Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Waarom is er zo veel variance in heads up?

• djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Ik speel 6max games en daarbij moet je uiteraard de headsup winnen wil je wat geld verdienen.
      Ik heb deze maand denk ik echt 95% van de headsups verloren. Maakt niet uit of ik nou outstacked, bigstacked, of gelijk stacked ben.

Mensen zijn bijna niet weg te bluffen, dus dat doe ik ook niet.

Heb tig keer met 95% verloren, en dan hitten ze een 1 of 2 outer op de river. Mensen getrapt met 80%, uiteraard weer verliezen. En ontelbaar vaak met 75% en 60% equity.

Waarom is er zóveel variance in headsup, en is het überhaupt wel regelmatig te winnen? Ik trek echt alles uit de kast en speel mijn beste poker, krijg altijd de chips erin als ik voor lig...

Ik ben deze maand iets van 100 buy ins onder EV daardoor, bankroll meer dan gehalveerd :facepalm:
  • 9 antwoorden
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      100 buy ins?
      Graph or it didnt happen. :D
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze

it hurts...

zonder de rakeback zou mijn bankroll niet meer bestaan, dus gelukkig heb ik een bonus, maar die kan ik niet in de graph krijgen.

Overigens: eerste 50 games (denk eigenlijk nog wel minder) deed HEM2 raar, de winnings werden niet gedetecteerd. Kon ook niet editen, de anderen kloppen wel.

ik bedoel moet mijn hele pokercarriere er zo uit zien? al 6 maand bezig en nog nooit winst gemaakt, altijd pech.
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      ( ) sample ?(
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Als die graph 6max games zijn klopt je ev lijn echt voor geen meter ;)
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door livethelife7
      ( ) sample ?(
      Ja ik weet het, heb ongeveer 500 gespeeld en de eerste 300 gingen aardig, maar deze 250 gaan echt voor geen meter...
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Daheyst
      Licht eens toe? Komt gewoon uit holdem manager, $5+50 buy in.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door djpj1111
      Waarom is er zóveel variance in headsup, en is het überhaupt wel regelmatig te winnen? Ik trek echt alles uit de kast en speel mijn beste poker, krijg altijd de chips erin als ik voor lig...
      De vraag is een klein beetje verkeerd gesteld. Op zich is in pure HU SNGs de variance niet zo klein.
      Variance is o.a. functie van je ROI en van je fieldsize. Hoe hoger je ROI, hoe lager de variance. Hoe meer volk er mee doet, hoe hoger de variance. Dit zie je bvb aan de graphs van MTT pros, die kunnen gerust een 500+ losing streak hebben.

Kijk je echter naar de HU fase van SNGs of MTTs, dan is de situatie heel anders. Op dat moment zijn beide spelers typisch al redelijk short stacked. De HU fase is dan ook goed te vergelijken met hyperturbo HU SNGs. En daar haal je hooguit een ROI van een paar percent en is de variance bijgevolg enorm (ik run momenteel ook 50 BI onder EV). Dit verklaart deels ook juist de hoge variance bij SNGs en zeker MTTs, want daar is het bedrag waarvoor je uiteindelijk HU speelt een veelvoud van de BI.
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      De ev line is veel te swingy, dat is simpelweg onmogelijk in 6max imo.
      Bijvoorbeeld een val van 150$ in EV in een paar games 6max 5$ is gewoon niet mogelijk.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      De ev line is veel te swingy, dat is simpelweg onmogelijk in 6max imo.
      Bijvoorbeeld een val van 150$ in EV in een paar games 6max 5$ is gewoon niet mogelijk.
      Geen idee, maar nu geeft ie ineens 700 aan als EV ?( dat lijkt me ook wat veel ja, :coolface: in een paar games dus bijna verdubbeld.

Ballenprogramma dat HEM2 als je het mij vraagt X( , dus wéér een bug

edit: eerst gaf die wéér wat anders aan, de graph (is volgens mij) hetzelfde maar de schaalverdeling is iedere keer anders. Wat heb je daar nou aan :f_frown:

ik denk dat dit de juiste zou moeten zijn: