?

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Als ik het goed heb hier, krijg ik hier de implied odds om te callen op de turn nietwaar?

Ik ben er bijna wel zeker van dat hij hier een set of iets sterks heeft, wat mij gaat afbetalen als ik mijn straight of flush hit.

Dus ik moet 2,60 bijleggen om 13,18 te winnen. 2,60/13,18= 20 % en ik heb odds van ongeveer 30% dus ik kan callen, klopt dit of lul ik nu uit mijn nek?

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players

Hero (UTG+2): $17.57 (175.7 bb)
      MP1: $15.54 (155.4 bb)
      MP2: $10 (100 bb)
      MP3: $5.45 (54.5 bb)
      CO: $3.65 (36.5 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      SB: $10.05 (100.5 bb)
      BB: $11.29 (112.9 bb)
      UTG+1: $8.18 (81.8 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with 9 Q
      UTG+1 calls $0.10, Hero raises to $0.40, 7 folds, UTG+1 calls $0.30

Flop: ($0.95) K J 7 (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $0.45, UTG+1 calls $0.45

Turn: ($1.85) 5 (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $1.40, UTG+1 raises to $4, Hero calls $2.60

River: ($9.85) 6 (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $3.40, UTG+1 calls $3.33 and is all-in
  • 8 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Vind dat je op de turn best behind kan checken. Zo heb je IP een free card te pakken om je eventuele draw te hitten. als hij een set heeft (waar je hem op zet) gaat hij je altijd raisen, en zul je dus eigenlijk altijd broke moeten gaan met je draw, en dat is -EV. Verder geef je villian ook nog de kans om op de river te bluffen, maar denk niet vaak dat hij dat zal doen.

Aan de andere kant ga je hier nooit het geld in krijgen als je behind checked, maar denk dat hij je bet van $1.30 oid nog wel gaat callen mocht hij een set hebben.

Ik zou dus voor een check behind gaan, omdat ik vind dat de voordelen daarvan hoger afwegen tegen de nadelen.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      ik vind de hand om meerdere redenen slecht gespeeld:
      preflop
      met Q9s UTG+2 isoleren is wel erg loose. ik zou deze gewoon folden.
      flop
      je cbet op de flop is te klein. wat wil je bereiken? een Fold.. je geeft hem met iedere draw geweldige ods en amper fold equity. Als je voor value bet voor het geval je je gutshot of flush hit ook dan mag het groter.
      turn
      Ik zou hier zelf voor checkbehind kiezen. as played zou ik niet callen. je drawed niet naar de nuts.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Pre: is denk ik wel oke
      Flop: c-bet eerder richting .8
      Turn: check behind
      River: heb je dan natuurlijk easy valuebet als je river hit.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      villian 31/19, hij speelt nogal fishy heb nog maar 32 hands, daarom wilde ik hem hier isoleren, ik weet dat het wat loose lijkt, maar ik weet me redelijk te redden postflop heb ik het gevoel op NL10, omdat ik denk de spelers wel redelijk te kunnen lezen.
      En ik heb positie op villian, anders had ik dat natuurlijk niet gedaan.

Overigens denk ik dat hij hier gelimpt heeft met een pocket en dus denk ik hier wel de "nutflush" te hebben, aangezien ik geen AKs in zijn range zie.

De rest van de spelers aan tafel is heel tight, daarom leek me dit wel kunnen.

Ik zie dat inderdaad:

preflop raise mag 0,10 groter
      flop kan groter
      en turn vind ik dus zelf wel kunnen, aangezien ik zeker weet hier op de river uitbetaald te krijgen.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Met je turn bet sta je op dit moment 1 tegen 3, ben benieuwd wat de coaches daar over te zeggen hebben nu :f_biggrin:
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      fold pre.. er komen nog zoveel mensen achter je, en als mensen hier je raise callen zullen er nog vaak zat PP's en handjes als kq, qj bij zitten. ik denk dat je dan ook al vaak dominated bent..

flopbet is imo veel te klein, hier gaan handjes als 88-99-TT ook nog vaak zat callen, dus je gaat niks laten folden.. qk of qj oid gaat hier ook nog callen, en ook daar lig je (nog) niet op voor. betten voor value is het ook niet, want ik zie weinig slechtere handjes die hier gaan callen, die minder zijn dan jou hand..

turn speel ik check-behind, omdat je de pot niet wilt opblazen met enkel een draw. as played fold ik net als hoedinie de turn, omdat als villian inderdaad met een set zit, je op de river ook nog wel eens tegen een FH aanloopt en wellicht ook wel Ax suited. ik denk dus niet dat je hier perse de 'nuts' vast hebt..
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      besproken in de coaching ;)
      ch-shove turn is wss best
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Geen verkeerde spel. Goed agressive mits jij daar een goed reden voor hebt. En die reden moet niet gebasseerd zijn op die ene hand die jij nu hebt maar om jouw eigen imago strategie. Heb jij voor jezelf een keuze gemaakt om lekker agressive te spelen, kan, maar waarom doe jij dat?? Wat wil jij uiteindelijk hiermee bereiken? Welk imago had jij zelf voordat jij met Q9s ging betten..

En ik vind idd dat turn check-shove moet zijn. Anders heeft het geen zin meer om met deze handen te openen...