[90 man] QQ vs 4-bet

• KoningAlbert
      KoningAlbert
      Bronze
      villain speelt 33/23 over 30 handjes, 0% fold vs 3-bet (op 3 handjes) waarbij hij 1 keer, deze hand, 4-bet

Ik leg deze hand nooit meer weg, en misschien is het een belachelijke vraag om hieraan te twijfelen... maar kan je hier (of tegen bepaalde spelers) QQ wegleggen? Ik verwacht zelf echt wel een grote edge op deze spelers, en op deze stakes verwacht ik eigenlijk zelden een bluf 4-bet...

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.08+$0.27+$0.15

Stacks:
      UTG (3,385)
      UTG+1 (2,812)
      MP1 (4,886)
      MP2 (2,352)
      MP3 (8,063)
      CO (2,735)
      Hero (BTN) (4,324)
      SB (3,535)
      BB (3,257)

Blinds: 75/150

Pre-Flop: (225, 9 players) Hero is BTN Q:heart: Q:spade:
      2 folds, MP1 calls 150, 1 fold, MP3 raises to 450, 1 fold, Hero raises to 1,200, 2 folds, MP1 folds, MP3 goes all-in 8,063, Hero ?
  • 4 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ja kijk dit is ook simpel imo.

Als je gaat folden op een shove waarom 3bet je dan? Dus zoals je wel kan afleiden is het ofwel callen pre ofwel 3Bet broke.

In dit geval fold ik men QQ dus nooit. En ik call zen shove.

edit: Ik weet niet of je het nu al onthouden hebt, maar ik maak altijd preflop een plan hoe ik men hand ga spelen en wat ik doe tegen welke reactie vn villain. Ik denk dat dit een belangrijk onderdeel is van je game.
    • KoningAlbert
      KoningAlbert
      Bronze
      JA natuurlijk, maar dat zeg ik ook. Dat ik daar uiteindelijk nooit fold... Maar ik vraag mij af of je dit soms toch moet overwegen, zeker omdat het over zulke stakes gaat, waar ze erg straightforward spelen. Bovendien, als ik hier zou folden, sta ik in vergelijking met de andere stacks nog altijd redelijk degelijk... Enfin, het is eigenlijk gewoon eens om te polsen of je hier uberhaupt nog aan folden mag denken...
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KoningAlbert
      JA natuurlijk, maar dat zeg ik ook. Dat ik daar uiteindelijk nooit fold... Maar ik vraag mij af of je dit soms toch moet overwegen, zeker omdat het over zulke stakes gaat, waar ze erg straightforward spelen. Bovendien, als ik hier zou folden, sta ik in vergelijking met de andere stacks nog altijd redelijk degelijk... Enfin, het is eigenlijk gewoon eens om te polsen of je hier uberhaupt nog aan folden mag denken...
      Btw je 4bet sizing is te groot;) . Ik maak er hier 950 of 1000 van.

Ja ik denk niet dat je hier ooit aan folden kan denken. Ik zie mensen er hier ook minder inshoven. Maar uiteraard als je 100 procent zeker bent dat het kk of aa is, dan is het obv een fold:) . Maar dan call ik ook gwn pre.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Wat BillClinton zegt klopt.

En gezien villains stats en je stacksize is dit hier een nobrain 3bet/call vs zon aggro speler die nog niet gefold heeft op een 3bet.

Sizing mag inderdaad kleiner, I like 999.