Per 1 april komt de regering met een autoriteit aangaande het poker. Onze pokervriend Zeezout heeft er al iets over geschreven. Ik weet niet hoe de discussie aangaande het onderwerp opgestart gaat worden, maar omdat ik er toch graag iets over kwijt wil schrijf ik er hier al iets over.

Mijn visie op de regulering van de pokermarkt is honderd procent negatief. Mijn vertrouwen in de overheid is absoluut NUL. Er is niks dat boven die nullijn uitkomt. Dus vlak... NUL.

In Nederland wordt tegenwoordig meer en meer verboden. Hou je je niet aan het verbod, dan is daar de bij de overheden o zo populaire BOETE.

Alles wat je doet: het is je EIGEN verantwoordelijkheid. Ook al zijn alle regels moeilijk hanteerbaar, of erg naar voor mensen: het is je eigen verantwoordelijkheid (lees: schuld) hoe je met de toepassing ervan omgaat en het gaat mis.

Ik vind poker gewoon een hobby, en het zou schandalig zijn als daar de belastingdienst mee aan de slag gaat. Daar zal het wel op uitdraaien. Wat een onnozelaards. Waar bemoeit men zich in hemelsnaam mee?

Nu ben ik een persoon die vrijheid buitengewoon hoog in het vaandel heeft staan, dus jullie begrijpen dat ik niks van overheden moet hebben in Europa. Het draait slechts om hebberigheid, bemoeizucht en machtswellust.

Mijn vermoeden is dat we straks, om poker te mogen spelen, allen een abonnement moeten nemen. Vergelijk: lidmaatschap van een sportclub. Als je dan winst blijkt te maken, dan moet je dat melden. Doe je dat niet... juist.... de BOETE... Daarbovenop zullen er bepaalde pokersites aangewezen worden waarop men mag spelen. Anderen worden VERBODEN. Of... nog erger... de overheid wil het monopolie, waarbij alles wordt verboden. Alleen bij hun mag je nog pokeren. Want zij zijn nl. het eerlijkst... whahaha!!!

Neen, ik heb er geen hoge pet van op. Ik denk dat het in de toekomst niet meer leuk is om te pokeren. De overheden zullen met smoezen komen om het erdoor te duwen. Bv: we moeten de gokverslaafden helpen. En wij trappen er weer in. De ware reden is: de baas spelen. De enige boodschap aan de overheid van mijn kant is: waar bemoei jij je mee? Laat ons met rust!

Zo, en nu ga ik een partijtje pokeren. Zonder overheidsbemoeienis. Lekker. Dat moeten we zo houden! Zou een partij als PVV, of VVD, ons hierbij kunnen helpen? Zij zijn toch voor vrijheid, of toch niet?

Groeten, Robbie825