A5s minraise (steal) op de FT (45mans)

• Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Nog een ahndje die we tegen kwamen met de review. A5s als een steal.
      Deze hand is puur bedoelt als steal. Als ik een shove krijg fold ik hem nog wel. Maar wat is jullie mening over deze steal? Want niet iedereen was het met deze hand eens op Skype ;)

PokerStars - $3.19+$0.31|600/1200 NL (9 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: 11,245.00
      MP: 6,767.00
      Hero (CO): 11,070.00
      BTN: 7,252.00
      SB: 10,825.00
      BB: 20,341.00

UTG posts ante 75.00, MP posts ante 75.00, Hero posts ante 75.00, BTN posts ante 75.00, SB posts ante 75.00, BB posts ante 75.00, SB posts SB 600.00, BB posts BB 1,200.00

Pre Flop: (2250.00) Hero has A:spade: 5:spade:

fold, fold, Hero raises to 2,750.00, fold, fold, fold

Hero wins 3,450.00
  • 6 antwoorden
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Zou 'm gewoon shippen, maar mr/f kan ook wel. :P
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      ship it. Als je raised doe dan een minraise. Zelfde effect en bespaard je chips. Als alleen de BTN of SB allin gaat moet je wel callen. Als de BB of als 2 mensen allin gaan kan je nog folden.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Broodjechips
      ship it. Als je raised doe dan een minraise. Zelfde effect en bespaard je chips. Als alleen de BTN of SB allin gaat moet je wel callen. Als de BB of als 2 mensen allin gaan kan je nog folden.
      Hier ben ik niet mee eens. Ik vind dat je de bb wider moet callen dan de sb. De odds zijn quasi dezelfde. Ofja tijdens typen besef ik wel dat je de bb enkel sb in de pot hebt en tegen sb omgekeerd.

Echter kan de bb wel veel wider reshoven.

1hij moet met niemand meer achter zich rekening houden, want de sb kan nog overcall krijgen, maar belangrijker, de bb kan tegen jouw clashen waardoor de sb weer positie opschuift.
      2de bb krijgt betere odds, al geldt daar ook beetje met sb in de pot tov bb in de pot, maar weegt niet op tegen het minder moeten bijbetalen.
      3de bb zijn bubblefactor tegen jouw is veel minder.

Echter vind ik zowel tegen de sb al bb callen extreem lelijk en is het daarom waarschijnlijk beter te shoven. Al zal ik soms ook opteren(afhankelijk van tabel dynamic om te minraisen en callen tegen button en folden tegen sb/bb. Echter is dat dan eerder dat ik omwissel met bb van stack. Dit verandert dus niet veel aan hoe diep we zitten, maar je hebt dan iets meer ruimte om dit te doen
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      wat zeg jij nou weer allemaal?
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Het feit dat de SB je covered (of iig gelijke stacks) heeft waardoor het niet uitmaakt of je nou een SB called of een BB. Liessens denkt dat de BB wijder zal reshoven dan een SB/BU waardoor je hier dus ook vlotter kan callen.

Maarja gewoon shippen heb je dit soort geneuzel niet. :P
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sokzel
      Het feit dat de SB je covered (of iig gelijke stacks) heeft waardoor het niet uitmaakt of je nou een SB called of een BB. Liessens denkt dat de BB wijder zal reshoven dan een SB/BU waardoor je hier dus ook vlotter kan callen.

Maarja gewoon shippen heb je dit soort geneuzel niet. :P

Ja als je denkt dat de BB met veel handen gaat verdedigen op een minraise moet je preflop pushen. Preflop pushen is zoiezo de beste keuze.