NL2 overcards tegen donkbet huge fish??

• RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      villian speelt 76/8 en had hem al een paar keer OOP zien donkbetten tot de river met middelmatige handen als middlepair met een zwakke kicker.

PF raise lijkt me duidelijk om de vis te isoleren. kan ik hier ook losser raisen? Had het deze sessie al een paar x gedaan met kaarten als KQs KJs TJs ect om de vis te isoleren maar hier zitten er nog veel spelers achter me, met welke range kan ik hier isoleren tegen de vis?

op de flop call ik zijn bet met overcards en backdoorflush omdat ik denk te weten uit bovenstaande info dat als ik hit hij door zal betten met een random 6 of 7. heb ik hier implied odds om te callen? Turn eigenlijk zelfde verhaal al is het nu wat makkelijker met de flushdraw.

Raisesize op de river ok? zijn 1/4 bet zie ik als zwakte dus denk niet dat hij hier veel groter gaat callen.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
      Hand afspelen
      $0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Known players:
      UTG2:
      $0.73
      MP1:
      $1.64
      MP2:
      $1.77
      MP3 (Hero):
      $3.88
      CO:
      $1.65
      BU:
      $3.71
      SB:
      $1.89
      BB:
      $2.11

Preflop: Hero is MP3 with A, Q.
      UTG2 folds, MP1 calls $0.02, MP2 folds, Hero raises to $0.10, 4 folds, MP1 calls $0.08.
      Flop: ($0.23) 2, 7, 6 (2 players)
      MP1 bets $0.11, Hero calls $0.11.
      Turn: ($0.45) 5 (2 players)
      MP1 bets $0.21, Hero calls $0.21.
      River: ($0.87) 3 (2 players)
      MP1 bets $0.20, Hero raises to $0.50, MP1 calls $0.30.
      Final Pot: $1.87.
  • 3 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Gegeven de info dat villian vaak donked met air kun je best nog een keer callen op de flop om je draw op te pakken. Vind het goed ook goed om te callen op de turn. Dan river je je flush en dan moet je het denk ik wel proberen om gewoon in te krijgen. Als het een fish is gaat hij namelijk met een hoop matige handen die je crushed gewoon broke ;)

Overigens vind ik deze river play ook niet verkeerd, vraag me alleen af hoevaak hij gaat callen als je hem all in pusht, maar dat vind ik moeilijk om te beoordelen zo :tongue:
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      als je weet dat villian hier donkt met air, maar ook met middle pairs, is een call imo prima. als je hier elke flop fold waarop je niet hit, maar villian wel donkt, gooi je geld weg, zeker omdat villian hier ook vaak met slechtere handen donkt..

daarnaast heb je met je overcards nog 6 outs en inderdaad een backdoor flushdraw. je krijgt dus niet de precies de juiste prijs, maar ik call hier de flop ook wel. mocht je hand niet improven (en de 2e ruiten dus niet vallen), en donkt villian de turn nogmaals, dan fold ik wel.

turn heb je nu nog steeds 6 outs naar top pair en nog eens 9 outs naar de nutflushdraw, dus call is fine, zeker gezien je implied odds.

river sizing is fine. als je denkt dat villian zwak staat en hier weinig afbetaalt, dan is een raise van 2,5x zijn size prima..

NH!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind de call op de flop ook wel prima. De turn idem dito en op de river moet je gewoon alles naar het midden krijgen. Zeker op dit board waar er héél veel andere sterke handen mogelijk zijn (die hij niet gaat folden).

Wat is een goede isolation raise? Dat hangt af van villain. Als hij vaak foldt tegen een raise of tegen c-bets, dan kan je heel wijd isoleren (Axs, Kxs,....). Als hij niet vaak foldt tegen c-bets dan moet je enkel isoleren met je valuerange. .