3-bet continuationbet

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik vind het altijd moeilijk om c-bets te maken na een 3-bet.
      Ik weet nooit goed wat een goed board is.
      Dit komt omdat op een board met hoge kaarten, villain zijn PP's fold maar zijn hoge kaarten hitten en op een laag board zijn hoge kaarten missen maar zijn PP's goed zijn.

Probleem hierbij is voor mij ook dat de verhouding hoge kaarten / PP in een 3bet calling range ongeveer 50/50 is.

Called iemand 3bets tight zal zijn range bv zijn :

AQs, AKo, AKs = 1,5%
      TT-QQ = 1,36 %

zijn

wordt zijn range wijder :
      AJs+, AQo+,KQs, KQo = 3,92%
      77-QQ = 2,71 %

Bij een tighte range is het dus echt 50/50 en is elke flop gokwerk?
      Bij een loose calling range begint het beter te worden op een lage flop te c-betten omdat het percentage PP snel minder wordt?
  • 2 antwoorden
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      ik let altijd op de fold to cbet in 3bet pot stats in mijn hud en bv wtsd. Aas en K hoge boards cbet ik eigenlijk bijna altijd. Je moet sowieso in positie een stuk vaker cbetten dan uit positie.

Als stacks tot pot ratio klein is kan je in 3bet potten bv ook 1/3 pot betten als je uit positie zit. Agro speler shoven dan vaak over jou bet heen, dit werkt prima met nutty hands als sets.

Ik cbet 68% van de tijd in 3bet pots over de afgelopen 20k handen, mijn 3bet percentage is 5,9 overal, ik speel overigens fullring
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      C-bet je altijd op A high boards? Ik doe dit eigenlijk nooit omdat ik vrij veel steal 3bet met Ax en dan niet wil c-betten op een A high flop omdat ik mezelf dan isoleer tegen betere Ax. Als ik dan opeens wel c-bet met AK of AQ valt dit op, als ik alleen c-bet met air ook dus is voor mij de enige optie checken.

Nogal een vage lijn maar ik heb er niet echt een oplossing voor vanwege die Ax 3bets die verder super profitabel voor mij zijn vanwege foldequity preflop. Maar ik speel dan ook NL5 en jij NL200-400.

Je let verder niet op de 3-bet calling range van villain tav het board maar meer op de call % 3bet cbet?