Verveling

• Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Hoi,

Ik ben onlangs opnieuw begonnen met pokeren.

Ik heb eerder al gepokert, op partypoker, ik had toen geen geld gestort want ik had meegedaan aan een actie op poker.be waardoor je ook gratis startkapitaal kreeg. Toen kreeg ik $25 en heb het opgewerkt tot $180 en dan uitgecasht.

Nu heb ik hier de pokerquiz ingevult en $30 gekregen op betfair en uiteindelijk nog $20 bijgestort om de rest van de bonus te krijgen. Ook nu weer heb ik mijn startkapitaal opgewerkt.

Vaak kijk ik een film terwijl ik poker speel, maar ik heb gelezen in de artikelen dat dat nadelig kan zijn voor je spel. Soms speel ik op meerdere tafels maar dat is dan ook weer nadelig op je spel, proberen op hogere limieten maar dat is dan weer nadelig omdat mijn bankroll dat niet aankan.
      Het lijkt alsof elke vorm om poker leuk te maken nadelig is om goed te spelen.

Nu probeer ik mij aan die regels te houden en speel ik 1 of 2 tafels tegelijk en langzaam maar zeker stijgt mijn bankroll. Op de lage limieten die ik nu speel kan ik blij zijn dat ik na een uur of 2 spelen $0.60 winst heb of op zijn minst break even ben.

Ma nu begint mijn probleem, verveling slaat toe. In het begin was ik enthousiast bij elke hand, bijna niets ging verkeerd, er waren een paar tegenslagen maar dat werd snel rechtgezet.
      Maar door die verveling die nu opkomt en steeds sneller opkomt, zie ik ook dat ik slechter begin te spelen.

En zeker nu, ik heb juist 6 SnG's achter elkaar gespeelt en $20 verloren, en dan te bedenkten da ik voor elke dollar lang heb moeten pokeren is dat zuur en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Nu wou ik gewoon met deze thread raad vragen aan hoe dat jullie medepokeraars je gemotiveerd kan houden? Stoppen julie met pokeren als je verveelt geraakt? Hoe lang speel je poker? Kan naar een film kijken kwaad? Wat doe je als je veel van je bankroll achter elkaar verliest?

En wat spelen jullie en raden jullie aan voor een "beginner"?
      Want hier heb ik ook nog een probleem, ik weet niet welke ik moet kiezen.
      MTT's lijkt me zo onmogelijk om je bankroll hoog te houden, zeker aan MTT's maar 500+ personen aan meedoen. SnG's hebben op betfair een hoge rake waardoor winst maken bijna onmogelijk is en cashgames zijn nogal eentonig en hier heb ik vaak de neiging bij om te gaan multitablen.

Bedankt voor de hulp
  • 4 antwoorden
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik heb het zo gedaan toen ik net weer begon:

1 tafel 5 buyins gewonnen ===> 2 tafels 5 buyins gewonnen ===> 4 tafels

Ik had ook het probleem van aandacht etc. en poker wilde niet echt meer lukken.
      Maar ik wilde toch wel weer erg graag spelen dus dan maar zo.
      Begonnen op NL5 met 1 tafel. Het is echt saai, maar je edge is enorm. Gewoon gedisciplineerd bijvoorbeeld 1 of misschien 2 uur verplicht 1 tafel en alleen 1 tafel en niks anders.
      Binnen niet al te lange tijd heb je die 5 buyins en zoniet dan is je discipline nog niet sterk genoeg en gaat meerdere tafels helemaal niet lukken.
      Zo ga je langzaam omhoog en kan je zelfverzekerd 4 tafels spelen.

Iets anders doen tijdens het pokeren is echt funest voor je game. Je kan beter 1 uur full focus spelen en dan stoppen dan 3 uur half. Ik heb al zo vaak gehad dat ik goed begon omdat ik gefocused was, maar me op het einde begon te vervelen/focus verloor en de sessie alsnog verliezend afsloot.

Na dat uur kan je dan reviewen en handjes posten etc. zodat je beter wordt want daar gaat het om.

