10NL QKs tegen nit uit UTG

• martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Dit is echt een rotspot, was tegen 10-8-2 speler, dus zeker AK/QQ+, ik had een plannetje om hem te pakken met straat/flush, alleen wist ik het op de turn effe niet meer :(

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BB: $10 (100 bb)
      UTG: $14.50 (145 bb)
      MP: $22.72 (227.2 bb)
      CO: $10 (100 bb)
      BTN: $11.54 (115.4 bb)
      Hero (SB): $12.26 (122.6 bb)

Preflop: Hero is SB with Q K
      UTG raises to $0.40, 3 folds, Hero calls $0.35, BB folds

Flop: ($0.90) J T 8 (2 players)
      Hero bets $0.40, UTG raises to $1.47, Hero calls $1.07

Turn: ($3.84) Q (2 players)
      Hero checks, UTG bets $1.92, Hero?????
  • 4 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      je zit hier tegen een nit, dus je kan je afvragen of je hier met KQs goed zit. je zal de hand hier vaak enkel winnen door villian te laten folden voor de showdown..

ik snap niet waarom je hier de flop donkt? en waarom dan zo weinig? je hebt hier zoveel outs dat ik hier liever voor check-raise flop kies, omdat je op die manier ook fold equity creert. als villian hier toch called, dan heb je nog voldoende outs om de hand te winnen..

met AK gaat villian de flop nooit reraisen, dus hij zit hier ongetwijfeld met een setje of een overpair. met een Q op de turn heeft villian met 99 een straat, maar ik vraag me af of die hij hier op de flop gaat raisen.

flop dus gewoon check-raisen, dan voorkom je dit soort lastige situaties. zijn 1/2 potbet op de turn komt op mij overigens wel erg nutsy over, dus ik denk dat je hier nagenoeg altijd achter ligt.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      Dit is echt een rotspot, was tegen 10-8-2 speler, dus zeker AK/QQ+, ik had een plannetje om hem te pakken met straat/flush, alleen wist ik het op de turn effe niet meer :(
      Ik denk dat zijn range wel wat breder is, bv AQ+ en 99+. Je call is in ieder geval zowiezo slecht imo, want met KQ ga je niet dikwijls een straight oppikken, en het is wel zeer optimistisch om een voor de flush en straight odds te callen, dit kan imo enkel multiway met liefst 3+ villains. Ik fold hier dus pf, je loopt gewoon achter op zijn range, en je hebt domination issues, zit OOP, kortom je zit gewoon in een slechte situatie.

As played flop je zowaar een straight en een flush draw. Ik zou hier dus eerder check-raisen om hem van 99, QQ, AK en AQ af te krijgen. As played: je hebt 9 flush outs + 6 additionele straight outs, maar deze zijn niet 100%, in sommige gevallen niet clean (pakweg tegen JJ) of geblockt (pakweg tegen AA). Ik zou dus gewoon zijn range eens ingeven in equilab, maar die zal volgens mij wel zeggen dat je hier (nipt) broke kan gaan. Je hebt ook nog wel wat fold equity tegen QQ en KK imo, zeker tegen een nit. Ik ga dus broke op de flop.

In ieder geval, je kan je afvragen waarom je pf called met KQs voor de flush en straight mogelijkheden en dan op de flop je monsterdraw passief gaat spelen.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Pre-flop spel ben ik grotendeels eens met de anderen. Hoewel vergeet niet dat het 6-handed games is en zelfs een nit weet dat hij met 88/1010 moet openen. Callen met KQ suited heeft wat hogere EV in 6-handed game. Vooral omdat jullie diep genoeg zitten. Ik zou zelf altijd 3-betten pre-flop om zijn handrange meer te polariseren. Jij kan dan heel goedkoop folden als jij een 4bet krijgt.

Flop: nou hier moet nu alle geld ingaan. Als jij toch risico neemt om uit positie met zo'n hand te callen, dan moet jij nu extra agressief zijn om volgende redenen

1. Hij heeft dan een zekere fold equity;
      2. Geen lastige beslissing op turn;
      3. Toch maximum uitbetaald krijgen als jij hem hit. Want als er op turn een gevaarlijke kaart voor hem valt dan kan hij zelf op de remmen staan en zelfs misschien uiteindelijk folden.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Hoort deze niet in het shorthanded forum?

Maar goed...je kan hier preflop 3betten maar dat vind ik een beetje zonde van je hand aangezien je moet folden tegen een 4bet en je wordt eigenlijk nooit gecalled door een slechtere hand.

Op de flop zou ik ook zeker c/r. Ik weet eigenlijk niet wat je wil bereiken met je donkbet...

Nou ja, na zijn reraise ga ik hier altijd broke op de flop. Tegen AA/KK heb je 49.7%, tegen TT/JJ/AA/KK heb je nog 45%. Dus het geld gaat er nooit slecht in.

Op de turn is het dan een lastige spot aangezien AK je nu ook beat heeft en je straight outs nu eigenlijk wegvallen. Als er een A valt dan zal je ook vaak splitten namelijk. Maar, je krijgt hier net de odds om te callen met je FD...dus ik call de turn gewoon :) .