NL25 - Playing AJ vs regular

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Okej... Dit was wel een grote hand die wat gedachten nodig had.

Mijn gedachtengang is als volgt:

Villain is een weaktight regular die 14/12 speelt en 21 wtsd heeft en ook 81% fold op 3bet op groot sample. Denk dus dat ik preflop met blockers een super profitabele 3bet heb. Hij callt...

Wat nu? Cbet of niet??? Dit vind ik altijd nog moeilijk op zulke boards. Als hij wat looser op 3bets zou callen heb ik een makkelijkere cbet denk ik... Maar twijfel of AQs ook in zijn range zit. Ik laat dan eigenlijk enkel AK folden terwijl ik al een A block. (Hij foldde tot nu toe 3 van de 4 keer op een cbet in een 3bet pot). Achteraf vrees ik dus of de cbet wel goed is.

Turn check ik dus behind. Maar kan ik hier eigenlijk niet betten om JJ en QQ te laten folden? Durfde het niet... TT is ook een deel vn zijn range wss.

We komen op de river en hij blockbet precies. Lijkt me dat dit wijst op JJ en QQ. Ik denk dat ik AK perfect rep met een raise hier en ik doe het vanwege zijn lage wtsd.

Gedachten please :) .

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1643748
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: $25.00
      BB: $10.00
      UTG: $9.02
      UTG+1: $31.11
      UTG+2: $25.00
      MP1: $45.81
      MP2: $2.92
      CO: $33.34
      Hero (BTN): $25.78

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with A :club: J :diamond:
      1 fold, UTG+1 raises to $0.75, 4 folds, Hero raises to $2.25, 2 folds, UTG+1 calls $1.50

Flop: ($4.85) 2 :heart: 4 :club: 8 :spade: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $3, UTG+1 calls $3

Turn: ($10.85) T :spade: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero checks

River: ($10.85) K :heart: (2 players)
      UTG+1 bets $3, Hero raises to $12
  • 1 antwoord
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      pre zal toch closer zijn dan je denkt, gezien dat die 81% niet exclusief handen zijn die vanaf UTG worden geopent (waar zn f3b wss lager ligt). that being said is t denk ik an sich nog wel profitable.

voorderest, ervanuitgaande dat ie AK fold op de flop vind ik je play best goed. er zijn mensen die gewoon AK peelen op deze flops, omdat ze op barrelkaarten hitten en je dan stacken. je rept idd perfect AK.