Om te beginnen zou ik gaan cashgamen SH. cashgame vind ik een goede basis voor al het poker (van cash naar MTT of SnG is niet zo'n grote stap maar andersom wel).
      Short handed is iets meer actie dan Full ring wat beter is voor actie junkies.
      Met jouw BR en discipline problemen zou ik eerst een groot volume NL5 draaien en daarna pas naar NL10.

Veel succes
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Volgens mij kan je poker wel degelijk combineren met TV en dergelijke, maar dan enkel 1 table full-ring én met een HUD. Bij 6max (laat staan HU) moet je gewoon meer handen spelen en bijgevolg je aandacht er beter bij houden. Idem uiteraard als je meerdere tafels tegelijk speelt.

Een HUD is dan weer noodzakelijk om toch een idee te hebben van hoe de tegenstanders hun handen spelen zonder dat je het spel echt gevolgd hebt. Als je na pakweg 20 handen AJ toebedeeld krijgt en iemand shovet achter jou, dan is het toch wel belangrijk van te weten dat hij de helft van zijn handen al ge-3bet had zonder dat je er iets van merkte omdat je niet oplette.

Uiteraard laat multi-tablen je beter toe van verplicht gefocust te blijven en gaat het zeker ook niet zo snel vervelen.

Qua bankroll opbouwen is het vooral een kwestie van veel geduld. Wat zeker helpt is om je evolutie op de een of andere manier bij te houden, desnoods gewoon in Excel. Elke sessie mag dan al niet veel voorstellen en soms ga je echt wel een zware terugval kennen, maar als je dan bvb na een jaar terugkijkt en op die periode wél de duidelijke vooruitgang ziet, stimuleert dat wel om verder te doen. Ook laat het je toe van downswings te relativeren, als je dan eens ziet dat je het in het verleden ook overkomen bent.

Persoonlijk speel ik nu al 4 jaar zonder echt zwaar te focussen en/of te multi-tablen. De keren dat ik eens 4 tafels tegelijk speelde, had ik het al knap lastig om niet in een knoop te slaan. Maar ja, als 40-plusser werken mijn hersenen ook zo snel niet meer :) . Verder houd ik wel al jaren een redelijk geavanceerde Excel sheet bij om mijn bankroll en alles er om heen, bij te houden. Zo noteer ik elke zondag mijn nieuwe stand van zaken en heb dan ook enkele mooie grafieken over al die jaren. Zoiets is pakken motiverender dan simpelweg het Cashier getalleke in je favoriete pokersite. En het helpt zeker ook met downswings, omdat die dan op de hele 'loopbaan' eigenlijk maar kleine putjes zijn.
    • Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Ik probeer nu op 2 tafels te spelen maximaal. Met HUD want ik heb de hold em manager trial gedownload.

Nu de laatste tijd lukt het niet zo goed.
      De eerste weken dat ik startte met pokeren lukte alles ik speelde ampers volgens het bankrollprincipe (dat kon ook moeilijk want ik kreeg maar $30 op betfair en de laagste tafels zijn NL4). Maar de eerste weken schoot mijn bankroll omhoog, tot ik vorige week op $223 belandde.

Nu ben ik de laatste tijd veel bezig met het bekijken van video's en het lezen van artikelen. Maar het probleem is dat sinds een tijdje mijn bankroll maar blijft dalen. Vaak ligt het gewoon aan dat ik slecht speel denk ik maar het zit ook niet echt mee.

Iemand enige raad wat ik moet doen nu? Even stoppen met pokeren en me verdiepen in de artikels en video's of blijven pokeren?
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Als je je echt verveelt heb ik toch maar 1 raad: probeer eens wat meer tafels.

Weet niet welke variant je speelt maar waar heb je gelezen dat je maar max. 2 tafels mag spelen ;) .

Verder kan beetje studeren om uit een swing naar beneden te komen uiteraard nooit kwaad!! Kijk je sessies terug en post wat handen op judging fora. Is en blijft in mijn ogen een perfecte manier om leaks uit je spel te halen die je zelf vaak niet ziet.